10/07/2025
LLISTES DEFINITIVES FP BÀSICA
Relació definitiva alumnat admés: Document
Relació definitiva alumnat no admés: Document
09/07/2025
L’horari d’atenció a Secretaria al llarg del mes de juliol
L’HORARI D’ATENCIÓ A SECRETARIA DURANT EL MES DE JULIOL ÉS DE DILLUNS A DIVENDRES DE 9:00 h A 13:30 h.
09/07/2025
PUBLICACIÓ LLISTES DEFINITIVES
Las listas definitivas se publicarán el 23 de julio y el alumnado admitido deberá recoger el sobre de matrícula en la Secretaría del Instituto para formalizar la matrícula.
09/07/2025
LLISTATS PROVISIONALS D’ ADMESOS , F.P BÁSICA, GRADO MEDIO, GRADO SUPERIOR Y SEMIPRESENCIAL
Listados FP Grado medio
Link al documento: Documento
Listados FP Básica
Link al documento: Documento
Listados FP grado superior
Link al documento: Documento
Listados régimen semipresencial
Enlace: Listado régimen semipresencial
09/07/2025
LLISTATS PROVISIONALS DE NO ADMESOS , F.P BÁSICA, GRADO MEDIO, GRADO SUPERIOR Y SEMIPRESENCIAL
Listados FP Grado medio
Link al documento: Documento
Listados FP Básica
Link al documento: Documento
Listados FP grado superior
Link al documento: Documento
Listados régimen semipresencial
Link al documento: Documento
19/06/2025
Simulacre d’emergències i cultura de la prevenció
El passat dia 13 es dugué a terme el simulacre d’evacuació del centre per emergències. L’operatiu comportà l’eixida de tot l’alumnat del centre dels tres edificis que el formen i la concentració en els punts segurs. Enguany s’ha reduït el temps respecte l’any passat, amb la qual cosa s’ha optimitzat l’esforç i s’ha millorat el resultat.
La incorporació de la cultura de la prevenció de riscos, especialment en àmbits com la evacuació d’edificis, és fonamental per garantir la seguretat i el benestar de tota la comunitat educativa. Aquesta cultura no només implica conèixer els protocols en cas d’emergència, sinó també desenvolupar una actitud proactiva i responsable davant possibles situacions de perill.
Un dels principals beneficis de formar l’alumnat en prevenció de riscos és que adquireix habilitats pràctiques que pot aplicar en múltiples contextos. Conèixer els passos a seguir en una evacuació, com identificar les eixides d’emergència, utilitzar correctament els equips de seguretat o mantindre la calma en situacions d’estrès, contribueix a reduir la confusió i l’angoixa durant una emergència. Això, a la vegada, permet que les persones puguen eixir de manera segura i ràpida, tot minimitzant els riscos de ferits o accidents greus.
A més, fomentar la cultura de la prevenció ajuda a crear un ambient escolar més segur i responsable. Quan l’alumnat està format i és conscient de la importància de seguir els protocols, s’estableix una dinàmica de respecte i col·laboració entre tota la comunitat educativa. Això contribueix a evitar situacions de pànic o caos, i reforça la coordinació entre alumnat, professorat i personal de serveis i de seguretat. La prevenció també promou la responsabilitat individual i col·lectiva, ja que l’alumnat aprèn a actuar amb consciència i a ajudar en cas d’emergència.
Un alumnat ben preparat sap com actuar en situacions d’emergència, contribueix a evitar accidents i crea un entorn escolar més segur i confiable per a tots. La prevenció no només salva vides, sinó que també fomenta valors com la responsabilitat, la solidaritat i el respecte per la vida.



Exàmens Cicles










12/06/2025
Taller d’educació emocional i mindfulness per a famílies
El proper dijous dia 12 de juny de 18:30 a 20:00 hores es realitzarà una activitat formativa per a famílies. Aquesta formació és part d’una activitat del PIIES “Donem veu, convivim i aprenem” i té com a finalitat mostrar a les famílies les activitats i programes d’educació emocional i Mindfulness que es realitzen a l’aula amb l’alumnat.
Totes les famílies de l’alumnat de l’IES estan convidades a participar-hi.

LLISTATS DEFINITIUS DE QUALIFICACIONS PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS DE FORMACIÓ PROFESSIONAL
Es poden consultar els llistats definitius de qualificacions de les Proves d’accés a cicles formatius de Formació Professional. Cal clicar sobre els llistat que es desitge consultar:
Llistat qualificacions definitiu Grau mitjà
Acta de qualificacions definitives Grau mitjà
Llistat qualificacions definitiu Grau superior
Acta de qualificacions definitives Grau superior
LLISTATS PROVISIONALS QUALIFICACIONS PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS DE FORMACIÓ PROFESSIONAL
Es poden consultar els llistats provisionals de qualificacions de les Proves d’accés a cicles formatius de Formació Professional. Cal clicar sobre els llistat que es desitge consultar:
Llistat qualificacions provisionals Grau mitjà
Acta de qualificacions provisionals Grau mitjà
Llistat qualificacions provisionals Grau superior
Acta de qualificacions provisionals Grau superior
22/05/2025
Visita a la Fira Tecnològica 2025 a la UPV
El passat 8 de maig l’alumnat de primer de Batxillerat que cursa Tecnologia Industrial va participar a la Fira Tecnològica 2025 de la Comunitat Valenciana, que va tindre lloc a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Aeroespacial i Disseny Industrial de la UPV.
A la Fira Tecnològica participava alumnat des de 1r ESO fins a 2n de Batxillerat i Cicles Formatius de grau mitja i grau superior, agrupats tots ells en diferents categories. A la fira-concurs es poden presentar projectes relacionats amb l’electrònica digital, analògica, mecànica, pneumàtica, robòtica o qualsevol tecnologia que es desitge donar a conèixer.
El nostre alumnat va participar amb tres projectes:
Impressora CNC
El projecte consistia en una petita impressora de control numèric, amb tres motors “pas a pas”: dos per controlar els moviments als eixos X i Y, l’altre per baixar o pujar el retolador que va dibuixant la imatge. Tot ells controlat amb la placa Arduino. Les peces d’aquest projecte estaven fabricades amb una impressora 3D.
Braç robòtic
En aquest cas, un braç robòtic agafava i classificava objectes de color. Els objectes es posaven davant del sensor de color, a la part davantera, i el robot els prenia i els col·locava a la part de darrere, organitzant-los per color. Per aquest projecte es va adaptar un antic braç robòtic de dotació per a poder controlar-lo amb la placa Arduino.
Cotxe grua controlat per Bluetooth.
L’últim projecte consistia en un vehicle al què se li havia afegit un petit braç robòtic, amb el qual es podien agafar objectes menuts i dipositar-los a la plataforma superior del vehicle. Tant el cotxe com el braç, es controlaven mitjançant connexió Bluetooth des del mòbil, on s’havia instal·lat una aplicació que facilitava la connexió amb la placa Arduino del cotxe.
Al llarg de tot el matí l’alumnat va poder tant participar a la fira com també compartir experiències amb tot l’alumnat participant i viure l’experiència universitària en aquest centre universitari.




