Visita alumnat Holandés i Italià

Be the change

Amb la il·lusió de noves experiències i noves amistats, alguns dels nostres alumnes de 3r d’ESO i les seues famílies reberen dissabte, 28 d’octubre, els alumnes holandesos que participen a l’intercanvi entre els alumnes del centre de secundària de la població d’Almelo (Països Baixos) i alumnes de l’Eduardo Primo. Sols un dia després, diumenge 29, altres companys de 3r reberen alumnes de secundària de Cavour (Itàlia).

Durant una setmana intensa, tres nacionalitats han conviscut experiències educatives, festives, lúdiques i culturals al nostre poble i les ciutats dels voltants com València, Xàtiva i Alzira. Alumnes dels tres països han conviscut mentre practicaven anglés i creixia eixe sentiment de ciutadans europeus, una de les finalitats que té el programa Erasmus.

Dilluns, una vegada presentat el centre als nostres visitants, es feren unes quantes activitats perquè es conegueren els diferents grups i, així, trencar els gel. Un joc que feia reflexionar sobre els ODS i altres jocs de cartes típics valencians posaren el punt divertit a les activitats tant lúdiques com educatives dins del centre. Ja de vesprada, i junt amb una representació del professorat del centre, visitants i alumnes de 3r anàrem de visita a la Murta on pogueren observar el paisatge i la flora típica de la zona.

Dimarts, era hora que holandesos i italians afermaren llaços anant junts a visitar la Ciutat de les Arts i de les Ciències a la ciutat de València, on assistiren a un taller de Química organitzat al Museu de les Ciències i vegeren una projecció sobre la protecció dels oceans a l’Hemisfèric. El dia es completà amb la visita a l’Oceanogràfic.

Coincidint la visita amb el dia de Tot Sants, cada família juntament amb un dels holandesos o italians, passaren aquest dia festiu de la manera tradicional: alguns anaren de paella a la caseta, altres visitaren el centre de València, l’Albufera o la platja, altres aprofitaren per fer compres dels productes tradicionals… Tot un repertori d’activitats que endinsà els visitants en les nostres arrels culturals.

Dijous,el total dels alumnes, assistiren a activitats on se’ls presentà un kahoot sobre les nostres festes, tradicions i cultura que els resultà ben interessant. Després assistiren a una classe de valencià on s’ensenyaren a interactuar, per primera vegada, en la nostra llengua amb l’ajuda dels seus companys. En acabant, visitaren l’Ajuntament on van ser rebuts per l’alcaldessa i per la regidora d’Educació. Ja de retorn al centre, prepararen un taller de música amb elements reciclats i estigueren assajant per la demostració de l’endemà.

Durant l’últim dia al centre, la Cooperativa Sant Bernat, va ser l’escenari de les primeres hores. Una quarantena de visitants, entre alumnes i professors, van veure el funcionament intern d’un dels pilars econòmics del poble que està ara en plena campanya del caqui i de la taronja. Molts d’ells tingueren el plaer de degustar el caqui per primera vegada. De retorn a l’institut, es va posar en pràctica el taller de música que havien assajat el dia anterior i que va fer les delícies de tots els participants, tant locals com estrangers.

El xoc cultural evident ha fet que l’aproximació entre els nostres alumnes i alumnes d’Holanda i d’Itàlia haja enriquit tots els participants de l’intercanvi Erasmus. Ara, sols queda deixar passar el temps i esperar el retrobament que tindrà lloc en els pròxims mesos quan els estudiants de l’Eduardo Primo visiten els respectius amics per tornar la visita en la segona fase de l’intercanvi.