2 alumnes de l’IES Porçons premiades al concurs de dibuix del Consell Valencià de Cultura

Uns quants dies fa que es van reunir els jurats dels premis escolars, literaris i de dibuix que cada any concedeix el Consell Valencià de Cultura.

I ja han triat els guanyadors d’enguany. Aquesta edició s’ha convocat sota el títol Els drets humans davant els reptes del món actual, per a commemorar el 75 aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans proclamada per l’ONU al desembre de 1948. Un text quasi ideal, fruit de les Guerres Mundials del segle XX, amb el qual s’aspirava a donar valor jurídic universal a una sèrie de drets de les persones i a evitar la discriminació per raó de raça, religió, sexe, origen nacional o social, etc. Però des del principi la interpretació de les paraules de la Declaració va divergir per raons culturals i polítiques. A més, el pas del temps ha obert el camí a la valoració d’altres drets: per exemple, el dels migrants, els derivats de la irrupció de la intel·ligència artificial o d’internet, la distribució de la riquesa, entre altres.

Per a aquesta edició s’han presentat alumnes de 100 centres escolars de tot el territori valencià, en total, 3.161 alumnes. El lliurament dels premis es va fer en un acte públic en la seu del Consell Valencià de Cultura, en València, el dia 13 de juny, i allà van ser premiades 2 de les nostres alumnes:

– 1r premi: Yaiza Albero Beneyto, de 2n ESO B, amb el treball Tots estan tancats com el vaixell a la botella.

-Accèssit: Evelyn Pastor Lazdynaite, de 2n ESO C, amb el treball Per moltes diferències que tingam, tots som iguals.

Remarcar la importància del fet d’haver obtingut aquest reconeixement, tant pel fet del prestigi que té aquest concurs, com per la seua dotació econòmica.

Enhorabona a les premiades!