@Rita_Trobador

Divendres dia 2 de febrer, els grups de 3r d’ESO i 1r d’FPB ens vam desplaçar fins a la ciutat de Gandia per a gaudir de l’obra de teatre @Rita_Trobador.

L’experiència d’anar al teatre i visitar la part antiga de Gandia va ser molt interessant per al nostre alumnat.

Alhora, l’espectacle teatral ens va emocionar i ens va impactar per parts iguals. La peça escrita per Joan Nave presenta Azalais de Porcairagues, trobairitz nascuda l’any 1146; sor Isabel de Villena, religiosa i escriptora valenciana del segle xv, i Rita, una youtuber que carrega el pes de 5.000 anys d’història. En @Rita_Trobador, Joan Nave ens planteja un joc literari que reflecteix en el passat la posició feminista de la nostra era mitjançant tres dones que ens ofereixen tres mirades en el temps que, en el fons, són una sola veu.

@Rita_Trobador
 ens ha portat a treballar aquesta obra prèviament a l’aula a partir del tràiler i la crítica d’una booktuber, a més a més, hem treballat el text descriptiu després de visualitzar l’obra amb el treball dels diferents personatges de l’obra. En definitiva, @Rita_Trobador ha acostat el nostre alumnat a les històries de diferents dones que han escrit en valencià al llarg de la història i que han trobat dificultats de tot tipus. Les i els  nostres alumnes han empatitzat amb els protagonistes, s’han pogut identificar amb la història del segle xxi i fins i tot han pres part activa en el desencadenament del final. Anar al teatre sempre paga la pena i aquesta no ha sigut una excepció!