Endavant Cicle de Turisme de Muro.
Aprovació i implantació de la Formació Professional Dual en el IES Serra Mariola
Xerrada d’Anna Moner sobre Frankenstein o el modern Prometeu
Dins del programa de dinamització lectora impulsat per la Biblioteca Municipal de Muro, hem gaudit al nostre institut d’una xerrada a càrrec de l’artista i escriptora Anna Moner al voltant de la novel.la “Frankenstein o el modern Prometeu” i la figura de la seua artífex, Mary Shelley.
Alumnes de 4art d’ESO han descobert el naixement d’un mite literari i tota una mostra del gènere gòtic, obrint-nos a diverses temàtiques com el terror, la ciència, la filosofia o l’ètica en la mesura que suposa el desafiament de les lleis de la natura i la religió.
Tot un repte social i literari que a més venia amb signatura femenina, assumpte més que complicat en el marc del segle XIX. A través d’una horeta de xerrada-col.loqui on-line i en directe, hem descobert un monstre més etern i actual del que molts pensàvem.
Dates per a la presentació de sol·licituds d’accés a FP
Els Cicles Formatius que ofereix l’IES Serra Mariola són:
Cicle Formatiu Bàsic:
- Agrojardineria i composicions florals
- Informàtica d’oficina
Cicle Formatiu de Grau Mitjà:
- Confecció i moda
Cicle Formatiu de Grau Superior:
- Guia, informació i assitència turístiques
Canvi dels dies festius locals
Segons el plenari de l’Ajuntament de Muro d’Alcoi celebrat el dia 7 d’Abril de 2021, s’han suspès les festivitats locals: dilluns 10 i dimarts 11 de Maig de 2021, i s’han fixat per al proper curs escolar 2021-22 els dies 11 d’Octubre i 7 de Desembre de 2021. Per tant els dies 10 i 11 de Maig són lectius, a continuació vos adjuntem el calendari modificat:
L’IES Serra Mariola seleccionat com a Centre Pilot per a implantar el nou model de Centre Digital Col·laboratiu
L’IES Serra Mariola ha sigut un dels Centres seleccionats entre els 50 centres pilot de la Comunitat Valenciana on implantar el nou model de Centre Digital Col·laboratiu a partir del mes d’abril.
El Centre Digital Col·laboratiu es sustentarà en una serie de pilars tecnològics, amb possibilitats d’integració entre si i capaços de suportar centenars de milers d’usuaris a diferents nivells: centre, professorat i alumnat.
Per implantar el nou model de centre, serà necessària la col·laboració de l’equip directiu i de dos figures que es consideren essencials per a portar endavant esta iniciativa: una persona que dirigirà la gestió de la transformació digital de centre i una altra persona que actuarà com a acompanyant en qüestions més tècniques de les plataformes. Aquestes persones seran Jaume Tortosa i Rafael Molines, el Coordinador TIC del Centre i el Cap de Departament d’Informàtica. Tots dos s’encarregaran de rebre la formació pertinent amb el compromís d’exercir aquest lideratge i acompanyament als companys i companyes del centre per a la implantació de la nova plataforma Microsoft365 que començarà en tots els centres el proper 26 d’abril.
La Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions liderarà el projecte de gestió del canvi i integració de les plataformes i la Subdirecció General de Formació del Professorat tutelarà i facilitarà tota la formació pràctica associada no només en aquest mes d’abril sinó en els pròxims mesos.
Aquest projecte és una de les línies estratègiques del Consell per a aquesta legislatura, de manera que espere que entre tots i totes aconseguim que siga un èxit i un referent per a la comunitat educativa.
Alumnes premiats en el “X Concurs de Programació d’Aplicacions Mòbils” de l’EPSA d’Alcoi
Els alumnes Jaume Castellà i Rafael Satorre, tutoritzats pel professor Rafael Molines han sigut premiats amb el 2n Premi en la Modalitat B (Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior) amb la seua aplicació Linedeer, una aplicació per a poder escanejar els apunts amb el mòbil i poder passar-li un OCR (reconeixement òptic de caràcters) per a manipular eixes dades i permetre subratllar el més important amb uns codis estil WhatsApp.
