AULA TEACCH
Atenent les necessitats educatives de l’alumnat del CEE Vall Blanca, l’aula Teacch funciona per a treballar amb alumnes amb TEA i altres alumnes que també puguen beneficiar-se d’aquesta metodologia.
La característica essencial és un ensenyament estructurat que ajuda a:
- entendre situacions i expectatives
- estar tranquils
- ser independents d’ajudes freqüents
- i a generalitzar l’aprés en noves situacions.
AULA TEACCH EN CEE VALL BLANCA
ESTRUCTURA FÍSICA
Organitzar l’entorn físic. Aula: Espai organitzat per racons de treball. La distribució del mobiliari: Fomenta independència i Minimitza distraccions. Racons: Cognitiva, Joc, Psicomotricitat, Matemàtiques, Lectoescriptura, Biblioteca i TIC. |
HORARI INDIVIDUAL
Panell visual: Identificar un color per a cada alumne/a. Desenvolupar horaris: Estructura de la seqüència de treball per racons, seguint la planificació de treball diària. ( Vertical ). Ajuda a: organitzar-se, comprendre i anticipar les seves activitats diàries. Informació visual: Autonomia en el desplaçament per l’aula. |
SISTEMES DE TREBALL
Estructura de la seqüència de treball amb els indicadors que identifiquen les activitats ( Horitzontal ). Sistema de treball: D’esquerra ( activitats a iniciar ) a dreta ( activitats acabades). Esquerra: emparellar indicador igual (color,forma…). Dreta: acabat, ajuda al canvi a altra activitat. |
Autor pictogramas: Sergio Palao. Origen: ARASAAC (http://www.arasaac.org). Licencia: CC (BY-NC- SA). Propiedad: Gobierno de Aragón (España)
ACTIVITATS
Les activitats han de ser organitzades i estructurades: Claredat, Organització i Instruccions visuals. Tornar al panell visual: Agafar el pictograma del següent racó a treballar. Independència / Autonomia / Autorregulació. |