Circular Informativa No Realització Activitats Extraescolars Curs 2020/2021

CIRCULAR INFORMATIVA
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS AMPA CURS 2020/2021

Estimades famílies:

Com cada curs per aquestes dates, l’AMPA del centre junt l’empresa d’activitats extraescolars contractada, preparen la proposta, què es porta al Consell Escolar del centre que si no hi ha cap situació excepcional, la valora positivament.

Aquesta proposta, s’envia a l’Ajuntament de Vila-real, i en quan és valorada favorablement per el Consell Escolar Municipal, passa per comissió tècnica, i una vegada donat el vist i plau, per part del propietari de les instal·lacions, és a dir, l’Ajuntament, s’autoritzen i desenvolupen les activitats en les instal·lacions del centre fora de l’horari lectiu.

Aquest excepcional curs, qualsevol activitat que es realitze dins del centre, ha de seguir exactament el protocol marcat en el Pla de Contingència de l’escola, i en aquest cas, afecta sobretot a la configuració dels grups.

La primera setmana, l’activitat «Escola matinera» va seguir el mateix procediment, autoritzant-se, motiu pel qual està en funcionament des del primer dia lectiu del curs. Donades les característiques de dita activitat, si que es poden mantindre les mesures de seguretat contemplades al Pla, a més, tant AMPA com centre consideren dita activitat essencial per a la conciliació familiar/labora de moltes famílies.

Pel que fa a les activitats que tradicionalment es realitzaven per les vesprades, a partir de les 17h a l’octubre, tot i que l’empresa ha presentat una proposta, els i les membres del Consell Escolar del centre en sessió extraordinària el passat dijous 17 de setembre, per unanimitat, van considerar que no es donen les condicions en la complicada situació actual per a poder realitzar les activitats amb la seguretat que exigeix el Pla de Contingència del centre, i que és un risc innecessari l’organització d’aquestes activitats extraescolars. L’AMPA del centre ha estat treballant intensament amb l’empresa d’extraescolars per poder treure les activitats endavant, però també per a l’empresa li resulta inviable econòmicament plantejar-les si ha de complir les condicions exigides.

L’esport escolar, organitzat per el Servei Municipal d’Esports, tampoc aquest curs ens ha informat de la seua realització.

AMPA com a organitzadora de dites activitats i Consell Escolar de centre, comprenen que la no realització és un inconvenient per a moltes famílies però consideren que en aquest moment de la crisi provocada per la COVID-19, resulten totalment inviables. No obstant, en quan la situació ho permeta, es tornarà a valorar la seua realització.

Des del Consell Escolar del centre, demanem a la comunitat escolar del CEIP Botànic Calduch el recolzament i comprensió de la decisió de no realitzar activitats extraescolars fora de l’horari lectiu, i ens fiquem a la vostra disposició per qualsevol aclariment al respecte.

Atentament,

Josep L. Gómez