15/05/2025
Col.loqui filosòfic
El passat dia 15 de maig tingué lloc una xerrada col·loqui dels alumnes de l’IES de Massamagrell amb Tobies Grimaltos i Sergi Rosell a la biblioteca pública de Ajuntament de Massamagrell sobre filosofia, postveritat i bajanades (“bullshit”). L’acte ha estar moderat per Vicent Monroig, professor del centre, i Vicent Campos.

14/05/2025
Un joc molt literari
El passat dia 9 de maig se celebrà entre el professorat del centre el joc de l’amic/ga invisible amb motiu del Dia del Llibre 2025. Tothom qui ha volgut participar ha pogut regalar-li i ser regalat amb un volum, sempre a càrrec d’alguna altra persona del professorat i PAS del centre.
Els jocs d’amic/ga invisible amb l’intercanvi de llibres entre el professorat d’un centre educatiu enriqueixen el clima escolar i fomenten valors com la generositat i la col·laboració. A través d’aquesta activitat, els i les docents poden estrènyer llaços, crear un ambient de convivència més agradable i potenciar la comunicació. El fet de regalar llibres fomenta la lectura i la cultura, promou l’intercanvi de coneixements i interessos que poden enriquir les pràctiques pedagògiques.
A més, aquestes activitats permeten descobrir nous gèneres literaris o autors/es, tot estimulant la creativitat i l’aprenentatge continuat. Aquestes iniciatives no només aporten un toc de diversió i originalitat a la quotidianitat professional, sinó que també contribueixen a construir un entorn educatiu més cohesionat, empàtic i motivador per a tot l’equip docent.

13/05/2025
Exposició sobre el bes en la literatura occidental
L’alumnat de Literatura Universal, de 1r de batxillerat, ha preparat una exposició sobre el bes als textos literaris, titulada “Llegir, l’art d’emocionar-te”. En aquesta mostra es recullen textos i imatges relacionades d’autors com Dante, Goethe, Safo, Shakespeare o Estellés, entre d’altres, que tracten del bes com a objecte del poema.
El bes ha estat un element molt significat en la literatura occidental, tot simbolitzant amor, passió i intimitat des de l’antiguitat. Safo, la poetessa grega, va explorar la seva significació en els seus versos, en expressar la bellesa i la intensitat de l’amor i fent del bes un acte carregat d’emoció i sensibilitat. En la literatura clàssica, el bes també simbolitzava la connexió entre els amants i l’ànima, com reflecteix la lírica d’aquella època.
Altre dels autors objecte de l’exposició, Shakespeare, en les seues obres, va convertir el bes en un acte carregat de significat dramàtic, sovint marcat per la passió, el conflicte o la traïció, com es veu a “Romeu i Julieta”, on el bes simbolitza el moment etern del amor prohibit. Amb l’alemany Goethe, el bes adquireix una dimensió més profunda i filosòfica, com a símbol de la unió espiritual i la recerca de l’ideal. La seva obra sovint expressa la bellesa i la tragèdia de l’amor, vinculant el gest del bes amb la cerca de la perfecció i la veritat interior.
V.A. Estellés, el poeta valencià més universal, reflecteix en la seua poesia la realitat quotidiana i emotiva del bes, convertint-lo en un acte carregat de tendresa i records familiars, que retrata la humanitat i l’autenticitat de les emocions. Així, el bes en la literatura occidental és un acte universal que transcendeix el temps, carregat de significats diversos segons la mirada de cada època i autor.


12/05/2025
Premi literari per alumna del centre
L’alumna Ainara Merino Martí, de 1r de Batxillerat, ha aconseguit un reconeixement important en l’àmbit literari. El passat 6 de maig, a l’acte celebrat al CaixaForum de València, Ainara va rebre el diploma com a finalista de la 17a edició del concurs de narrativa organitzat per AMIC-Ficcions. Aquestcertamen, que cada any congrega un gran nombre de joves escriptors i escriptores del País Valencià, consisteix a crear una història en tres capítols, a partir d’un dels inicis proposats per l’organització. En aquesta edició, un total de 883 participants van presentar les seues obres, i la nostra alumna va destacar entre els millors, totmostrant el seu talent i la seua capacitat creativa.
El premi és una mostra del potencial i la dedicació de Ainara, tot i la seua joventut, i representa un reconeixement a la seva capacitat d’escriure i imaginar en un àmbit tan competitiu. La finalitat del concurs és fomentar la creativitat literària entre els joves, així com promoure la lectura i l’escriptura com a eines d’expressió i comunicació. Des del centre volem donar-li l’enhorabona a Ainara per aquest èxit i per la seva aportació a la promoció de la literatura entre els i les estudiants del centre.
A més, el centre ha rebut un diploma de reconeixement per la seva implicació en l’estímul de la participació de l’alumnat en aquesta iniciativa, especialment a través de l’assignatura optativa de Literatura Universal. Aquesta distinció reflecteix l’esforç del centre per fomentar la creativitat i la cultura literària entre els joves, així com per a potenciar les seves habilitats creatives i el seu gust per la lectura i l’escriptura.


06/05/2025
Visita del professorat de l’IES Calvià
Del 25 al 28 de març, el nostre centre ha tingut l’honor de rebre la visita del professorat de l’IES Calvià, guardonat amb el segon Premi Nacional de Benestar Emocional el 2023. Un reconeixement que reflecteix la seva dedicació i passió per ensenyar i promoure l’educació emocional entre els joves.
Durant aquests quatre dies, els i les docents d’aquest centre de referència van demostrar que, en l’àmbit de l’educació emocional, mai s’atura l’aprenentatge. Amb una actitud oberta i generosa, van compartir amb nosaltres projectes innovadors, recursos efectius, mètodes pedagògics i, sobretot, emocions i experiències que enriqueixen l’educació en valors i benestar.
L’intercanvi ha estat molt enriquidor per a totes dues parts. Hem aprofundit en les nostres pràctiques, reflexionat sobre el camí recorregut i dissenyat possibles línies de futur per seguir avançant en el benestar emocional de tota la comunitat educativa. La visita ha reforçat la importància de la col·laboració i el compromís com a fonaments per a un entorn escolar més saludable i emocionalment equilibrat.
Així mateix, aquesta experiència ens ha motivat a seguir treballant amb entusiasme i a mantindre viva la voluntat de trobar noves oportunitats de trobada i d’aprenentatge conjunt. Estem convençuts que en un futur proper tornarem a coincidir a Mallorca per seguir compartint i creixent en aquesta tasca comú.
Volem expressar el nostre agraïment sincer a l’IES Calvià i a tot el seu equip, en especial a Mireia, Jaume, Raquel i Cristina, per la seua generositat i dedicació. Ara, amb més il·lusió que mai, continuarem treballant per un centre educatiu on el benestar emocional siga una prioritat.

