Trobada amb Tània Balló, directora de “Las SinSombrero”

El passat 25 de novembre els alumnes de 1er de batxillerat d’Arts de l’IES Andreu Sempere, van participar en la presentació d’un dels tres documentals dedicats al grup d’artistes conegut com “Las SinSombrero”. A la presentació, en la qual va participar la directora del documental, Tania Balló, van assistir diversos centres educatius d’Alcoi. Gràcies a la cerca intensiva de documentació que va dur a terme la directora en els últims deu anys, podem per fi comptar amb un document gràfic que recull a les principals protagonistes femenines d’aquest moviment intel·lectual que va ser fet callar després de la guerra i la posterior dictadura. Avui per fi podem comptar amb un documental dividit en tres capítols, i que està disponible en la pàgina de RTVE, gràcies al qual ens permet conèixer a aquesta generació feta callar i que comptava amb la mateixa qualitat i categoria que els coneguts com a generació del 27.

Després del visionat, l’alumnat va participar amb algunes preguntes a les quals Tania Balló va contestar donant a saber la ingent quantitat d’esforç que ha suposat la recopilació de testimonis gràfics i personals tant de les artistes com d’historiadors i filòsofs que han seguit reivindicat les seves figures tots aquests anys.