L’alumnat d’Arts escèniques a l’òpera

L’alumnat d’Arts escèniques i dansa, de 4t de l’ESO, de l’IES Porçons visità el passat 22 d’octubre el Gran Teatre de Xàtiva per veure la “La Bohème” de G. Puccini. Un espectacle que corregué a càrrec de l’Orquesta Filarmónica de La Mancha “OFMAN” sota la Direcció Musical de Francisco-Antonio Moya. Amb la participació del Cor “Camareta Lírica de España”.

La Bohème és una òpera en quatre quadres de Giacomo Puccini sobre un el llibret de Luigi Illica i Giuseppe Giacosa, sobre Scènes de la vie bohème (Escenes de la vida bohèmia), de Henry Murger. Va ser estrenada al Teatro Regio de Torí, l’1 de febrer de 1896, sota la direcció d’Arturo Toscanini. S’insereix dins del corrent verista.

La Bohème és la història de quatre bohemis que viuen el Barri Llatí de París en la dècada de 1840, que pateixen i gaudeixen per amor, reflectint el període romàntic propi de l’època. El poeta Rodolfo (Jorge Puerta), el pintor Marcello (Gabriel Alonso), el músic Schaunard (Andrés del Pino) i el filòsof Colline (Antonio Alonso) confronten les vel·leïtats de la ‘modesta’ costurera Mimi (Mariana Ortiz) i l’escandalosa cantant Musetta (Gema Scabal). Aquesta història d’un grup d’artistes joves i amb pocs diners reflecteix les pròpies vivències del compositor durant els seus anys en el Conservatori de Milà, entre 1880 i 1883, on va compartir habitació amb un altre pobre estudiant de música: Pietro Mascagni.