Encontre d’ensenyants 2020 amb la participació de professorat del Centre

“Ser docent és no deixar mai d’aprendre per a ensenyar millor”

Un curs més, la Coordinadora pel Valencià de l’Alcoià i el Comtat organitza el XII Encontre d’Ensenyants. Unes jornades formatives per a docents de tots els nivells educatius, en col·laboració amb el CEFIRE d’Alcoi i el Campus d’Alcoi de la Universitat d’Alacant. Aquesta edició comptarà amb la col·laboració de varis professors del IES Serra Mariola: Francesc Gisbert, com a president de la Coordinadora pel Valencià i ponent, Ana Llopis, que presentarà un projecte basat en el teatre en companyia de Francesc Gisbert i Dolors Pérez, amb un protocol d’intervenció en mindfulness a través de les emocions.

A continuació vos deixem un extracte de l’article publicat en el periòdic “El Nostre” on Laura Talens parla amb alguns dels participants.

 – Francesc Gisbert, president de la Coordinadora pel Valencià, quines novetats presenta l’Encontre?

– Enguany tenim unes jornades en cinc dies. El 9 de novembre hi haurà una taula redona sobre “Ser mestres a l’escola rural: el mestratge d’Antoni Llidó”, amb mestres jubilats de Balones. Estarà coordinada pel professor Vicent Vidal de la Universitat d’Alacant i per Pilar Alonso. El dia 13, presentarem el llibre i l’ús didàctic de Conte Contat, homenatge al contacontes Llorenç Giménez, amb Jordi Raül Verdú i Almudena Francés. I els dies 16, 17 i 18 hi haurà la presentació de ponències i experiències educatives. Totes les sessions seran per videoconferència, ateses les mesures sanitàries. Amb tot, estem contents, perquè ja tenim més d’un centenar de docents inscrits. Un programa ben complet i profitós. Ser docent és no deixar mai d’aprendre per a ensenyar millor.

 – Ana Llopis, professora de llengua i literatura castellana a l’IES Serra Mariola de Muro. Presentes un projecte basat en el teatre?

– En estos temps d’aules tristones, amb alumnes quiets, distants i “emmordassats”, les classes de teatre són un regal de llibertat, com pujar a una alta muntanya i cridar que eres el rei del món. Estos tallers són un espai per a eixir de la cadira, per a interpretar, jugar, cantar, riure, plorar, canviar la mascareta quirúrgica per les màscares de la comèdia, la tragèdia, el drama o tot barrejat. Unes màscares que ens vestixen de creativitat, de la màgia de ser un altre. Que ens faciliten el complicat camí de descobrir-nos a nosaltres mateixos. Que ens fa parar a observar i apreciar als companys d’escena… Fent teatre ens llevem moltes amarres: pengem la vergonya, escoltem la nostra veu, les nostres mans i el nostre cos… Damunt de l’escenari podem ser el que volem. I el millor es que, en baixar, sempre haurem fet una petita metamorfosi catàrtica, emocionant, evolutiva i simplement, meravellosa. Tornem a l’aula, als llibres, obrim el quadern de números i lletres i seguim somiant en tornar a actuar… Tots els xiquets haurien de fer teatre!

PROJECTE ‘STRANGER KIDS’

Enguany el departament d'anglés de l'IES Serra Mariola està duent a terme un projecte d'innovació educativa per al 2n curs d'ESO.

Aquest projecte, basat en la popular sèrie Stranger Things combina la metodologia Flipped Classroom (classe invertida) i la gamificació (My Class Game: gestió del joc i recompenses) per tal d'assolir els coneixements de l'assignatura de forma entretinguda i motivadora per a l'alumnat.

Mitjançant les noves tecnologies, com ara AULES, WIX, My Class Game, Genially, Educaplay, Edpuzzle, Plickers, etc l'alumnat superarà diferents missions treballant de manera col.laborativa per a superar el repte final: Salvar a Muro del Demogorgon.

Tot el projecte està explicat a la web https://strangerkids.wixsite.com/home

Celebració del centenari de Gianni Rodari a l’IES Serra Mariola

L’IES Serra Mariola participa en la celebració del centenari de l’escriptor italià Gianni Rodari. Rodari, un dels autors de major anomenada en la literatura infantil i renovador de la pedagogia, amb obres com Gramàtica de la Fantasia, és el protagonista d’una activitat de foment de la lectura.

