Participació Juvenil

Des del Departament de Joventut de l’Ajuntament de Gandia s’ha desenvolupat una campanya sobre la participació juvenil amb un doble vessant. Primer, que els joves coneguen els recursos per participar activament en la societat (fòrum jove, corresponsals juvenils, consell dels joves, associacionisme, pla jove, etc.) i segon, per posar en valor la importància d’aquesta participació en el col·lectiu juvenil.

Adjunten el primer post que versa sobre la participació juvenil en general i animen a tots a seguir l’Instagram @espaijovegandia per poder informar-vos sobre les diferents maneres de poder participar.

Subhasta de PLACES VACANTS FP Grau Mitjà i Superior

EL DIVENDRES DIA 08/09/2023, A LA SUM (SALA D’USOS MÚLTIPLES) DEL CENTRE IES VELES E VENTS DEL GRAU DE GANDIA, S’ADJUDICARAN A LES PERSONES QUE HAGEN PARTICIPAT EN EL PROCÉS D’ADMISSIÓ I QUE ESTIGUEN PRESENTS EN DIT ACTE, LES PLACES VACANTS EXISTENTS CORRESPONENT ALS CICLES QUE ES DETALLEN EN EL SEGÜENT DOCUMENT:

Veure document amb la data i hora.

El present avís constitueix la convocatòria de l’acte públic d’adjudicació de vacants corresponents a la FASE 1 establerta a l’annex II 15.1 de la Resolució de 15 de març de 2023.

Si no pots vindre personalment en la data i hora que et correspon, pots seguir aquestes instruccions per autoritzar una tercera persona a fer la gestió en el teu nom.

Subvencions per a incrementar l’accés de les alumnes a determinats cicles de Formació Professional

Requisits

  • Estar matriculada durant el curs 2022-23 per primera vegada en el grup de 1r curs de:
    • Tècnica Superior en So per a Audiovisuals i Espectacles.
    • Tècnica superior en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius.
    • Tècnica en Vídeo Discjòquei i So.
  • No haver perdut el dret a l’avaluació contínua.
  • Haver superat un mínim de mòduls equivalent a 450 hores.
  • Les alumnes que hagueren estat anteriorment matriculades en algun dels cicles formatius que donen dret a la subvenció i l’hagueren abandonat o no l’hagueren superat no podran ser beneficiàries d’aquestes subvencions.

Import de la convocatòria

  • Cada beneficiària rebrà una quantitat idèntica sense sobrepassar el límit màxim de 600 € i mínim de 400 €. El nombre màxim de beques atorgades serà de 250.

Presentació de sol·licituds

  • De manera electrònica a través d’aquest enllaç.
  • Es pot fer el tràmit de manera presencial en els registres de l’administració adjuntant tota la documentació (es recomana el tràmit telemàtic en tant que garanteix que les dades introduïdes són correctes). No es pot presentar la sol·licitud en l’institut, tot i que sí es pot passar per secretaria a recollir els documents.
  • Les incidències amb la tramitació electrònica es resolen en generalitat_en_red@gva.es
  • Els dubtes amb el contingut de la convocatòria es resolen en ordenaciofp@gva.es
  • Qualsevol notificació per part de l’administració es farà de manera telemàtica a l’adreça electrònica que figure en la sol·licitud.
  • A la sol·licitud s’ha d’adjuntar la documentació següent:
    • Vegeu apartat “Documentació” en aquest enllaç.

Termini

De l’1 al 28 de juliol de 2023.

Criteris de valoració

  • Compliment dels requisits.
  • En cas d’excés de sol·licituds, les ajudes s’atorgaran fins a completar el nombre màxim de subvencions establides en la convocatòria per ordre alfabètic. Per al curs 2022-23 les lletres de prioritat per a resoldre els empats són SP i PS.

Més informació en la web de la convocatòria.

Ajudes de Transport Escolar per a l’ESO

Es convoquen les Ajudes Individuals per al servei de transport escolar per al curs 2023-24. Aquestes ajudes estan destinades a finançar el transport escolar de l’alumnat d’Educació Secundària Obligatòria. L’alumnat beneficiari és aquell que compleix algun dels següents requisits:

  • Alumnat escolaritzat en un centre d’un municipi diferent del de la seua residència per no existir en aquest oferta formativa.
  • Alumnat escolaritzat en centres o aules específiques d’educació especial.
  • Alumant el domicili habitual del qual, degudament acreditat, estiga a una distància igual o superior a 3 km del centre educatiu en què estiga escolaritzat seguint el trajecte accessible i segur de menor distància. En aquest cas, s’ha de complir a més alguna de les següents condicions:
    • Que el centre on estiga escolaritzat siga l centre més proper seguint el trajecte accessible i segur de menor distància al seu domicili habitual.
    • Que el centre on estiga escolaritzat siga el centre d’adscripció del seu centre educatiu.
    • Que el centre d’escolarització estiga determinat per resolució d’escolarització del director territorial d’educació corresponent.
  • L’alumnat escolaritzat en un centre educatiu de l’àrea d’influència del domicili laboral d’algun dels pares o tutors no tindrà la consideració de beneficiari d’aquestes ajudes.

Procediment per tramitar la sol·licitud:

  • Per a l’alumnat que va persentar la sol·licitud el curs anterior:
    • Si són usuaris d’ITACA poden accedir i descarregar l’esborrany (manual d’usuari). Si estan d’acord amb totes les dades, l’han de signar i presentar en l’institut. Si no estan d’acord amb totes les dades, han de marcar les modificacions que es requerisquen, explicar-les en l’apartat G de l’esborrany, signar i presentar el document en l’institut juntament amb la documentació justificativa dels canvis sol·licitats.
    • Si no són usuaris d’ITACA, han d’acudir a la secretaria de l’institut per a rebre l’esborrany. Si estan d’acord amb totes les dades, l’han de signar i presentar en l’institut. Si no estan d’acord amb totes les dades, han de marcar les modificacions que es requerisquen, explicar-les en l’apartat G de l’esborrany, signar i presentar el document en l’institut juntament amb la documentació justificativa dels canvis sol·licitats.
  • Per a alumnat que no va presentar la sol·licitud el curs anterior:
    • Han d’emplenar l’annex I, signar-lo i presentar-lo en la secretaria de l’institut juntament amb la documentació justificativa de totes les condicions al·legades.

Termini:

S’ha de presentar tota la documentació durant el procés de matrícula. Per tant, els terminis són els següents:

  • Per a l’alumnat que està escolaritzat en l’ESO en l’IES Veles e Vents: fins el 30 de juny.
  • Per a l’alumnat que començarà l’ESO en l’IES Veles e Vents i finalitza estudis en el CEIP Les Fois o en el CEIP Joan XXIII: fins el 5 de juliol.
  • Per a l’alumnat que ha participat en el procés d’admissió: fins el 25 de juliol.

Més informació

A la web de de la Conselleria per al procediment.

A la web de la Conselleria amb manuals i enllaços a la normativa.

Visita de l’autora de literatura fantàstica Elia Barceló al nostre centre

El dimecres 3 de maig els alumnes de 3er ESO de l´IES Veles e Vents van poder gaudir de la visita de la reconeguda autora de literatura fantàstica Elia Barceló, mitjançant el Programa del Ministeri  d ´Educació  d´àmbit nacional “Encuentros literarios con autores”. 

Els alumnes assitiren a la xarrada al voltant de la novel.la “Cordeluna”, que han llegit aquest curs i d´altres obres de la seua producció, així com diversos aspectes de la creació literària. Finalment, l´autora va ser entrevistada per un grup d´alumnes que col.labora en la revista del centre.