05/05/2025
Admesos definitius PAC GM i PAC GS
GM:



GS:



03/05/2025
Visita al Saler i a l’Albufera de 1r d’ESO: un viatge immersiu en un ecosistema singular
El passat 30 de novembre, els estudiants de 1r d’ESO van gaudir d’una jornada educativa i enriquidora a la Devesa del Saler i al nord de l’Albufera, en una eixida extraescolar amb l’objectiu apropar l’alumnat a un dels ecosistemes més valuosos i emblemàtics del territori valencià. Aquesta activitat, organitzada per l’Àmbit Cientificotècnic i Sociolingüistic va permetre l’alumnat conèixer en profunditat la riquesa natural i cultural d’aquesta zona, tot combinant teoria i pràctica en un entorn privilegiat.
L’itinerari va començar en el poble del Saler, on els estudiants van tindre l’oportunitat de descobrir el ric bosc que creix sobre la restinga, un paisatge únic que separa el llac de la mar Mediterrània, amb els diferents tipus de coberta vegetal d’acord amb les dunes existents, fins arribar a les mallades i la platja. Després, el grup s’instal·là en embarcacions de tradició artesanal que el va dur a través del canal cap a la zona oberta de l’Albufera, coneguda com el Lluent. Durant el passeig en barca, es va poder observar de prop la flora i fauna autòctones, especialment diverses espècies d’aus aquàtiques, amb nombrosos albiraments que van entusiasmar els i les participants.
A més, la visita va incloure una explicació sobre els usos tradicionals del territori, tant agraris com cinegètics, que formen part de la història i la cultura local. L’alumnat també va passar per davant de la Casa de la Demanada, un dels edificis més emblemàtics del poble del Saler, que reflecteix la importància històrica i social d’aquesta construcció en el territori. No va faltar, a més, una reflexió sobre la problemàtica actual que afecta el llac, especialment arran de la devastadora barrancada ocorreguda el passat octubre, que ha posat de manifest la necessitat de protegir i conservar aquest ecosistema fràgil.
Aquesta experiència ha estat molt enriquidora per l’alumnat, ja que ha permès complementar els coneixements adquirits en les assignatures de Geografia i Biologia durant el primer curs d’ESO, tot fomentant la consciència ambiental i el respecte per la naturalesa. La visita ha reforçat la importància de protegir i valorar els recursos naturals del nostre entorn, alhora que ha contribuït a despertar l’interès per la ciència i la història local, en un entorn natural que combina bellesa i diversitat ecològica.













02/05/2025
Participació en la XX Fira Concurs Experimenta
El dia 13 d’abril, al Museu de les Ciències de València, tres equips de 1r de Batxillerat presentaren els seus projectes al jurat i al nombrós públic de la XX Fira-Concurs Experimenta.
Els projectes s’anomenaven Gravetat elàstica, Penduleando i Desafiando a la gravedad varen tindre una molt bona acceptació per part del públic. Des del centre volem felicitar l’alumnat participant pel bon treball realitzat.
La Fira-Concurs Experimenta, una oportunitat
Els joves participants en el projecte experimental STEM presenten els seus treballs a la fira oberta al públic al Museu de les Ciències, on expliquen i destaquen els principis físics treballats a través de les seves experiències. Aquesta iniciativa permet a l’alumnat participant optar a diverses mencions i premis, inclòs un reconeixement atorgat directament pel públic assistent.
L’activitat, organitzada per la Facultat de Física de la Universitat de València, forma part del programa Experimenta, que té com a objectiu potenciar l’aprenentatge de la física a través de la observació de fenòmens naturals i la metodologia experimental. A més, aquesta iniciativa ha estat declarada d’interès social per l’oficina de mecenatge de la Generalitat Valenciana, que n’ofereix el suport i patrocini per fomentar la divulgació científica entre el jovent.




01/05/2025
Participació en la VIII Marxa per l’Horta
El passat dijous 10 d’abril, l’alumnat de 4t de PDC va prendre part en la VIII Marxa per l’Horta, una iniciativa que va reunir prop de 400 estudiants de diversos centres de la zona sota el lema “És de llei protegir l’horta”. La jornada va destacar per la seva aposta per la conscienciació sobre la importància de preservar l’Horta de València, amb els conreus tradicionals i l’agricultura de proximitat.
L’activitat va començar amb una visita al projecte d’un jove llaurador de Meliana, seguit d’un recorregut per l’horta d’aquest municipi. Posteriorment, els participants van desplaçar-se fins a Alboraia, on van continuar la seva ruta pel camp fins arribar a l’IES Orriols. Allà, es van reunir amb altres centres participants i van prendre part en diversos tallers organitzats per estudiants d’altres instituts i associacions dedicades a la protecció i promoció de l’horta.
Un dels moments més destacats de la jornada va ser la realització d’un gran joc col·lectiu titulat “la Corxoca”, inspirat en el joc de l’Oca, però amb continguts relacionats amb l’horta i l’agricultura. Aquest joc, de grans dimensions i creat en format cooperatiu, va ser elaborat per l’alumnat de tots els centres participants, convertint-se en una activitat lúdica i educativa que va reforçar el missatge de la iniciativa.



