El segle XIX a debat

Els alumnes de 4t d’ESO de l’Andreu Sempere han realitzat, aquest passat dijous, un treball de recerca i debat per a posar-se en la pell dels diferents partits i ideologies polítiques que van protagonitzar la vida pública durant el segle XIX.

L’activitat es va iniciar amb una pegada de cartells demanant el vot per a cadascuna de les posicions polítiques i una defensa dels seus ideals en els quals s’establien les seues postures en termes de tipus de sobirania, existència o no i característiques del sufragi i altres elements ideològics. Per a finalitzar, els alumnes de 4t van protagonitzar un debat entre postures antagòniques amb la intenció de convéncer als seus oponents i a la resta de públic sobre els avantatges dels seus partits.

Mitjançant aquesta proposta didàctica els alumnes han posat en pràctica els coneixements entorn de la complexa situació de la política espanyola durant el segle XIX, fent com a pròpies les ideologies que les van dominar. A més, a través del debat han treballat no sols els conceptes sinó també l’oratòria i competències fonamentals com el respecte als altres i les seues ideologies i la importància pel valor democràtic de les societats. Amb activitats com aquestes s’aconsegueix acostar als alumnes als continguts de les matèries d’una manera esclaridora però també divertit que ha tingut molt bona acceptació entre ells.