La web del Porçons

En els temps actuals la presència a Internet és un fet indiscutible per millorar «la visibilitat» i aconseguir incrementar l’exposició i la producció feta des de qualsevol àmbit, i l’educació no ha de restar al marge. Aquesta possibilitat de «mostrar» allò que s’està fent des d’un lloc concret  (l’IES PORÇONS), a través d’un medi (Internet) és el que ha portat a l’actual equip directiu del nostre institut a apostar per la «virtualització» de les nostres accions i activitats, per així poder donar a conèixer el que passa dia a dia a l’IES Porçons.

Des de fa un any estem treballant de valent en la nostra web. Hem de recordar va començar pràcticament blanca, sense cap estructura ni forma. I, a poc a poc, de manera simbiòtica ha anat adaptant-se a nosaltres i nosaltres a ella per poder aconseguir el millor de tots dos, per obtindré un benefici mutu: la visibilització de tot el treball i tasca que es realitza al nostre centre. Per assolir aquests objectius, és important que la informació tinga una estructura clara i neta, ha de ser fàcil i ràpida d’entendre;  d’aquesta manera els seus visitants gaudiran d’una visita acollidora i agradable. Tota aquesta feina és un treball cooperatiu i interdisciplinari que fusiona a tota la comunitat educativa.

Al centre constantment estan passant coses: activitats, tallers, música, exposicions, concursos, visites d’experts, xerrades… Totes aquestes accions demostren que som un centre viu, actiu, renovador i amb voluntat de treball, però si no ho publiquem a Internet sembla que no passa. La web ens permet transmetre els navegants tot allò que ocorre al centre. Quan alguna cosa existeix ha d’estar present i demostrar que està ahí. I, actualment, aquest presencialitat ens la possibilita la xarxa.

Des de l’equip directiu continuem treballant per augmentar la nostra presència a Internet i segur que de cara al curs vinent encetarem la participació a les «xarxes socials», així poder arribar a més gent i que tots puguen conèixer tot el que ocorre a l’IES Porçons. I per què no, emprar-les en determinats moments i activitats com un recurs pedagògic. Cal tenir present que la vida als centres educatiusno és només la transmesa de coneixements i recursos pedagògics, sinó que també hi ha tota una sèrie de valors, normes, estratègies, relacions…, que sovint entren en contradicció amb el que l’alumnat es troba a fora, sobretot des del punt de vista digital. Per la qual cosa un dels objectius que ens hem de marcar com a docents és preparar el nostre alumnat per ser competent en el món actual i en el context actual. I això no es podrà aconseguir si els centres educatius, ens desvinculem de la realitat exterior. L’aprenentatge i el lleure estan íntimament lligats i, per tant, cal ensenyar que les eines TIC (Tecnologies de la Informació i Comunicació) i en concret les XSD (Xarxes Socials Digitals) són també recursos inesgotables per generar coneixement i aprenentatge útil per al seu de l’alumnat.

Per cloure, només ens resta animar els lectors a continuar visitant, llegint, revisant i informant-se a la web de l’IES Porçons de tot allò que fem i ocorre al nostre centre, que és molt i de qualitat.