30/04/2025
El teatre com a eina per ensenyar Química: una experiència innovadora i sorprenent.
El passat dia 31 de març, l’alumnat de 1r de batxillerat B i C varen assistir a una representació teatral de l’obra “El teatro es pura química”, organitzat per la Facultat de Ciències Químiques de la Universitat de València. L’alumnat va poder gaudir d’un espectacle on els conceptes químics s’expliquen amb molt d’humor.
L’obra arrenca amb un professor d’una assignatura que s’imparteix a la universitat que demana als seus alumnes, com a treball, l’elaboració del guió per a una xicoteta obra de teatre sobre conceptes químics dirigida a estudiants de Batxillerat. Aquest és l’inici del divertiment de què gaudeix l’alumnat espectador.
És possible combinar teatre i Química? La resposta és un categoric sí, i la seva fusió ha donat lloc a una iniciativa que ha sorprès per la seva originalitat i èxit. En aquesta proposta, el teatre i la ciència s’han unit per transformar l’aprenentatge, convertint-se en una eina dinàmica i engrescadora per als estudiants.
El projecte parteix de la premissa que el Teatre i la Química comparteixen més en comú del que sembla a simple vista. El teatre és pura química, i la Química, en el seu vessant més creatiu, pot ser pura teatralitat. Aquesta activitat, especialment enfocada a estudiants de 16 a 18 anys, té doble objectiu: d’una banda, motivar els i les joves cap a l’estudi de la Química, i de l’altra, facilitar la comprensió de conceptes químics bàsics a través de metàfores i situacions sorprenents que despertin l’interés i la imaginació.
El que fa aquesta iniciativa encara més especial és que no compta amb actors professionals. Són elalumnes de la universitat els qui donen vida a l’obra, tot posant a prova el seu enginy, la seva voluntat i el temps limitat que els deixa la seva agenda d’estudis. Alguns d’ells són estudiants de Química, mentre que altres cursen Biologia, Farmàcia o Matemàtiques, però tots i totes comparteixen una passió comú: l’amor per aquesta disciplina tan rica, versàtil i apassionant.
Els resultats, segons els organitzadors, han estat fantàstics i increïbles. La combinació de ciència i arts escèniques ha permès apropar els conceptes químics d’una manera diferent, divertida i memorable, arrencant somriures i despertant l’interès dels joves per una matèria que sovint pot semblar complexa o abstracta.
En definitiva, aquesta iniciativa demostra que amb creativitat i passió és possible fer de l’aprenentatge una experiència innovadora i estimulant, on la química i el teatre es retroalimenten per fer més atractiu l’estudi i la comprensió de la ciència.

29/04/2025
L’IES de Massamagrell participa en el II Jornades de Sostenibilitat i Economia del Bé Comú en FP.
El passat 12 d’abril el Jardí Botànic de València va acollir les II Jornades “Sostenibilitat i Economia del Bé Comú en Formació Professional”, organitzades per Novessendes amb la col·laboració de la Càtedra d’Economia del Bé Comú de la Universitat de València. Aquest esdeveniment va reunir docents, equips directius i professionals vinculats a l’àmbit de la Formació Professional per reflexionar i compartir experiències sobre futur i sostenibilitat.
Les jornades es van estructurar en tres taules rodones que van abordar temes fonamentals per a l’evolució de la FP:
La primera tractava sobre Economia del Bé Comú i Sostenibilitat: una mirada transformadora per fomentar el pensament crític, moderada per Francisco Álvarez Molina, president de la Federación Española de la Economia del Bé Comú.
La segona debaté sobre el mòdul de sostenibilitat en el marc de la nova Llei d’FP: oportunitats i reptes des d’una perspectiva intermodular, amb moderació de Beatriz Medina Fuente, coordinadora de la Càtedra d’Economia del Bé Comú de la Universitat de València.
La tercera, finalment, tenia per títol Impulsant la formació professional a través de l’educació per a la ciutadania global amb el programa educatiu #FuturSostenible. L’experiència dels centres educatius valencians, moderada per Mario Rebollar Román, coordinador del programa de la Fundació Cívica Novessendes.
La directora de l’IES de Massamagrell, Isabel Tamarit, va participar com a ponent en una de les taules, per aportar reflexions sobre la implementació d’un conjunt d’accions orientades cap al Bé Comú mitjançant un PIIE, com és el nostre cas amb el PIIE “Donem veu, convivim i aprenem”.
A més, va destacar que la majoria de les accions del Programa Emprén del centre es alineen amb els valors de l’Economia del Bé Comú, tot coincidint amb Raquel Fons, Directora de l’IES la Valldigna, en aquesta mateixa línia.
Durant la jornada, es van poder compartir experiències, reflexionar sobre les oportunitats que ofereix la nova llei d’FP i presentar els resultats del treball realitzat durant l’últim curs amb el programa #FuturSostenible. Aquesta iniciativa treballa la sostenibilitat i els valors de l’Economia del Bé Comú en els centres d’FP valencians, fomentant un model educatiu reflexiu, crític i transformador.
L’esdeveniment va ser una jornada molt enriquidora i inspiradora, que va posar de manifest la importància de la innovació i els valors per a afrontar els canvis que viu la Formació Professional.


29/04/2025
Proves d’accés. LListats de persones admeses i excloses provisionals.
Mitjà:



Superior:



17/04/2025
Gran participació en la IV Cursa Solidària de l’IES de Massamagrell
La quarta edició de la Cursa Solidària de l’IES de Massamagrell ha estat un veritable èxit, amb la participació de 594 corredors i corredores i una recaptació de 1.130 euros.
L’esdeveniment ha comptat amb la presència d’alumnat i professorat del centre, així com d’estudiants de 5è de Primària dels CEIPs de Massamagrell i Massalfassar, i de l’IES de Museros.
Els fons recaptats a través de les inscripcions s’han destinat a tres entitats: el CSA “El Manyà” de Massamagrell, l’ONG Cazarettos, que promou la inclusió en els esports de muntanya, i l’ONG Un mar sin barreras, que facilita la integració de col·lectius amb dificultats d’inserció social mitjançant la navegació marítima.
Beneficis de les carreres solidàries
Les curses solidàries organitzades pels instituts d’ensenyament secundari van més enllà de la competició esportiva i esdevenen una valuosa eina educativa. Aquestes iniciatives fomenten la participació activa de la comunitat educativa en projectes que promouen la solidaritat i la consciència social. L’alumnat aprèn a col·laborar per una causa comuna, ja sigui a través de l’organització de l’esdeveniment, com en el cas dels i les estudiants dels cicles formatius relacionats amb l’esport, o participant directament en la cursa amb un donatiu.
A més, la participació en aquestes activitats contribueix a formar hàbits saludables, motivant l’alumnat a mantenir-se actiu físicament, cosa que millora la seva salut i benestar. Aquestes experiències també proporcionen una plataforma per a l’educació sobre la importància d’un estil de vida saludable.
Activitats com aquesta IV Cursa Solidària no només beneficien les causes a les quals es destinen els fons, sinó que també fomenten la cohesió social i el sentiment de comunitat entre els participants, creant un ambient positiu i inclusiu. D’aquesta manera, contribueixen a formar una ciutadania més compromesa, responsable i saludable.














