L’IES Massamagrell participa en la XVI Olimpíada de Filosofia a València

Vuit alumnes del centre han participat en aquesta prova, que se celebra des de 2008, en la modalitat de Redacció Filosòfica amb el tema “Què és l’oci?”. El certamen està organitzat per la Facultat de Filosofia i Ciència de la Educació de la Universitat de València.

Per part de l’IES de Massamagrell, ha estat vuit els alumnes de 1r de Batxillerat els que han participat en la fase local d’aquest certament, que compta amb la col·laboració de la Societat de Filosofia del País Valencià i la Sociedad Filosófica de la Provincia de Alicante. L’acte se celebrà el passat dia 26 de gener a València i l’alumnat fou acompanyat per la directora del centre i professora de Filosofia, Isabel Tamarit, que ha valorat l’experiència com a “Molt enriquidora per a l’alumnat, tant per la preparació de la prova com la jornada mateixa, per entrar en contacte amb la universitat i amb altres estudiants. Es tracta d’un moment important en la seua formació, no sols en l’àmbit de la filosofia, sinó en la seua formació personal”.

En aquesta edició local de València s’han presentat 330 alumnes de 44 centres de la província de València, tots i totes estudiants de 1r i 2n de batxillerat.

Aquest certamen, en la seua fase local, consisteix en l’elaboració per part de l’alumnat d’una disertació filosòfica relacionada amb la temàtica específica. L’alumnat participant ha de partir d’una pregunta orientativa o d’un fragment d’un text que es proposa en el moment de la prova. Cada participant disposa de 90 minuts per tal de redactar la seua disertació. En aquesta edició, el tema era el que havia proposat de manera general la OFE (Olimpiada Filosófica de España).

Els criteris d’avaluació són l’expressió i qualitat literària de la dissertació, l’estructura i la coherència augmentativa, així com l’originalitat del plantejament i l’aportació filosòfica rellevant.

L’alumnat que supere la fase local competirà en la fase autonòmica, amb un màxim de cinc representants autonòmics. Finalment, el vencedor participarà en la competició a nivell estatal.