Premis al XIII Concurs d’App Inventor

El dia 7 de juny es va celebrar la gala de premis del XIII Concurs d’App Inventor del Campus d’Alcoi de la UPV. Aquest concurs és una activitat que s’inclou dins de la Setmana de la Ciència que organitza aquest campus.

El nostre centre va participar amb 8 aplicacions i un total de 17 alumnes, procedents de l’assignatura de Digitalització de 4t d’ESO, dels quals 3 grups van ser guanyadors. Aquest any vam poder anar a la gala amb els equips guanyadors i exposar les nostres apps en directe.

L’objectiu d’aquest concurs és desenvolupar aplicacions per a Android utilitzant l’entorn de programació per blocs d’App Inventor. La temàtica de les aplicacions és lliure, i s’avalua la utilitat i característiques de la mateixa. El professorat dels centres participants és el que valora els projectes dels altres centres, juntament amb un equip d’experts del Campus que decideixen qui són els premiats. Nosaltres vam participar en la modalitat A, que és per a estudiants de 3r i 4t d’ESO, FP Bàsica i Cicles de Grau Mitjà.

L’alumnat va presentar unes aplicacions molt originals, amb utilitat real i van treballar de valent per a aconseguir estos grans resultats. La temàtica de les nostres aplicacions va ser molt variada: multijocs, organitzadors diaris, creador d’alineacions, salut, ciència, etc. Les aplicacions van ser tutoritzades per la professora d’informàtica Anna Murcia Ferre.

Grups premiats

2n Premi Modalitat A per Found You

Grup format per: Jorge Roca, Roberto López i Javier Salinas

App que va destinada a l’alumnat de nova incorporació al centre, amb informació sobre com trobar les aules de cada assignatura i capacitat per poder personalitzar el teu horari i consultar-lo en tot moment.

Menció Modalitat A per Eleven

Grup format per: Pau Sirera i Álex Calabuig

App que serveix per a crear alineacions de futbol. Has d’afegir els teus jugadors, seleccionar la formació i posar a cada jugador en la seua posició. Va destinada als entrenadors d’equips locals per poder enviar les alineacions als seus equips.

Menció Modalitat A per Dones pel món

Grup format per: Arantxa Ferre i Joan Molina

App on pots trobar informació sobre dones del món de la ciència d’arreu del món. Aquesta app està adaptada per a que tot el món puga usar-la, com poden ser persones cegues i sordes.

A continuació, deixe el vídeo de la Gala de Premis, on el nostre institut va exposar els treballs en primer lloc:

Enhorabona a tots i totes! Esteu fets uns superprogramadors!