16/04/2025
Èxit de la Jornada d’Igualtat
El passat dia 14 se celebrà al centre la Jornada d’Igualtat sobre espais segurs i relacions saludables. L’acte va comptar amb la col·laboració de l’AMPA, el Sistema Públic Valencià de Serveis Socials, el Departament de Salut Pública del Clínic i la Malva-rosa, l’Ajuntament de Massamagrell i altres entitats locals. Sorgeix del Projecte per la igualtat, la prevenció de la violència, la promoció del bon tracte i els espais segurs i saludables a Massamagrell i del Consell de Salut de la Zona Bàsica de Massamagrell.
Els programes de igualtat, de prevenció de la violència, de promoció del bon tracte i la creació d’espais segurs i saludables en els instituts d’ensenyament secundari constitueixen una eina fonamental per a la formació integral dels adolescents. Aquests programes no només fomenten un ambient escolar positiu, sinó que també contribueixen al desenvolupament de valors essencials com el respecte, la tolerància i la solidaritat.
La implementació de programes de igualtat és crucial per erradicar estereotips i rols de gènere que poden perpetuar la desigualtat. A través d’activitats formatives i tallers, l’alumnat aprèn a reconèixer i desafiar conductes discriminatòries, promovent així una cultura d’igualtat.
La prevenció de la violència és un altre aspecte essencial. Els instituts que implementen programes enfocats en la detecció precoç de situacions violentes, així com en l’ensenyament d’eines per a la resolució pacífica de conflictes, contribueixen a reduir l’assetjament escolar i altres formes de violència. A més, fomenten una comunicació oberta entre alumnat i professorat, tot permetent que els i les joves se senten més còmodes a l’hora de compartir les seues preocupacions.
La promoció del bon tracte és, igualment, un punt clau. Un ambient escolar basat en el respecte mutu i l’empatia no només millora la convivència, sinó que també potencia el rendiment acadèmic. L’alumnat que se sent valorat i respectat és més propens a participar activament en la seua formació, cosa que repercuteix positivament en la seua motivació i autoestima.
D’aquesta manera, la creació d’espais segurs i saludables resulta vital per garantir el benestar emocional i físic de l’alumnat. Amb la implementació d’activitats d’oci saludables i recursos d’atenció psicològica, els instituts poden convertir-se en un entorn on els i les joves se senten protegits i recolzats.

15/04/2025
Tirant cavalca (teatralment) de nou
El passat 28 de març, l’alumnat d’Arts Escèniques de 4t i de Laboratori d’Arts Escèniques de 1r d’ESO, van assistir al teatre Flumen a una representació de l’adaptació de la novel·la Tirant lo Blanc. Una divertida versió interpretada per dos actors i una actriu que tingué molt d’èxit.
Els espectadors i espectadores van acompanyar Tirant en els seus viatges i aventures, van conèixer la seua estimada, Carmesina, i altres personatges més, com la gelosa Vídua Reposada i la donzella Plaerdemavida. L’objectiu consistia en veure en directe una representació teatral i fixar-se en tots els elements que la integren: la pròpia actuació, la projecció de la veu, el treball del cos, el vestuari, la il·luminació, l’escenografia, etc. Per tot açò, a banda de ser una representació divertida, ha estat interessant i inspiradora per als projectes de totes dues assignatures. En acabar, els tres actors van respondre les preguntes del públic i van referir la seua trajectòria teatral, les hores que dediquen a preparar una obra, els recursos que utilitzen en diferents moments de l’obra. Fou una jornada interessant, constructiva i enriquidora per l’alumnat.


15/04/2025
L’IES Massamagrell triomfa en el concurs de producció en llengua francesa de FLECOVAL
L’alumnat de francés de l’IES Massamagrell ha sigut reconegut en el concurs de producció en llengua francesa organitzat per l’Associació de Professors de Francés de la Comunitat Valenciana (FLECOVAL). L’entrega de premis va tindre lloc el passat divendres 11 d’abril a la Sala del Casino de la Caixa Rural de Borriana.
Enguany, el certamen va girar al voltant del tema “L’Àfrica francòfona”, i el nostre centre ha aconseguit dos premis destacats: Hugo Batista (2n d’ESO) ha obtingut el segon premi en la categoria de collage i Laia Fernández (3r d’ESO) ha sigut la guanyadora del tercer premi en la categoria de còmic.
Des del centre volem felicitar Hugo i Laia pel seu magnífic treball, així com a tot l’alumnat participant pel seu esforç, interés i creativitat. Estem molt orgullosos del vostre talent i dedicació. Félicitations!!!


14/04/2025
Beques curs 25/26

01/04/2025

01/04/2025
IV edició donació de sang a l’IES Massamagrell
Des de les assignatures de Biologia i Biologia Humana s’està preparant una campanya de donació de sang per al dia 9 d’abril de 9:30 a 14:00 i de 16:30 a 20:00. Es realitzarà a la biblioteca de l’IES Massamagrell i hi poden participar les persones que complesquen els requisits següents:
• Tindre entre 18 i 65 anys.
• No vindre en dejuni.
• No haver-se realitzat tatuatges/pírcings o intervencions quirúrgiques en els darrers quatre mesos, i si és una intervenció menor en una o dues setmanes.
• No haver consumit alcohol les darreres 24 hores.
• No tindre anèmia.
Quina és la importància de donar sang?
Donar és un acte de generositat, quan doneu sang li doneu l’oportunitat a altres persones de poder viure. Cada donació de sang ajuda tres persones. Els donants proporcionen l’únic subministrament de sang que salva vides ja que la sang no es pot fabricar només es pot donar.
A la Comunitat Valenciana es necessiten 650 donacions de sang cada dia.
Donar és simple, ràpid i convenient, pot trigar només 45 minuts del teu temps i ser una diferència que li dóna la vida algú més.
Dóna sang, dóna vida.

26/03/2025
Convocatòria de beques MEC curs 2025-2026
Les beques generals per al curs 2025/2026 es podran sol·licitar des del 24 març fins el 14 de maig a les 15:00h
https://www.becaseducacion.gob.es/becas-y-ayudas.html
Al següent enllaç hi ha la convocatòria i la publicació al BOE:
25/03/2025
Visita a la residència de persones majors de Massamagrell
Un grup d’alumnes de l’optativa de música de 4t d’ESO han visitat recentment la residència de majors del barri de Massamagrell. L’objectiu era passar una estoneta amb els i les residents per interpretar cantar algunes de les cançons que han estat prepatrades per l’ocasió i enregistrar diverses entrevistes per a un pòdcast.
Sempre resulta enriquidor realitzar aquests intercanvis generacionals, traure l’institut al poble, donar tot el que l’alumnat pot aportar i rebre allò que la gent major té pels més joves. Les cançons interpretades parlen d’amor i desamor, del dolor de no tindre allò que es vol, d’autenticitat, d’acomiadament, d’acceptació i del desig de ser un mateix… En definitiva, de l’ésser humà i que més enllà d’un grapat d’anys són moltes les coses que ens uneixen i ens recorden que el viatge de la vida és el mateix per a tothom.


