Setmana de l’Holocaust i la Deportació

Programació Setmana de l’Holocaust i la Deportació

• Dilluns, 22 de gener: Per a donar inici a la programació d’esta setmana, tindrà lloc la inauguració de l’exposició Estreles sense cel: xiquets en l’Holocaust, situada en el corredor de la Sala de Professors i que s’ha pogut dur a terme gràcies a la col·laboració amb Yad Vashem, Centre Mundial de Commemoració de la Xoà. Les alumnes de 4t ESO, Zoe Darias, Noa Climent, Vera Soler, Tania Djedjev i Irene Climent han realitzat una formació per a poder explicar-nos amb tot detall esta exposició. Des d’ací els agraïm la seua implicació i l’interés posat en el tema.
  • Dimarts, 23 de gener: Enric Garriga, fill del deportat Marcel·lí Garriga, i membre de l’Amical de Mauthausen  realitzarà una xarrada amb el títol Holocaust i deportació. Història, memòria i cinema. Els dos passes seran:
    • 09:50 h, dirigit a l’alumnat de 4t. ESO A
    • 13:15 h, dirigit a l’alumnat de 1r. BATX ARTS MIXTE
  • 24 i 25 de gener es podran realitzar visites a l’exposició Estreles sense cel: xiquets en l’Holocaust, així com rebre a l’alumnat que el curs passat va realitzar una mobilitat al Memorial de Buchenwald i que enguany cursa 1r. Batx, als que també agraïm la seua col·laboració. Per aquestes activitats és important que us anoteu al quadrant que trobareu al clicar sobre l’enllaç del cartell. Podeu anotar-se a qualsevol dels horaris que hi apareixen. En cas d’haver molta gent interessada, organitzaríem torns.
  • Divendres, 26 de gener, 10:00 h.: Dia Internacional de la Commemoració de les Víctimes de l’Holocaust. Tindrà lloc al hall de l’institut l’acte de memòria i encesa dels ciris en record de les víctimes. En tal acte actuarà la banda de 3r. ESO i alumnat de 1r. Batx. ARTS llegirà un manifest.