Últims articles publicats
NESE (Alumnat amb Necessitats Específiques de Suport Educatiu) SEGONS LA LOMLOE – ACNEAE en castellà
HOLA A TOTES I TOTS: La LOMLOE agrupa aquest alumnat en diferents categories els trastorns de neurodesenvolupament. A continuació vos explique els detalls que considere més importants. 1. CLASSIFICACIÓ: 2. ÀMBITS D’INTERVENCIÓ EN LES DIFICULTATS MÉS COMÚ EN EL CONTEXT ESCOLAR:
Hola a totes i tots: Avui vull parlar-vos d’un tema que moltes famílies i alguns docents m’han comentat: “És que va d’una idea a una altra molt ràpid… sembla que ho connecta tot, però a vegades costa seguir-lo”.Això, lluny de ser un problema, és una característica preciosa i única d’alguns xiquets i xiquetes amb altes ... Llegiu més
Hola a totes i tots: En els últims anys hem sentit cada vegada més paraules com neurodiversitat, neurodivergència, neurotipicitat, diferències cognitives… Però sovint s’utilitzen com a sinònims quan, en realitat, no volen dir el mateix, i confondre-les pot portar a missatges que, tot i ser benintencionats, invaliden experiències reals, especialment les de persones autistes, amb ... Llegiu més
Hola a totes i tots Hui vos porte una entrada que, encara que no afecta a gran part del nostre alumnat, és important conéixer: la intervenció logopèdica en l’afàsia. Tot i que és més freqüent en persones adultes, també pot afectar xiquets i adolescents, i és essencial saber què és i com actuar. 1. Què ... Llegiu més
Hola a totes i tots: Cada vegada entenem millor que l’autisme no és un conjunt de “conductes estranyes”, sinó una forma diferent de processar la realitat. En aquesta entrada voldria explicar, d’una manera molt planera i basada en l’evidència actual, alguns processos neuropsicològics que influeixen en el dia a dia del nostre alumnat: No és ... Llegiu més
Hola a totes i tots : Com a mestra d’Audició i Llenguatge, sempre busque maneres d’unir la part lúdica amb l’aprenentatge real. Perquè si alguna cosa sabem és que els xiquets i xiquetes aprenden millor quan s’ho passen bé i quan l’activitat desperta la seua curiositat. Una de les eines digitals interessants —i que recomane ... Llegiu més
Hola a totes i tots: Quan un xiquet o xiqueta amb autisme no respon com esperem (no inicia una tasca, s’angoixa amb el canvi o perd la concentració amb facilitat) sovint pensem “no hi posa voluntat”. Però darrere de tot això hi ha processos cognitius reals —les funcions executives— que es veuen afectats per diverses ... Llegiu més

