Projecte hort escolar

L'HORT ESCOLAR

EL PROJECTE

Des de l’escola veiem la necessitat d’introduir noves activitats i estratègies que permetin millorar i ampliar el contacte dels nostres alumnes amb l’entorn i la natura, alhora que ajuden a potenciar l’educació ambiental.

Creiem que la possibilitat de tenir un hort a l’escola pot ajudar als nostres alumnes a prendre consciència de la importància de conèixer i protegir els diversos ecosistemes naturals i a valorar l’esforç i la responsabilitat personals.

L’hort aporta una sèrie d’estratègies gratificants i úniques per a l’alumnat i permet fer-lo servir per treballar amb alumnes de diferents edats i en diferents àrees curriculars.

L’hort ofereix un context idoni per aprendre a pensar, per educar emocionalment i per tenir domini de les habilitats socials, englobat en un marc pràctic, vivencial i manipulatiu.

EL NOSTRE HORT

L'hort a la tardor

L'hort a l'estiu

Les primeres tomaques

Nou planter: meló d'alger

Nous planters: pebreres i tomaques

Cabecera-Enquesta

El centre forma part de la Xarxa d’Horts de Centres Educatius del País Valencià. Es tracta d'un punt de trobada on posar en comú experiències entorn a l’hort escolar, oferir i compartir eina per a curricularitzar l’hort, oferir recursos agronòmics per a facilitar al professorat dels centres educatius d’Alacant, València i Castelló el maneig d’aquest espai considerant-lo una aula a l’aire lliure on posar en pràctica una educació activa i participativa en contacte amb la naturalesa.