14/03/2025
ALLONS AU CINÉMA!
L’alumnat de 1r ESO, 2n ESO i 3r ESO de francés ha tingut l’oportunitat de gaudir al cinema Lys de València de dues pel·lícules significatives: “Le Comte de Monte-Cristo” i “Tempête”. Ambdues projeccions no només han ofert una experiència cultural enriquidora, sinó que també han demostrat ser un recurs didàctic inavaluable en el procés d’aprenentatge de llengües estrangeres.
La visualització d’aquestes pel·lícules ha permès als estudiants endinsar-se en diferents cultures i contextos lingüístics. Mentre que “Le Comte de Monte-Cristo”, basada en l’aclamada obra d’Alexandre Dumas, transporta els joves al segle XIX francés, “Tempête” els ofereix una mirada contemporània i emocionant a través d’una història de resiliència i superació en un context diferent. Aquestes pel·lícules, amb els seus diàlegs i escenaris, faciliten la comprensió oral i l’exposició a un vocabulari més autèntic i variat.
El cinema és una eina poderosa per a l’aprenentatge d’idiomes, ja que ofereix als estudiants l’oportunitat de millorar les seves habilitats auditives, reconèixer modismes i expressions quotidianes, i familiaritzar-se amb diferents accents i entonacions. A més, les imatges i les situacions representades ajuden a contextualitzar i reforçar allò après, fent que la llengua es visca d’una manera més propera i dinàmica.
Amb activitats com aquestes, el departament de francés i el centre continuen apostant per mètodes innovadors que fomenten l’aprenentatge actiu, divertit i efectiu, preparant els estudiants per a comunicar-se de forma més natural i fluïda en la llengua que estudien. Sens dubte, el cinema és una excel·lent eina educativa per a assolir aquests objectius.
Finalment, aprofitant que estàvem a València, hem visitat l’Ajuntament de València, contemplant algunes de les zones més famoses del consistori com ara el Saló de Cristall, el museu històric i el balcó de l’Ajuntament de València. Ha estat una jornada molt entretinguda i productiva.



11/03/2025
Una invitació (o moltes) a la lectura
La properament encetarem en aquesta pàgina una sèries d’articles on tant professorat com personal PAS del centre recomanen llibres de lectura, ja siguen de narrativa, poesia, assaig o teatre i estiguen relacionats o no amb la seua especialitat docent o professional. Totes les obres recomanades poden trobar-se a la biblioteca del centre.
Recomanar llibres a l’alumnat per part de professorat o PAS, que són lectors i lectores amb experiència, aporta múltiples beneficis en el context educatiu. En primer lloc, es poden seleccionar obres que s’adapten als interessos i necessitats de l’alumnat i fomentar així un gust per la lectura que pot perdurar al llarg de la vida. Llur experiència els permet identificar llibres que no només siguen atractius, sinó que també poden estar alineats amb els continguts curriculars, tot facilitant l’aprenentatge de manera més efectiva.
A més, les recomanacions poden enriquir l’experiència de lectura, ja que aquestes poden proporcionar un context més ampli sobre l’obra, com ara temes, estil i influència cultural. Això ajuda l’alumnat a desenvolupar un pensament crític i una comprensió més profunda dels textos.
Un altre aspecte important és que qui recomana pot crear un ambient d’aprenentatge més dinàmic i participatiu. Per tot plegat, la recomanació de llibres per part de lectors i lectores amb experiència no només potencia les habilitats lectores de l’alumnat, sinó que també contribueix al desenvolupament de valors com la curiositat, el pensament crític i l’apreciació per la literatura, elements fonamentals en l’educació integral de la persona.

Sean Connery com a fra Guillem de Baskerville i Christian Slater com a Adso de Melk en El nom de la rosa (1986). Aquesta pel·lícula està basada en la novel·la homònima d’Umberto Eco publicada el 1980 i un llibre hi juga un paper protagonista.
11/03/2025
Formació afectivosexual per 1r de Batxillerat i 4t d’ESO
Recentment s’ha realitzat una formació afectivosexual per primer de Btxillerat i quart d’ESO. Aquesta activitat està dins del PIIES Donem veu, convivim i aprenem en l’activitat de Xarxa aprenemi ha consistit en una formació en educació afectivosexual integral des de la matèria de Biologia Humana. S’ha adreçat a l’alumnat de 1r Batxillerat, amb dos intervencions a l’aula de 4t ESO per part de l’alunat més major. S’ha parlat del concepte sexualitat, drets sexuals, ITS, mètodes anticonceptius, resposta sexual humana, prevenció de la pornografia i consentiment. A més a més, han respost a qüestions i inquietuds sobre sexualitat humana que tenia l’alumnat de 4t ESO amb informació adequada i basada en el coneixement científic.

11/03/2025
14 de març – Jornada de portes obertes per les relacions saludables

Enllaç al cartell del event: CartellEventPDF
10/03/2025
El nostre IES participarà en el “Foro de Conversaciones” 2025
Alumnat de 4t d’ESO i professorat de l’IES de Massamagrell participaran en el Foro de Conversaciones en la seua edició de 2025, a celebrar a València finals de març i principis d’abril, tal i com ja s’ha esdevingut en les dues edicions anteriors. Aquesta trobada està organitzada per Funderética, amb el patrocini de Caixa Popular i la col·laboració de la Fundación SM.
Aquest fòrum constitueix un projecte dissenyat per a centres educatius amb l’objectiu de promoure la conversa com a eina fonamental per millorar la convivència entre alumnat amb idees divergents. En un món cada vegada més polaritzat, aquest programa ofereix una alternativa constructiva que busca fomentar el diàleg en comptes de la confrontació. En lloc de debatre per guanyar o convèncer l’altre, el fòrum ensenya a escoltar i a buscar punts en comú, amb l’aspiració de construir un futur millor. Constitueix una oportunitat per a la convivència i la pau social
El projecte no només s’adreça a l’alumnat, sinó que també forma els professorat en tècniques de diàleg, per tal que aquests puguen incorporar aquestes habilitats en la seua pràctica educativa diària. L’objectiu és crear un ambient escolar on la conversa siga una forma habitual de resoldre conflictes i d’enriquir-se amb les perspectives del proïsme perquè el diàleg esdevé la clau que obri tots els panys de la pau social. En fomentar la comunicació oberta i respectuosa, contribuïm a construir una societat més cohesionada i justa.
A més, el “Foro de Conversaciones” promou la realització de trobades públiques entre equips de diferents centres, on els participants poden compartir idees i construir consensos en lloc de competir per imposar les seues opinions. D’aquesta manera, s’espera que els joves aprenguen a veure la diversitat com una riquesa i una oportunitat d’enriquiment mutu.

