L’IES Bernat de Sarrià, premiat per la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia

L’IES Bernat de Sarrià, premiat per  la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia per la seua participació en el concurs Caçadors de Mites amb alumnat de 2n i 3r de l’ESO.

Et prens el suc de pressa per a aprofitar les seues vitamines? Si et cau la torrada, la rescates abans que hagen passat cinc segons?… Els alumnes i alumnes participants en el concurs van ser reptats a desentranyar aquests interrogants, en equip i amb dues eines clau: el pensament crític i el mètode científic.

Durant el curs, 15 alumnes i alumnes del centre, guiats pels professors Enrique Megía Carrasco (Física i Química) i Laura García-España Soriano (Biologia i Geologia), han posat a prova diferents mites populars, emprant l’experimentació i seguint els passos del mètode científic. Els resultats obtinguts van ser presentats utilitzant un pòster científic amb codis QR, que en ser escanejats condueixen a vídeos on els propis científics i científiques de 2 i 3r de l’ESO expliquen com van realitzar la investigació.

L’excel·lent treball realitzat pels equips ha tingut recompensa, i dos equips de l’IES han sigut seleccionats com a guanyadors entre els més de 226 equips de tota Espanya que es van presentar. Aquesta experiència ha sigut una gran oportunitat per a l’alumnat per a treballar de manera cooperativa sent protagonistes del seu aprenentatge. Els guanyadors participaran en un taller en línia oferit pel Museu Nacional de Ciència i Tecnologia (MUNCYT) i rebran un lot de recursos educatius produïts per la Unitat d’Educació de FECYT. A més, estem a l’espera de veure si la situació sanitària ens permet viatjar a Madrid al mini-congrés científic on presentaran els resultats. Enhorabona!