Acomiadament Alumnat de 4t ESO i 2n de BATXILLER

Comiat del curs que ja sempre serà el del coronavirus.

Benvolguts i benvolgudes,

La pandèmia de COVID-19 va obligar a tancar la porta de les escoles provocant una situació sense precedents que ens va obligar a continuar aprenent, i a viure, en una situació inèdita.

Durant aquests mesos de final de curs, ens hem trobat obstacles i entrebancs que hem tractat de superar de la millor manera possible. Si repassem tot el que hem fet, segurament ho podríem haver fet millor (o diferent) però hem comprovat que entre tots la feina és més fàcil i també que tots junts, fent pinya, ho hem pogut aconseguir.

No és hora de continuar mirant enrere sinó de posar ja la vista en el futur i passar pàgina d’aquest curs que ja sempre serà el del coronavirus.

Però no podem tancar el curs sense agrair, primer que res, la col·laboració de totes les famílies, l’esforç de l’alumnat i la dedicació del professorat durant aquesta etapa tan complicada del confinament i de la suspensió de les activitats presencials al centre.

Espere de tot cor que aquesta situació que hem patit, i que esperem que no es torne a produir, ens servisca per aprendre i per millorar totes les coses que hem vist que no estem fent bé. No ens queda altra opció, si volem continuar gaudint d’aquest meravellós planeta, que assumir el compromís per treballar en la construcció d’una societat més justa, igualitària i sostenible.

Com escola associada UNESCO, el lema Transformar l’educació per transformar el món implica el compromís del nostre centre amb una educació que ens facilite aprendre a canviar el món per viure en un món millor i amb una educació vinculada amb l’assoliment dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), en aquesta transformació positiva del planeta. Us anime a col·laborar en el canvi que necessita la nostra societat.

Finalment, vull acomiadar-me de vosaltres demanant-vos que guardeu els bons records, les imatges de tot el que hem viscut al centre, posant en valor tots els bons moments que hem compartit i que ningú podrà esborrar i ens podrà prendre.

Guardem per sempre al nostre cor totes les experiències que ens han enriquit i ens han fet crèixer com a persones. Tots hem aportat el millor de nosaltres. Continueu aprenent sempre, continueu ajudant-vos i cuidant-vos i que el vostre nou camí continue essent plaent.

Molta sort i felicitacions als nous graduats i graduades en Secundària així com als nous i noves Batxillers!

Jesús Martínez Vargas

Juny de 2020