També han rebut mencions especials:
- Menció a millor APP del Centre: El Detectiu
- Alumnes: Elia Miñana, Nazan Martí i Josep Pascual (3r ESO)
- Menció especial: Hundir la flota
- Alumne: Eliseo Vilaplana (1r BAT)
- Menció especial: ParkingMAC
- Alumnes: Nayara Agullo, Paula Pérez i Andrés Cañadas (3r ESO)
Enhorabona a tots els premiats!!
Ninetes 8 de Març 2021
Encara queda molt per a aconseguir la igualtat i l’equitat entre homes i dones; per això les alumnes Marta Valls, Pilar Sola i Naima Gisbert, de primer cicle de l’ESO ens han recitat este crit de llibertat a través d’una alegoria que barreja el món infantil, la fantasia del joguet i la submissió real viscuda en la pell de moltes dones.
El missatge final és el de treballar junts cap a llibertat fins construir un món en el que qualsevol diferència siga un passat al que no hem de retornar mai.
NINETES
Temps era temps,
a qualsevol lloc del planeta
vivia una nineta delicada,
amb mans de porcellana
i molt boniqueta.A la seua vitrina
mirava el món passar
A dreta i esquerra,
tot la feia fascinar.Alguna cosa li havien ensenyat
Per a ser una bona nina de manual
Cuinava natilles i duia impol.lutes les faldilles.
Callava quan li ho dien i, si no, la reprimien.Els dies que eixia del seu aparador
no podia tornar més enllà de la posta de sol.
I des de la seua vitrina
observava el món de la joguina.Joguets per a xiquets: vaixells,
complicats aparells i soldadets valents.Per a les xiquetes: peluixos, perolets,
maquillatges i nines primes en extrem.En dos calaixos es distribuien.
Per què així ho farien?
Quina cosa tan horrorosa!
Per ací: el país blau,
per allà: el poblet de rosa.
Al país de blau duien la batuta.Feien coses importants,
vestien com volien
i a ningú li dien que semblava una puta.Al poblet de rosa, feien també molta cosa;
exèrcits de nines de pell sedosa
criaven, treballaven, parlaven amb veu fluixeta,
per a que ningú els diguera:
“Calladeta estàs més guapeta!”
Ja prou de diferència!
Va dir un dia la nineta,
atrevint-se a fer una conferència.No som de mostra, no som ninots!
Volem jugar al mateix joc!Rebenteu estes vitrines!
Talleu-se les brides!
Solteu-se les trenes!Deixeu-nos volar
fora de l’escaraparate de cristal!A les 10 ja no anem a dormir,
ara només volem somiar.
El rosa i el blau hem d’enjuntar,
i a partir d’ara, de lila ens voreu passar.Xiquetes i xiquets!
A què voleu jugar?
Nosaltres vos ho direm:
crearem un món entre iguals.
Amigues, doneu-me la mà.
Amics, anem a la par.Ja no jugaràs a les cuinetes si no vols;
pilla el baló i clava un bon gol.Doneu-nos els vostres avions.
I els conduirem a torns.Farem una gran empresa
ben construïda, sense presa,
recordant-se’n d’aquella xiqueta
que no va poder conduir la seua bicicleta.Ja no som ninetes!
Ja no estem quetetes!
Ja no ens callem al “stand”!
Perquè ja sabem a què volem jugar!
Ana Llopis, Reflexions color pruna
Ensenyament d’anglés i gamificació
Com més llengües domina una persona, més grans són els seus horitzons
Francesc Gisbert
Els centres educatius estan apostant cada vegada més per les noves tecnologies i els recursos audiovisuals per a motivar l’alumnat i millorar el procés d’aprenentatge. Un exemple és el projecte d’innovació educativa que s’ha posat en marxa a l’IES Serra de Mariola de Muro. Les responsables són quatre joves professores del departament d’anglés, Rocío Albors, Marga Cloquell, Sílvia Jover i Lucía Pérez. Francesc Gisbert ha entrevistat la cap de departament, Marga Cloquell, per a El Nostre.
En què consisteix el projecte educatiu Stranger Kids?
Aquest projecte d’innovació educativa, basat en la popular sèrie Stranger Things, combina la metodologia Flipped Classroom (classe invertida) i la gamificació (My Class Game: gestió del joc i recompenses) per tal d’assolir els coneixements de l’assignatura d’anglés de forma entretinguda i motivadora per a l’alumnat de 2n d’ESO. Gràcies a les noves tecnologies, l’alumnat va superant diferents missions i ha de treballar de manera col·laborativa per aconseguir el repte final: Salvar a Muro del Demogorgon.
