Meeting in Carlet 2019

Diumenge passat, vam conéixer per fi els nostres companys del projecte Erasmus, professors i alumnes de França, Itàlia, Dinamarca i Polònia.

Junts hem estat realitzant el projecte EUROHOPE, la finalitat del qual és donar a conèixer a la gent i fer-nos conscients dels 17 objectius per al desenvolupament sostenible establerts per la UNESCO.

Al llarg de tota la setmana hem estat fent diferents activitats amb els nostres companys europeus. El primer dia, després de donar-los la benvinguda, els vam ensenyar el nostre institut. Després, per tal de conèixer-nos millor, ferem algunes activitats per a trencar el gel, crearem el logo per al projecte i treballarem en una activitat etwinning. Per la vesprada, els vam oferir una visita guiada pel poble.

El dimarts, anaren a València i visitaren els monuments més importants de la nostra capital.

El dimecres, tots junts participàrem en un taller i construirem la ciutat sostenible perfecta utilitzant materials reciclables. Després, els alumnes estrangers amb els seus professors visitaren la planta de valorització de residus sòlids de Guadassuar. A continuació, assistiren a una explicació sobre energies renovables que van fer alguns alumnes del nostre centre que ja havien participat en altres projectes Erasmus.

El dijous, cada país va presentar als altres algunes de les seues tradicions. Després, visitaren la cooperativa de Carlet. Per la vesprada, van fer una altra visita; en este cas, a Imecal, una planta de bioetanol.

El divendres pel mati, prepararem algunes conclusions en grups. Al final del matí, tots els participants visitarem l’Ajuntament, on vam ser rebuts per l’alcaldessa i el representant de la Funació Caixa Carlet.

Finalment, vam gaudir d’un dinar d’acomiadament. El nostre director i altres companys van cuinar una deliciosa paella per a tots. I, per tal d’evitar produir molts residus i per posar en pràctica tot el que vam aprendre durant la setmana, cadascú es va portar el plat i el got de casa.