Projecte Guardabosc

L’Andreu Sempere participa en el projecte Guardabosc per a sensibilitzar l’alumnat en la prevenció dels incendis forestals.

El dimarts 31 de gener vam realitzar la primera sessió de formació del Projecte Guardabosc que ens ha concecir la Direcció General d’Innovació Educativa i Ordenació. Aquesta innovadora iniciativa d’educació ambiental pretèn sensibilitzar l’alumnat en la prevenció dels incendis forestals i es portarà a terme aquest curs entre gener i juny en 40 escoles i instituts.

L’objectiu és  unir educació i medi ambient per facilitar que l’alumnat adquirisca no sols coneixements i capacitats per a comprendre el seu entorn natural sinó també per valorar la riquesa i diversitat dels nostres espais naturals.

Una vegada finalitzada aquesta fase inicial de formació del professorat, s’aplicarà a l’aula el material didàctic de Guardabosc i, finalment, l’alumnat i professorat participant realitzarà una jornada en espais naturals de la localitat o rodalia comptant amb la col·laboració de la Direcció General de Prevenció d’Incendis Forestals de la Generalitat, la Xarxa Jove i l’Institut Valencià de la Joventut.

El projecte inclou un pla de treball distribuït en tres fases. La primera és de formació del professorat, a càrrec del personal especialitzat de la Direcció General de Prevenció d’Incendis Forestals, amb una durada de 10 hores de formació en línia i presencial.