Un, dos, tres…StopMotion

L’alumnat del mòdul d’Animació d’Elements 2D i 3D del grau superior ja està immers en la producció de les animacions de Stop Motion, una tècnica d’animació tradicional que amb el pas del temps encara segueix vigent en grans produccions cinematogràfiques i segueix creant històries que enganxen els majors i la xicalla.

Amb mitjans més modestos que les grans productores, el nostre alumnat ha creat les seues pròpies marionetes amb els seus esquelets (rigs, a l’argot dels professionals de l’animació) i han començat a manipular-les movent-les a poc a poc per fotografiar cada posat i posteriorment aconseguir l’efecte de moviment en reproduir les imatges a gran velocitat. La il·lusió del moviment s’aconseguirà en projectar dotze fotografies per segon. Una feina que ha precisat de molta paciència i professionalitat. Les marionetes s’han anat movent a poc a poc davant d’un croma que posteriorment amb Photoshop serà eliminat i substituït per un fons que contextualitzi cada història.

Conegudes animacions com la sèrie d’animació “Pingüi”, o superproduccions com “Malson abans de Nadal” o la recent “Pinotxo”, ambdues de Tim Burton, han estat realitzades amb aquesta tècnica.T ot i que les comparacions no sempre són bones, i que ens perdone el senyor Burton, les nostres animacions no tenen res a envejar a les seues obres a pesar dels nostres escassos recursos tècnics i presupost.