07/03/2025
Teatre en francés per a 4r ESO i 1r Batxillerat
Els alumnes de 4r ESO i 1r Batxillerat van anar a veure l’obra de teatre Connexions Inattendues al Teatre Flumen de València, una experiència que, a més de ser divertida, ha estat molt beneficiosa per al seu aprenentatge del francés.
L’espectacle, 100% en francés, oferix una aventura entranyable i divertida per a adolescents. Connexions Inattendues ens presenta el primer encontre entre dos joves plens d’il·lusió i nerviosisme, les situacions quotidianes i els preparatius dels quals s’entrellacen en una comèdia plena de malentesos. La trama, escrita especialment per al públic juvenil, està plena de girs entre els personatges, creant un ambient interactiu que permet als estudiants gaudir mentre practiquen l’idioma. L’obra es dividix en dues parts, cadascuna representant el dormitori d’un dels adolescents, cosa que oferix una visió
pròxima i realista dels seus preparatius per a la cita, la seua elecció de vestimenta i fins i tot el seu primer afaitat, tot emmarcat per la divertida dinàmica de l’obra.
El teatre, com a eina educativa, resulta ser una de les formes més efectives d’aprendre un idioma. A través de les actuacions, els estudiants no només milloren la seua comprensió auditiva, sinó que també es familiaritzen amb expressions quotidianes i el vocabulari més autèntic, tot dins d’un context cultural i lingüístic real. A més, la interacció entre els personatges i el format dinàmic de l’obra ajuden els estudiants a entendre millor les intencions i matisos de les converses.
L’oportunitat d’assistir a Connexions Inattendues ha permés als nostres estudiants viure una experiència completa d’aprenentatge, combinant l’emoció del teatre amb la pràctica del francés d’una manera entretinguda i enriquidora. Sens dubte, el teatre és una de les eines més poderoses per a fomentar l’aprenentatge d’idiomes de manera natural, amena i efectiva.

06/03/2025
NOUS HORARIS D’EXÀMENS FINALS ORDINARIS
La cancel·lació de classes a causa de l’emergència climatològica ens ha obligat a refer els horaris d’exàmens de l’avaluació final ordinària.
Ací teniu els nous horaris.
Família Administració i finances



Família Activitats fisicoesportives

Família d’Electricitat i electrònica


06/03/2025
Departament d´Orientació
Des del Departament d´Orientació considerem molt important guiar, ajudar i acompanyar al nostre alumnat per a prendre decisions de cara al seu futur. Per aquest motiu, al llarg del 2n i 3r trimestre s´estan fent xarrades en les diferents classes de l´ESO i Batxillerat explicant els diferents itineraris mitjançant l´oferta formativa existent, i d´aquesta manera ajudar l´alumnat a desenvolupar una sèrie d´habilitats i competències de cara als seus estudis professionals i al món laboral.
Podeu trobar les presentacions amb tota la informació explicada dins de l´apartat del departament d´orientació.


06/03/2025
PROJECTE ATLES DE L’AIRE
El nostre centre, conjuntament amb el Consorci de Museus i la xarxa Planea de centres escolars, participa aquest curs amb un projecte tranversal sobre la qualitat de l’aire. Aquesta col·laboració es realitza tant des d’un vessant científic, amb tasques de mesura, comparació i valoració, com des d’un altre vessant més artístic, amb interpretació i crítica.
Aquest innovador projecte científic i artístic fusiona diverses tècniques com l’audiovisual, el digital i les arts plàstiques. La iniciativa té com a objectiu principal l’aprofundiment en el coneixement sobre la qualitat de l’aire que respirem, especialment en entorns urbans. En un món on la informació sobre la contaminació de l’aire sovint es veu distorsionada per falses creences, aquest projecte pretén oferir dades veraces i accessibles que ens ajuden a comprendre millor la realitat que ens envolta.
A través d’aquest treball interdisciplinari, els estudiants podran explorar no només les implicacions de la contaminació atmosfèrica, sinó també les seues connexions amb aspectes quotidians de la seva vida, com la salut i el benestar. Aquesta proposta educativa s’alinea amb diversos Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), en particular amb l’ODS 11, que busca fer que les ciutats siguen segures, inclusives i sostenibles, i l’ODS 13, que promou l’acció per la lluita contra el canvi climàtic.
D’aquesta manera, al centre es realitza una intervenció paisatgística i la rehabilitació d’un espai col·lectiu al pati per ús de tot l’alumnat, que en part es decorarà amb ceràmica produïda pel propi alumnat que reprodueix flora autòctona, a més de contindre un plànol a escala de Massamagrell. Altra part estarà recoberta de trencadís, una de les tècniques més freqüents del modernisme popular a València.
A més, mitjançant la creativitat artística, l’alumnat no només adquirirà coneixements tècnics, sinó que també aprendran a sensibilitzar la comunitat sobre la importància de cuidar el medi ambient, fomentant així una cultura de responsabilitat i compromís amb el planeta. Amb la formació corresponent als professors i amb un seguit d’incorporacions en el treball transversal, aquest projecte implicarà alumnat des de 2n ESO a 2n Batxillerat.
Es treballa amb un material concret, proporcionat Rotor-Studio, artistes i creadors del projecte, que faran el seguiment als quinze centres de la Comunitat Valenciana que hi participen en aquesta edició.
De novembre fins a maig l’alumnat en diferents nivells, treballa activitats relacionades sobre la qualitat de l’aire tot aprofitant les ferramentes del projecte i reflexiona de manera que es puga concloure amb una proposta o anàlisi a nivell municipal que es presente al Consell Escolar Municipal.
Cal remarcar que aquest projecte transversal ajuda a construir pensament crític, a partir de la reflexió, la mesura i l’estudi de la nostra localitat amb comparatives europees i mundials, a més de proporcionar tant una reflexió final conjunta com a centre com una visió amb perspectiva artística com a conclusió.




05/03/2025
Visita al trinquet de Pelayo, la “catedral” de la pilota valenciana
L’alumnat del mòdul de Pilota Valenciana del 2n curs del Grau Superior de Tècnic Superior en Ensenyament i Animació Socioesportiva ha acomiadat la part del curs que es realitza al centre amb una visita al conegut Trinquet de Pelayo, a València. Allí, en la “catedral de l’escala i corda”, han realitzat pràctiques de l’esport autòcton valencià. El recinte té una capacitat de 900 espectadors, fou fundat el 1868 i ha estat renovat en dues ocasions, la darrera d’elles el 2017.
El trinquet de Pelayo constitueix un emblema de la pilota valenciana, una pràctica espeortiva que forma part de la identitat cultural de la Comunitat Valenciana. Aquest espai, amb una història rica, no només és un lloc de competició, sinó també un punt de trobada social on s’experimenta la passió i la tradició.
La pilota valenciana, a més de promoure l’exercici físic, amb millora de la força, la coordinació i l’agilitat, fomenta valors com el treball en equip, el respecte i la competitivitat sana. Resulta quasi obligat fer-se ressò del tòpic que afirma que es tracta d’un esport de cavallers, atès el consideració i les bones maneres que se solen mostrar en els trinquets per part dels jugadors i jugadores.


