Nova aplicació Dictapp

Des d’aquest mes de febrer de 2023, l’alumnat de l’IES Porçons treballa en una innovadora aplicació per tal de millorar l’ortografia d’una manera lúdica. I és que l’institut subvenciona totes les llicències de l’alumnat de 1r i 3r d’ESO. Així, el nostre alumnat podrà treballar de manera autònoma i adaptada al seu nivell tant a l’institut com a casa.

Segons els seus creadors: «Dictapp és una aplicació de km 0: un projecte que naix a les aules i decidim tirar endavant tres professionals de diferents sectors que aportem cadascun allò que millor sabem fer, amb l’objectiu de crear una eina que de veritat siga útil, que pose la tecnologia digital al servei dels docents i marque una diferència en l’aprenentatge de la nostra llengua».

No importa quants errors fas, sinó com els corregeixes”, aquesta és la filosofia que hi ha al darrere de Dictapp: una aplicació que busca la màxima eficiència en el treball ortogràfic proporcionant a l’alumnat una eina que li permet entendre els seus errors i centrar-se en resoldre’ls.

Amb tot, esperem que aquesta experiència pilot portada a terme pel professorat encarregat d’impartir l’Àmbit Sociolingüístic i el Departament de Valencià siga molt beneficiosa i enriquidora per al nostre alumnat, i que realment puguen millorar l’ortografia, gran cavall de batalla de les llengües.