Mobilitat Polònia Novembre 2021

Un grup de 6 alumnes de 1r de Batxillerat, acompanyats pels professors Juanfran Felici i Lina Sanchis, han estat a Wieruszow (Polònia) participant en una nova mobilitat dins del projecte Erasmus “Eurohope”.

Durant tota una setmana han estat allotjats en cases d’estudiants polacs. L’objectiu de la mobilitat ha sigut treballar sobre els ODS de l’agenda 2030; més concretament, sobre l’ODS 6 (Aigua neta i sanejament) i el 12 (Consum i producció responsable). Han fet tallers per a veure com es pot evitar tirar menjar en les escoles; han fet una presentació de raspall com a esport típic local i han preparat una degustació també típica amb un desdejuni saludable. A més, han visitat una planta de tractament d’aigües residuals, i una altra de fotovoltaica. Han estat a la ciutat de Wroclaw on, a part d’anar al Centre d’educació ecològica d’Hydropolis, pogueren gaudir d’un tour guiat pel casc històric i disfutar de l’ambient nadalenc, ja que tota la decoració i els mercadets estaven ja preparats per a les dates que s’acosten. Per descomptat, també han participat en les classes amb els seus companys amfitrions. Així, han fet pràctiques de química al laboratori i, fins i tot, ha entrat a classes de biologia o alemany.

Ha sigut una experiència molt enriquidora, especialment per als alumnes, que han manifestat que ho repetirien sense dubtar.