Mobilitat Portugal, curs 2018-19

Quatre alumnes i dos professores del nostre centre han fet una estada a Olhao (Portugal), última mobilitat prevista dins del projecte Erasmus sobre hàbits de vida saludables. En esta ocasió els nostres alumnes, junt a companys de Croàcia, Romania, Turquia, Itàlia, Grècia i Portugal, han passat una setmana d’intercanvi d’experiències al voltant dels esports tradicionals de cada país. L’IES Eduardo Primo ha elegit el raspall com a representació del nostre esport autòcton.

A banda de les demostracions de cada grup, els estudiants han pogut conèixer els voltants d’Olhao, pujant fins al far i gaudint-ne de les vistes després de superar els 220 escalons. Han fet també passejos en barca per Ria Formosa o fins a l’illa de Culatra, o també han visitat el mercat local del peix.

La setmana ha sigut mot intensa, fent la demostració del raspall, presenciant exhibicions de tir en arc, de llançament de disc, de pàdel, de gimnàstica artística, de boccia amb alumnes amb diversitat funcional o gaudint d’un taller de cuina turca. També hi ha hagut temps per a una xarrada interessant sobre nutrició o per a ballar zumba, per gaudir de la platja a Fuzeta o per a la pràctica de la navegació en canoa.

L’últim dia de mobilitat va començar amb les presentacions dels grups de Turquia, Itàlia i Grècia. Després els alumnes es van entrevistar entre ells sobre hàbits de vida saludables i també sobre com ha canviat la seua alimentació a conseqüència de la seua participació en el projecte. Per a finalitzar es va fer lliurament de diplomes als participants. Un punt i final a una setmana ben interessant, d’on els alumnes han tornat plens de noves experiències, de bons records i amb un grapat de nous amics i amigues.

Tercer dia de Projecte Erasmus ha començat ballant…una bona manera d’espabilar-se i carregar-se d’energia. Després ha tingut lloc l’exhibició de Tir amb arc..seguida de simultanies partides de Bádminton. Per la vesprada han participat en una competició de Boccia amb alumnes amb diversitat funcional. També han udit d’ una representació de Gimnasia Artística. Per la vesprada les professors han disfrutat d’un taller de cuina Turca.

El quart dia de Projecte ha començat amb una xarrada molt interessant sobre nutrició a càrrec d’una nutricionista i una doctora. La diversió ha vingut de la mà de l’instructor de Zumba, que ha ficat l’energia suficient per a contagiar a tots els assistents. Després de dinar s’han dirigit cap a Fuzeta on han gaudit de la platja i de la pràctica de canoing.