Rebem nous alumnes a la biblioteca

Cada curs, el centre IES Porçons realitza una activitat que té com a objectiu informar del funcionament de la Biblioteca Gonzalo Pérez Juan de l’IES Porçons al nou alumnat de 1r ESO.

En la primera part de l’activitat s’expliquen els beneficis de la lectura i avantatges de poder utilitzar la biblioteca. S’informa del seu funcionament, reglament , horari, organització i classificació; s’incidix en com cada alumne pot buscar un llibre ell sol, fer un préstec i una devolució.

En la segona part de l’activitat ve acompanyada d’una gimcana que consisteix en resoldre una sèrie de preguntes que l’alumnat trobarà als llibres. Aquestes preguntes hauran de resoldre-les amb ajuda d’enciclopèdies, diccionaris, llibres de poesia, llibres d’autors valencians, etc.

Es tracta d’aplicar tot allò que han aprés sobre el funcionament i organització d’una biblioteca.

Els alumnes es podran familiaritzar amb la biblioteca i utilitzar-la sempre que aquesta estiga en funcionament, tant al primer pati com al segon.

Per a organitzar aquesta activitat dirigida a l’alumnat de primer d’ESO que s’ha realitzat els dies 30 de setembre i 1 d’octubre, s’han presentat voluntàries les alumnes Naomi Sirbu Bernat i Ayana Axenie de 2 d’ESO que han col,laborat amb l’encarregada de la biblioteca Gemma Pou; aquestes alumnes han explicat la seua experiència com a lectores i usuàries de la biblioteca i han tractat que fora una sessió per els nous alumnes el mes acollidora possible i que aquests es puguen orientar millor.

Ayana Axenie