Jobshadowing Madeira

Blog: https://openmindborders.blogspot.com/

Viatjar du associat tot un seguit d’experiències que contribueixen al creixement personal. Eixir de l’espai viscut habitual, trencar amb les rutines diàries, caminar per voreres diferents, trobar cares desconegudes, escoltar veus inesperades i de vegades llengües poc freqüents; en definitiva percebre novetats i interactuar amb realitats diverses.
A més de tot això, viatjar amb el projecte Erasmus està especialment lligat al creixement professional, a la promoció individual i col·lectiva de la tasca docent. Observar les formes d’ensenyament i aprenentatge en altres contexts, entendre com s’adapta el professorat a les aules en altres països, comparar com es desenvolupen els currículums de les matèries o analitzar quines estratègies es proposen per integrar les diversitats.
El viatge, quan com en aquest cas es fa sol, convida encara més a la reflexió tant personal com professional.
Durant una setmana Madeira ha estat una casa i un lloc de treball per a mi. Rom com a coordinador Erasmus i la resta del professorat han facilitat que l’experiència fos molt enriquidora, a partir de diferents experiències viscudes. Moments compartits amb alumnes amb diferents diversitats físiques i intel·lectuals que estan integrats al centre; explicacions d’alumnes sobre com el treball per projectes els engresca i s’apliquen per millorar el seu aprenentatge i per tant el seu rendiment; l’exploració de l’entorn natural i el plantejament de diferents seqüències didàctiques relacionades amb el mateix per aprendre del seu hàbitat; o l’assistència a projectes educatius nacionals entorn al futur de la democràcia en Portugal són algunes de les vivències que exemplifiquen tot el que es pretén transmetre en aquestes paraules.

Torne havent crescut personalment però sobretot professional i amb això espere contribuir a la millora de l’IES Eduardo Primo Marquès, per a que siga també un punt de creixement per a tot l’alumnat que està i que vindrà.