La inclusió amb l’ONCE

Avui els alumnes de 4rt d’ESO de l’IES Andreu Sempere, han tractat un tema fonalmental tant per al sistema educatiu com per a la normalització de tothom, ja que forma part del nostre dia a dia: LA INCLUSIÓ.

Gràcies a l´organització CRE ONCE ALICANTE, amb la presència del seu professor Mariano Cantón, hem pogut gaudir de la tasca tan meravellosa que desenvolupen amb un repte tan significatiu i important com és el de la inclusió amb els invidents.
Quan parlem d’inclusió, se’ns mostra la diversitat d’alumnes que tenim a l’aula i això és un enriquiment que ens mostra la importància de la visibilitat a les nostres aules.

La inclusió reconeix les habilitats i les potencialitats de cadascun, però també les necessitats amb respostes diferents. Amb tot açò, el nostre alumnat ha pogut vorer com eixa participació recíproca és fonamental per als alumnes amb altres capacitats, fent un sistema en igualtat de condicions.

A més a més, mitjançant una gran quantitat de materials adaptats se’n han adonat de les barreres i sobretot de l’esforç que els invidents tenen a la seua quotidianitat, però també de l’excel.lent treball de l’ONCE per a que aquests tinguen el lloc que mereixen a la societat i que se´ls visibitilze i normalitze.

Com bé ha dit Mariano, “sols amb el cor es pot vorer bé” i la grandesa del nostre treball és transformar les dificultats en possibilitats, per a una inclusió normalitzada.

Moltes gràcies Mariano, per una xarrada tant interessant i important.

Accés a l’àlbum de fotos: