PROTOCOL DE PROTECCIÓ I PREVENCIÓ CONTRA LA TRANSMISSIÓ I EL CONTAGI DEL SARS-CoV-2

GESTIÓ DE CASOS

Resum protocol sanitari

🔴FUNCIONS RESPONSABLE COVID-19 DEL CENTRE EDUCATIU (Director)

🔸Contactar amb les famílies en cas necessari.
🔸 Coordinació amb el centre d’atenció primària, el centre de salut pública i les famílies.
🔸 Si hi ha un positiu, informar centre salut pública.
🔸 ATENCIÓ COVID GENERAL 900 300 555

🔴ATENCIÓ QUAN S’INICIEN SÍMPTOMES AL COL·LEGI

🔸 Persona que detecta acompanya l’alumne/a i ho comunica al responsable COVID del centre.
🔸 Mascareta quirúrgica per al/la docent acompanyant i per a l’alumnat Primària. Per alumnat Infantil si és possible també. Si l’alumnat d’infantil no es posa la mascareta, el docent acompanyant, mascareta FFP2, bata d’un sol ús i pantalla facial.

🔴ACTUACIÓ QUAN ELS SÍMPTOMES S’INICIEN FORA DEL CENTRE

🔸 La família ha de contactar amb el seu centre d’atenció primària.
🔸 La família ha d’informar al centre tan prompte com siga possible.

🔴ACTUACIÓ EN UN CAS CONFIRMAT

🔸Informar al centre educatiu del resultat positiu al més aviat possible.
🔸Responsable COVID del centre fa fitxa informativa de contactes estrets i envia a salut pública
🔸Si es produeix fora del centre i família no comunica al centre educatiu, salut pública contactà amb el centre educatiu per a la recollida de dades.

🔹ACTUACIÓ DEL SISTEMA SANITARI en cas confirmat

▪️Equip sanitari valorarà cas sospitós i decidirà la conveniència de realitzar PCR amb la major prioritat.
▪️Davant d’un cas sospitós aïllament de la persona i persones convivents fins al resultat de la PCR, és a dir, si un membre de la unitat familiar està pendent resultat PCR, unitat familiar està en aïllament.
▪️No està indicat l’aïllament dels contactes estrets no convivents mentre s’espera el resultat, és a dir, l’alumnat del grup bombolla i altres contactes estrets de la persona que està esperant el resultat de la PCR no s’aïllarien.

🔹Davant d’un cas confirmat

▪️Aïllament al domicili del cas confirmat i dels convivents.
▪️Es realitzarà el cens de contactes estrets.
▪️Responsable COVID del centre educatiu ho comunicarà a Salut Pública.
▪️La Unitat de Vigilància Epidemiològica establirà les mesures preventives oportunes.
▪️En serveis sanitaris privats, el professional sanitari que ha atés la sospita alertarà la Unitat de Vigilància Epidemiològica.
▪️Quan hi haja 1 o més casos confirmats, la Unitat Epidemiològica contactarà amb el centre educatiu
▪️S’indicaran les mesures d’aïllament i quarantena necessàries que puguen derivar-se i es facilitarà la informació necessària tant a les famílies com al centre educatiu.

🔹Gestió dels contactes del cas confirmat

▪️Un resultat negatiu de les proves no eximeix de la necessitat de mantenir la quarantena establerta (quan ens fan un PCR per haver estat en contacte amb un positiu confirmat).
▪️Els convivents (germans/es o familiars) d’un cas sospitós s’hauran de quedar a casa fins a conèixer el resultat. Si és negatiu, poden reincorporar-se al centre educatiu. Si és positiu faran quarantena i es realitzara una prova PCR. Si aquesta és negativa igualment han de fer la quarantena perquè són contacte directe amb un positiu.
▪️No està indicat l’aïllament preventiu de les persones que integren el grup dels germans/es o familiars del cas en el moment de la PCR.
▪️Sols si el resultat és positiu, s’establiran mesures.

🔹GESTIÓ DE BROTS
          Brot d’aula: 3 o més en un Grup de Convivència Estable (GCE)

▪️Aïllament domiciliari dels casos.
▪️Identificació i quarantena del GCE.
▪️Si els casos pertanyen a un GCE, suspensió de l’activitat docent fins a acabar la quarantena.
▪️Si el grupno és de convivència estable, es manté l’activitat presencial per a l’alumnat no classificat com a contacte estret.

🔹Brots d’una transmissió no controlada.

Si es considera que hi ha una transmissió no controlada, els serveis de Salut Pública valoraran el tancament del centre educatiu.

🔴RETORN AL CENTRE EDUCATIU

L’alumnat es podrà incorporar al centre educatiu quan s’haja complit el període d’aïllament preventiu indicat pel protocol sanitari vigent.

PROTOCOL DE PROTECCIÓ I PREVENCIÓ CONTRA LA TRANSMISSIÓ I EL CONTAGI DEL SARS-CoV-2 PER A CENTRES EDUCATIUS QUE IMPARTISQUEN ENSENYAMENTS NO UNIVERSITARIS EN EL CURS 2021-2022
Versió 29 octubre 2021

PROTOCOLO DE PROTECCIÓN Y PREVENCIÓN FRENTE A LA TRANSMISIÓN Y CONTAGIO DEL SARS-CoV-2 PARA CENTROS EDUCATIVOS QUE IMPARTAN ENSEÑANZAS NO UNIVERSITARIAS EN EL CURSO 2021- 2022
Versión 29 octubre 2021