Tot el projecte està explicat a la web https://strangerkids.wixsite.com/home
Quines activitats contempla?
Fem diversos tipus d’activitats, moltes interactives mitjançant la plataforma AULES i la majoria lúdiques integrant l’ús de les TIC amb recursos com Plickers, Liveworksheets, Educaplay, Edpuzzle, entre altres. Les activitats promouen el creixement de l’alumnat, no sols individualment, sinó també com a membre d’un grup i dins del col·lectiu classe. Totes les activitats són inclusives perquè tots formen part del projecte independentment del seu nivell d’anglés. Tota la gestió del joc la fem amb la plataforma My Class Game, on cada alumne té el seu avatar i va avançant en el joc adquirint experiència segons les tasques que va fent. Els punts d’experiència els permeten guanyar diners amb els que poden comprar articles virtuals a la tenda de la classe, com per exemple, mirar la llibreta durant un minut mentre estan fent l’examen.
Com estan reaccionant els alumnes?
L’alumnat està molt motivat en general, i de fet han anat molt bé els resultats de la primera avaluació. Enguany, amb el curs tan estrany que estem tenint, els ajuda molt a relaxar-se i gaudir més de l’assignatura. A més a més, cal tindre en compte que el projecte ve molt bé per a treballar l’assignatura en temps de pandèmia. Ensinistrem els alumnes a fer servir les tecnologies digital i a treballar en línia, cosa que haguérem d’aprendre tots durant el confinament. També dona una imatge viva i pròxima de la llengua, i els resulta molt més motivador aprendre a partir de personatges d’una sèrie que amb el llibre de text tradicional. Com més llengües domina una persona, més grans són els seus horitzons.
Penseu continuar-lo o ampliar-lo a altres nivells?
El nostre és un centre gran, tenim vora set-cents alumnes. Ara com ara, com que enguany és el primer any que ens hem llançat a aquesta aventura, ens quedarem fent i millorant el projecte en 2n d’ESO. Això ja són vora un centenar d’alumnes que treballen la nova metodologia. En altres cursos aprofitem tot el que estem aprenent treballant així per a programar activitats lúdiques i interactives. L’objectiu és clar, aconseguir que l’alumnat es familiaritze amb l’anglés i el pose en pràctica. A mesura que van consolidant i millorant l’aprenentatge, aconsellem als alumnes de cursos superiors o amb més nivell que es presenten a les proves de certificació oficial de coneixements d’anglés, els nivells B1, B2 o, fins i tot, el C1. I és satisfactori com molts començaren l’aprenentatge de la llengua des de les dinàmiques escolars, i a poc a poc, van anar ampliant coneixements fins arribar a un bon nivell. El nostre centre, l’IES Serra de Mariola, aposta pel multilingüisme. Des d’un ensenyament en valencià de base, donem molta importància a les totes llengües. Pel que fa a les llenguës estrangeres, a més d’anglés i francés, també s’imparteix alemany en batxillerat.
I Concurs d’Aplicacions Mòbils a l’IES Serra Mariola
Este dijous 25 de febrer el Departament d'Informàtica ha organitzat un Concurs d'Aplicacions Mòbils entre els alumnes de 3r d'ESO que han estat desenvolupant APPs durant aquesta avaluació. La idea és incentivar a l'alumnat i fomentar el desenvolupament d'aplicacions per a dispositius mòbils amb la ferramenta online APP Inventor de Google. A més a més, han tingut que explicar el seu funcionament davant de la resta de l'alumnat que ha participat i ells mateixa han sigut els encarregats de votar les aplicacions que més els han agradat, resultant guanyadores les següents:
- Primer premi: El Detectiu
- Nazan Martí Ortiz
- Elia Miñana Cascant
- Josep Pascual Cascant
- Professor: Rafael Molines
- Premi: Una tablet BQ Curie 2 per a cada participant
- Segon premi: ParkingMAC
- Nayara Agulló Santos
- Andrés Cañadas Santonja
- Paula Pérez Sanoguera
- Professor: Rafael Molines
- Premi: Un USB de 16 GB per a cada participant