Programa Escuelas Embajadora del Parlamento Europeo

L’IES Porçons ha estat seleccionat per a formar part del «Programa Escuelas Embajadoras del Parlamento Europeo en su edición 2023-2024». EPAS – European Parliament Ambassador School.

El nostre centre és un dels cinc dels qui hem estat seleccionats de les terres valencianes per formar part d’aquest projecte que té per objecte estimular el coneixement d’Europa i de la democràcia parlamentària europea entre els joves, proporcionant-los un coneixement actiu de la Unió Europea i del Parlament Europeu .

Amb aquest projecte es pretén tant d’ensenyar dades sobre la Unió Europea com de donar l’oportunitat d’experimentar la ciutadania europea: el que significa la Unió en la vida quotidiana i el que es pot fer per a aconseguir que, en el futur, Europa siga com els seus ciutadans desitgen.

L’alumnat i els professorat que realitza el programa Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu coneixerà les oportunitats que els ofereix la ciutadania europea i serà conscient del paper que exerceix el Parlament Europeu en el procés decisori europeu. Per tant, l’objectiu és aconseguir que els joves coneguen les seues possibilitats d’acció i que comprenguen, entre altres coses, la importància de votar en les eleccions al Parlament Europeu.

El 39 centres seleccionats de tot l’Estat passarem a formar part dels ja quasi 1500 centres educatius certificats com EPAS, on 3700 docents anomenats ambaixadors sèniors i quasi 23000 estudiants ambaixadors júniors. Cal tenir present que la xarxa d’Escoles Ambaixadores del Parlament europeu constitueix una oportunitat magnífica perquè els centres intercanvien bones pràctiques i col·laboren en la posada en pràctica del programa. La xarxa d’Escoles Ambaixadores s’inscriu en una comunitat més àmplia que col·labora amb el Parlament Europeu, especialment a través de la plataforma https://todosjuntos.eu/es/. A través de la xarxa, els centres educatius poden participar en les nombroses activitats que organitza el Parlament Europeu, les Oficines d’Enllaç o els seus socis institucionals, així com entaular contacte amb diverses entitats i organitzacions de la societat civil europees, nacionals i locals.

Des del nostre institut estem molt contents de formar part d’aquest projecte per continuar la promoció i fomentació, entre el nostre alumnat, dels valors culturals i socials a través del nostre projecte Erasmus així com dels PIIE (Projectes d’Innovació i Investigació Educativa) on fomentem els valors de l’Agenda 2023 a través de l’aprenentatge dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS); sobretot en aquells Objectius en què es posa especialment èmfasi d’aquests valors: ODS 16 (Pau, justícia i institucions sòlides) i ODS 17 (Aliances per a aconseguir els objectius. Uns projectes als quals els pròxims dos anys se sumarà el projecte d’innovació acadèmica ACORD (Acció col·laborativa i investigació docent en centres docents no universitaris de titularitat pública de la Generalitat Valenciana) i el PIIE «Porçonstenible».