Learning from the past, reducing inequality – Mobilitat Grècia

Blog de la mobilitat: https://erasmuslearningingreece.blogspot.com/

LEARNING FROM THE PAST, REDUCING INEQUALITY

Els alumnes Marc Delpozo, Josep Navasquillo, Enma Cabanes i Isabel Tevar, de 3r ESO han participat en la 1a mobilitat del projecte d’acreditació Erasmus+.

Aquesta mobilitat s’ha dut a terme en un institut de secundaria de la localitat Grega de Kavala, en la regió de Thessaloniki (2 Gymnasium Kavala).

Durant una setmana el nostre alumnat ha estat convivint amb famílies gregues i participant en les diferents activitats que el centre educatiu de Kavala ha preparat.
Les activitats han girat en torn als drets humans, la llibertat d’expressió, la democràcia i els drets adquirits al llarg de la història.

Els alumnes han pogut visitar l’ajuntament de la ciutat on han sigut rebuts pel concejal d’educació i a qui li han pogut preguntar temes relacionats amb l’igualtat i la democràcia.
La part fonamental d’aquest projecte és treballar en la reducció de desigualtat tant en l’àmbit educatiu com social.
A més a més, l’alumnat ha visitat diferents museus de la ciutat, així com els parcs arqueològics del voltant de

Thessalonica, l’àrea arqueològica de Filipoi, la cova d’Aggitis i la ciutat portuària de Thessaloniki.
Amb aquestes visites l’alumnat ha pres consciència de les inequitats dels segles passats i s’han mentalitzat per no repetir-les mai més.

Els alumnes també han estat en el centre fent activitats relacionades amb els 17 objectius de desenvolupament sostenible.

Els alumnes han realitzat també diferents presentacions de les activitats que es duen a terme en el nostre centre i els han explicat les tradicions, menjars i cultura del nostre país i comunitat.
L’experiència ha sigut molt enriquidora, inolvidable i única. De segur que açò és l’inici d’una llarga amistat i projectes en comú, gràcies al programa Erasmus +.