INFORMACIÓ INSCRIPCIÓ ALS CURSOS
El programa CODI és un programa d’activitats extraescolars de capacitació digital dirigit a la població escolar que té com a finalitat la formació en competència digital bàsica o avançada, en horari no escolar.
El curs té una duració de 32 hores que s’impartirà de manera presencial per un docent en el centre educatiu en horari extraescolar i serà gratuït.
Hi ha dos línies d’acció formativa/curs, segons l’edat de l’alumne (si béno és criteri exclusiu):
- a) Curs en competències digitals bàsiques (de 12 a 13 anys).
- b) Curs en competències digitals avançades (de 14 a 17 anys).
El nombre mínim d’alumnes/as de cada grup serà de 12 i el màxim de 20.
INSCRIPCIÓ: Les famílies interessades en que el seu fill/a participe en un dels quatre cursos, cal que ompliga el full de sol·licitud i autorització (ANNEX X en PDF i autoemplenable) i el lliure al correu de la secretaria del centre (46022181.secretaria@edu.gva.es) abans del 27 de desembre de 2024.
CERTIFICACIÓ: Sols tindran el DIPLOMA, l’alumnat que assistisca a totes les sessions presencials i excepcionalment, l’alumnat que realitze 20 hores presencials i complete fins a les 32 hores amb sessions ONLINE.
CALENDARI DELS CURSOS 2025
CURS 1-2 | CURS 3 | CURS 4 | |
Edat | De 12 a 14 anys. | De 14 a 17 anys. | A partir de 14 anys. |
Dies de la setmana | Dimecres-Dijous. | Dimarts-Dijous. | Dimarts-Divendres. |
Horari | De 16 a 18 hores. | De 16 a 18 hores. | De 12:15 a 14:15 hores. |
Data de començament | Dimecres 15 de gener | Dimarts 14 de gener. | Dimarts 14 de gener. |
Data d’acabament: | 6 de març | 6 de març | 7 de març |
Calendari | |||
Gener | 5-16-22-23-29-30. | 14-16-21-23-28-30. | 14-17-21-24-28-31. |
Febrer | 5-6-12-13-19-20-26-27 | 4-6-11-13-18-20-25-27. | 4-7-11-14-18-21-25-28 |
Març | 5-6. | 4-6. | 4-7. |
Continguts i metodologia del programa CODI
El programa CODI és un projecte impulsat pel Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030, juntament amb l’Alt Comissionat contra la pobresa Infantil. El seu objectiu és formar 950.000 xiquets, xiquetes i adolescents en competències digitals, centrades en el Marc de Competències Digitals per a la Ciutadania, també conegut com a DigComp 2.2. Aquesta eina, a escala de la Unió Europea, cerca millorar la competència digital de la ciutadania, fomentant el desenvolupament d’habilitats digitals i planificant iniciatives educatives i formatives amb aquesta finalitat.
El DigComp s’organitza en cinc àrees:
- 1. Cerca i gestió d’informació i dades
- 2.Comunicació i col·laboració
- 3. Creació de continguts digitals
- 4. Seguretat
- 5. Resolució de problemes
Dins d’aquestes àrees, es desenvolupen diverses competències que es treballaran d’acord amb les diferents edats i els nivells dels alumnes. Per facilitar aquest procés, s’ha creat una estructura orientativa dividida en dues línies formatives: – Línia 1.2 (12-13 anys). – Línia 2 (14-16 anys).
Aquestes línies formatives segueixen una estratègia didàctica basada en l’storytelling. Cada línia formativa té la seua pròpia història i personatges, els quals estan integrats en la didàctica i la narrativa per potenciar l’aprenentatge de l’alumnat. A través de l’storytelling, es poden integrar les competències digitals dins de la narrativa, aconseguint que l’estudiant connecte emocionalment amb el contingut i gaudisca del curs. A més, l’estratègia didàctica es fonamentada en l’aprenentatge per reforç. Les diferents línies formatives estan dividides en cinc etapes, que alhora es divideixen en sis missions. En aquestes missions, l’alumnat trobarà una sèrie de reptes per superar i adquirir les competències digitals.