Durant el mes de novembre, alumnes de l’optativa de Teatre de 1r i 2n d’ESO, juntament a alumnes d’altres nivells, dramatitzaran i enregistraran en àudio contes breus de Gianni Rodari. Després, alguns dels contes seleccionats s’emetran en el podcast especial dedicat a Gianni Rodari, presentat per la periodista Amàlia Garrigós, i que s’emetrà per la xarxa d’emissores municipals valencianes.

Els contes seran emesos per Ràdio Élite de Muro i compartits a les xarxes. L’activitat està coordinadora pels professors de teatre, Ana Llopis, Loles Sanjuan i Francesc Gisbert.

Jordi Prats recalca la importància de la formació en “Pagina 66”

El professor i Cap de Departament de Turisme del nostre Centre Jordi Prats ha sigut entrevistat per al periòdic comarcal “Pagina 66“, on ha recalcat la importància que té la formació pràctica en el seu alumnat. En paraules textuals de Jordi: “Formem professionals en curs i mig perquè vagen al mercat laboral, amb uns continguts molt pràctics que l’empresari ens reconeix.”

En molts tipus de formació s’entén l’alumnat com a gent jove que encara no ha estudiat res més enllà dels ensenyaments obligatoris. En el turisme, aquest ventall està obert també a aquells que viuen del sector des de sempre, però que per les característiques dels seus negocis han de formar-se, reciclar-se constantment o simplement adquirir més coneixements. “En l’IES Serra Mariola el nostre principal argument és la formació de qualitat i l’assegurem amb professorat que treballem en activitats privades relacionades amb el sector. L’alumne el percep des del primer moment”, ha destacat Prats.

Creure en les possibilitats de la zona no significa que estiga tot fet. Mompó, des del CIP FP Batoi, pensa que “fan falta més recursos i inversions per part de les administracions”. El seu company de professió en l’IES Serra Mariola va pel mateix camí. “Queda molt per fer, posar en valor productes que no ho tenen, comprar i vendre paquets turístics…”, ha remarcat Prats.

El propi docent del centre educatiu de Muro ha qualificat la zona com un “univers de xicotetes coses”, on encara queden buits per a empreses que ofereixen activitats turístiques. Qui crega en aquest model, encara pot viure d’ell, però cal creure.

Si voleu accedir a l’entrevista completa, punxeu en aquest enllaç: La formación y el turismo van de la mano en Alcoy y las comarcas vecinas

Horari reunió pares 2020-21

HORARI REUNIÓ PARES

NIVELL

DATA

HORA

1r. ESO

19-10-2020

18.30

3r. ESO

19.00

2n. ESO

20-10-2020

18.30

4t. ESO

19.00

FPB

21-10-2020

18.30

BATXILLER I CICLES

19.00

A causa de les circumstàncies de la COVID-19 només pot acudir un membre de cada família. Us recordem l’obligatorietat de l’ús de mascareta i què els alumnes no poden assistir .

Entrevista a Dolors Pérez en “El Nostre”

“El Mindfulness ens ajuda a millorar l’atenció, l’assertivitat i l’autoregulació”

Dolors Pérez, professora a l’IES Serra Mariola, ha sigut entrevistada per Francesc Gisbert per al periòdic “El Nostre”. Els darrers anys s’ha format en els protocols d’intervenció en Mindfulness amb els doctors John Kabat-Zinn i Javier García Campayo, i amb l’escola americana Mindful Schools. En l’actualitat compta amb el Màster de Mindfulness per la Universitat de Saragossa. Impartirà un curs “Protocol d’intervenció en Mindfulness per a adolescents”, per millorar l’atenció, l’assertivitat i l’autoregulació emocional. Hi haurà una jornada informativa el 25 de setembre, a les 20 h, en el Centre de Ioga i Mindfulness de Marta López, C/ Ronda Sud, 19, Cocentaina. A continuació podem llegir l’entrevista:

– Com vas descobrir el Mindfulness?

– En maig del 2016, vaig escoltar una entrevista a la ràdio al Dr. John Kabat-Zinn, un dels màxims especialistes en Mindfulness, arran de la reedició del seu llibre Full Catastrophe Living. Aquella entrevista em va colpir tant que, de sobte, se’m va ficar entre cella i cella la idea d’anar a fer un curs amb el Dr. Kabat-Zinn. El repte era gran perquè el meu nivell d’anglés era molt fluix. Així, que en el 2017, em vaig demanar un permís en la feina i me’n vaig anar 5 mesos a Dublín per millorar el meu anglés. Finalment, en maig del 2018, vaig anar a Nova York  on vaig fer el curs Coming to our senses, en Omega Institute, Rhinebeck, amb el Dr. Kabat-Zinn. L’experiència va ser molt enriquidora i el punt de partida d’escabussar-me en el món del Mindfulness. L’últim dia, en acomiadar-me del Dr.Kabat-Zinn, em recomanà que em formara a Espanya. I així ho vaig fer, matriculant-me en el Màster en Midfulness de la Universitat de Saragossa, dirigit pel Dr. Javier García Campayo.

