Banda a l’escola guanya el Premi Maria Geli 2023

El projecte ha sigut premiat als guardons Maria Geli 2023 per prendre en consideració la tradició de les bandes al País Valencià, per aportar innovació pedagògica i promocionar el plurilingüisme escolar.

El projecte Banda a l’escola de l’IES Andreu Sempere ha guanyat la tercera edició dels Premis d’Innovació Educativa en la modalitat internacional que organitza el Consell General d’Andorra amb la col·laboració de GAM21, espai de reflexió educativa. El premi está dotat en 12.000€ i ha estat compartit amb el projecte ExpresARTE del CEIP Federico Maicas de Torrent (València).

El projecte d’innovació educativa Banda a l’escola es va iniciar en 2021 i ha permès implementar el dispositiu banda escolar a les classes de  Música de 1r, 2n, 3r i 4t d’ESO dins l’horari lectiu, aplicant la metodologia ClassBand Yamaha i seguint el model d’èxit francès de l’Orchestre à l’école, associació de la qual forma part el centre alcoià.

El jurat dels premis Maria Geli 2023 ha destacat que el projecte Banda a l’escola pren en consideració la tradició de les bandes al País Valencià per mobilitzar el centre escolar i les associacions de l’entorn de la ciutat d’Alcoi aportant innovacions pedagògiques com la possibilitat de desenvolupar l’aprenentatge musical de manera col·lectiva, la inclusió de l’alumnat i la promoció del plurilingüisme escolar. També treballa per l’autoestima, la motivació i la cohesió social de l’alumnat, a més de establir-se en una metodologia de treball basat en l’esforç personal i la constància.