I JORNADA D’ECONOMIA DE L’ALCOIÀ-COMTAT

El passat dimarts 17 de maig es va portar a terme a l’espai Àgora i la glorieta d’Alcoi la IJornada d’Economia de l’Alcoià i el Comtat, on va participar l’alumnat de primer de Batxillerat que cursa la modalitat de ciències socials de tots els Instituts d’Educació Secundària públics d’aquestes comarques: L’IES Andreu Sempere, l’IES Cotes Baixes i l’IES Pare Vitòria d’Alcoi; l’IES Pare Arques de Cocentaina i l’IES Serra de Mariola de Muro.

L’acte es va desenvolupar durant tot el matí, i va tenir com a eix principal tractar temes com el context internacional de l’economia i els desequilibris econòmics actuals mitjançant ponències, tallers i la convivència entre els centres educatius.

Amb aquest pretext es va iniciar la jornada, amb una presentació de la coordinadora iprofessora de l’IES Andreu Sempere Andrea Gilabert, seguida per una ponència del Conseller d’Economia Sostenible Rafael Climent. La jornada va continuar amb uns tallers creats pels centres educatius on l’alumnat va treballar diversos conceptes econòmics. D’aquesta manera, van poder conèixer els diversos organismes internacionals i els europaïsos; jugar a “escape rooms” de temàtica econòmica; aprendre com es distribueix la riquesa; debatre sobre màrqueting alternatiu; calcular tipus de canvi amb l’aniversari dels 20 anys de l’euro; o conèixer aspectes de comerç internacional aplicats a la roba que vestim.

La jornada va ser tot un èxit i va demostrar l’excel·lent coordinació, predisposició i visió innovadora dels centres implicats, però sobretot va ser un acte on l’alumnat que va participar va poder gaudir d’una jornada de convivència, respecte i aprenentatge que de segur es repetirà en properes edicions.