– Quins beneficis pot aportar a la persona, en general?

– Mindfulness és un estat de la ment que es caracteriza per ser conscient del moment present amb atenció i acceptació. És un proces de «mode ser», en contraposició a la forma habitual i caótica de la nostra ment, el “mode fer”. La majoria de vegades funcionem per inércia, amb pilot automatic. I durant la major part del dia, no som conscients ni tampoc gaudim de les activitats que fem, perqué la nostra ment està divagant.

Imagineu-vos per un moment poder entrenar la vostra ment com si es tractara d’un múscul. Imagineu-vos poder aturar-la i silenciar-la perquè no quede ancorada en el passat i no cree massa expectatives de futur. Un entrenament en mindfulness et proporciona unes habilitats i ferramentes que t’ajuden a millorar quadres depressius, ansietat, dolor crònic o reduir l’estrés. I també, afrontar situacions adverses i millorar l’autoregulació emocional.

Llegir més

Pla de Contingència i Continuïtat davant la COVID-19

PLA DE CONTINGÈNCIA I CONTINUÏTAT EN EL TREBALL DURANT LES FASES DE NOVA NORMALITAT DELS CENTRES DOCENTS PÚBLICS DEPENDENTS DE LA CONSELLERIA D’EDUCACIÓ, CULTURA I ESPORT

Descarrega el plà el pla de contingència

La pandèmia de COVID-19 ha implicat la necessitat de prendre mesures de prevenció i protecció que han obligat a un replantejament de l’organització de múltiples activitats per a poder reprendre-les de manera segura, la recuperació de l’activitat en els centres educatius ha d’adaptar-se també a aquestes mesures.

Amb la finalitat de regular l’activitat educativa en els centres docents de la Comunitat Valenciana s’han establit per als diversos centres i etapes Instruccions de la secretària autonòmica d’Educació i Formació Professional per a l’organització i funcionament de cada tipus de centre en el curs 2020-2021. A més, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport han establit el Protocol de Protecció i Prevenció davant la transmissió i contagi del SARS-CoV-2 per a centres educatius que impartisquen ensenyaments no universitaris en el curs 2020-21 de data 29 de juliol.

Això farà que el començament del curs 2020-2021 es realitze a partir d’una planificació de les mesures de prevenció, en les quals s’ha tingut en compte, les característiques de la població escolar, adaptades en funció de l’edat i el nivell educatiu, per a permetre complir els objectius educatius i de sociabilitat, que afavorisquen el desenvolupament òptim de la infància i adolescència, pal·liar la bretxa educativa generada, previndre el fracàs escolar, l’abandó educatiu primerenc i garantir l’equitat.

Per a això, una vegada que per part de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esports s’ha determinat l’organització de l’activitat docent a desenvolupar en els centres educatius, i considerant les mesures i recomanacions de l‘INVASSAT i les que contemplen els diversos documents i normes abans citades, s’han elaborat per a cada nivell educatiu les mesures de prevenció davant la COVID19, que hauran de ser adoptades tant en els centres docents com pel personal empleat públic que figuren en els annexos a aquest document. A partir d’aquest document la direcció de cada centre educatiu incorporarà i implantarà, d’acord amb les seues necessitats, les mesures corresponents, a fi de completar les que ja tinguera implantades en el seu Pla de Contingència.

Les futures concrecions per nivells educatius i situacions o casos tipus que es publiquen per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport també hauran de suposar una actualització del Pla de Contingència, en el seu cas.

Hem de considerar també les diverses actualitzacions del Procediment d’actuació per als serveis de prevenció de riscos laborals davant l’exposició al SARS-Cov-2 que s’han anat publicant, en la redacció d’aquesta versió s’ha tingut en compte la de 14 de juliol de 2020. Per tot això, resulta necessari realitzar una actualització del Pla de Contingència pel curs 2020-2021

MOLT IMPORTANT PER A LES FAMÍLIES

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ens informa que ha contractat un ampli equip de persones que, a través del telèfon

900 300 555  (Call Center)

donaran resposta als dubtes plantejats pels membres de la Comunitat Educativa en relació a la gestió de la crisi sanitària pel que fa a temes d’educació.

IES Serra Mariola

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies