Mobilitat d’alumnat a Misterbianco, Sicília

Arriba maig i amb ell una de les activitats Erasmus+ més esperada: la mobilitat de 10 dels nostres alumnes de 2n ESO a l’Institut Comprensiu Aristide Gabelli, Misterbianco, Sicília. Des del passat novembre l’alumnat es trobava immers en un projecte eTwinning on-line (Mediterranean Connections), on han treballat de manera transversal el patrimoni cultural dels pobles mediterranis i la seua conservació i manteniment sostenible.

Ja des del minut u de la nostra arribada a Catània, vam percebre que aquella seria una experiència molt especial per al nostre alumnat: 10 alumnes d’acollida, junt amb les seues famílies, ens esperaven molt li.lusionades i desitjoses de compartir aquest projecte amb nosaltres. I amb aquesta actitud s’encetà la setmana de mobilitat, amb visites, tallers, dinàmiques i projectes programats al voltant de la cultura, patrimoni i reservció del Mediterrani. Difícil enumerar totes i cadascuna de les activitats d’aquests dies (al blog Erasmus+ hi trobareu un diari detallat), però sí destacar la gymkana al voltant de Misterbianco, la xerrada de la ONG Plastic Free, taller en l’assossiació Orti dei Mediterrani, la creació d’un llibre digital (recull de totes les activitats realitzades) i l’organització i exposició de la Fira del Mediterrani, o les valuoses visites culturals als patromonis de la UNESCO de Taormina i de Siracusa.

Sense dubte, aquesta ha sigut una de les millors oportunitats que podíem proporcionar al nostre alumnat i que cal agrair a Erasmus+, i especialment a la excepcional comunitat educativa del Aristide Gabelli, amb un alumnat i famílies entregades i a un professorat tremendament qualificat.