04/03/2025
L’ALUMNE JAIME LÓPEZ PACHA, MENCIÓ ESPECIAL A LA IV EDICIÓ DELS PREMIS SERGIO POMAR MONTAHUD
L’alumne Jaime López Pacha va rebre dimarts, 25 de febrer, una menció especial pel projecte realitzat el curs passat, corresponent a 2n de GS de Sistemes de Telecomunicacions i informàtics, anomenat “Instal·lació de sistemes de seguretat i domòtica en la vivenda”.
A l’acte, celebrat a la sala d’actes de l’Ateneu Mercantil de València, el van acompanyar, a més dels seus familiars, el professor i tutor del projecte, Víctor Sánchez, i l’actual cap del Departament d’Electricitat i Electrònica, Ana Isabel Algarra.
Enhorabona!



04/03/2025
ATENCIÓ! NOUS HORARIS D’EXÀMENS DE 2n GM i 2n GS de CICLES
Davant la situació d’impàs provocada per l’oratge, s’han hagut d’actualitzar els horaris d’exàmens finals ordinaris.




28/02/2025
Visita de 2n de Batxillerat a la Universitat de València
L’alumnat de 2n de Batxillerat ha visitat els campus de Tarongers, Blasco Ibáñez i Burjassot de la Universitat de València. L’objectiu ha estat conèixer de primera mà una universitat, centre on molt d’ells i elles realitzaran estudis en un futur proper. Han conegut diferents facultats, així com serveis centrals, on destaca la Biblioteca de Ciències Social “Gregori Maians”, del campus de Tarongers, un dels edificis més significatius de tota la Universitat de València.
Visitar una universitat abans de començar els estudis esdevé una experiència fonamental per a l’alumnat de 2n de batxillerat. En el cas de la Universitat de València, aquesta visita ofereix una oportunitat única per conèixer de primera mà l’ambient acadèmic, les instal·lacions i els serveis que s’hi ofereixen. A través de xerrades, visites guiades i interaccions amb professorat i altres estudiants, els jovent pot resoldre dubtes sobre les diferents carreres i les seues eixides professionals. Aquesta immersió els ajuda a entendre millor els seus interessos i inclinacions, tot millorant així la seua capacitat de decisió. A més, experimentar la vida universitària, com ara aules, biblioteques i espais d’estudi, permet a l’alumnat de 2n de Batxillerat visualitzar el seu futur i sentir-se més preparats per afrontar aquesta nova etapa. Constitueix un pas clau per a una elecció més informada i encertada cara als estudis superiors.



25/02/2025
HORARIS D’EXÀMENS










27/02/2025
PENDIENTES PIAR cursos anteriores
La información para recuperar está en la aplicación AULES entrando con los datos de entrada al resto de asignaturas y selecciona el curso
3ESO_4ESO Pendientes PIAR1 y PIAR 2
en el que encontrarás el material para recuperar la asignatura de PIAR.
Aquí tienes un link para acceder al curso de aules:
25/02/2025
Pas a pas – Consulta sobre llengua base.
Al següent enllaç està el document explicatiu:
25/02/2025
L’experiència en escalada a Xelva de l’alumnat de 2n del GM.
L’alumnat del segon curs del grau mitjà de Guia en el Medi Natural i en el Temps Lliure del nostre IES han tingut l’oportunitat de realitzar pràctiques d’escalada i maniobres amb cordes a Xelva (els Serrans), en un entorn natural privilegiat que ofereix una combinació singular de paisatges espectaculars i desafiaments tècnics. Aquestes activitats, a més de semblar en un primer moment d’emocionants, aporten una sèrie de beneficis fonamentals per al desenvolupament personal i professional dels futurs guies.
En primer lloc, l’escalada constitueix una disciplina que fomenta la confiança i l’autonomia. L’alumnat ha d’aprendre a superar les seues pors i a prendre decisions ràpides en situacions d’estrès, habilitats essencials per a qualsevol professional que treballi en el medi natural. La pràctica de maniobres amb cordes, com els ancoratges i les tècniques de descens, els permet adquirir coneixements tècnics que seran crucials en la seva futura carrera.
A més, Xelva, amb els seus impressionants penya-segats i rutes d’escalada, ofereix un entorn idoni per posar en pràctica les habilitats apreses. La seva riquesa natural i la seua biodiversitat resulten un complement perfecte per a la formació, ja que li permet aprendre a valorar i respectar el medi ambient. A més, les activitats d’escalada promouen el treball en equip i la comunicació, fonamental per col·laborar amb els companys i així garantir la seguretat de tothom durant les maniobres.

24/02/2025
Pràctiques de l’alumnat de cicles formatius a Javalambre.
L’alumnat del primer curs de grau mitjà de Guia en el Medi Natural i en el Temps Lliure de l’IES de Massamagrell tenen l’oportunitat de realitzar pràctiques de formació hivernal sobre la neu a Javalambre, una experiència que aporta múltiples beneficis i que enriqueix la seua formació acadèmica i professional.
Aquestes pràctiques permeten el desenvolupament d’habilitats tècniques i pràctiques en un entorn natural. La formació hivernal no només va més enllà del tarannà esportiu i és una activitat que requereix coneixements sobre la seguretat a la neu, la meteorologia i la interpretació del paisatge. Així s’aprén a gestionar riscos i a aplicar tècniques de supervivència, habilitats fonamentals per a futurs guies en el medi natural.
A més, aquesta formació fomenta el treball en equip i la cohesió grupal. L’alumnat ha de col·laborar i compartir coneixements en tot moment especialment en moments de dificultat. Aquesta interacció social resulta essencial, atès que els futurs i les futures professionals del temps lliure necessiten saber com gestionar grups i fomentar un ambient positiu i dinàmic.
Un altre dels grans avantatges d’aquestes pràctiques és la millora de la salut física i mental dels i les estudiants. Es requereix un gran esforç físic, ajudant a millorar la condició física general. A més, l’exposició a la natura, unida a l’activitat física, contribueix a la reducció de l’estrès i a la millora del benestar emocional, aspectes fonamentals per a qualsevol professional que treballe en el sector del temps lliure.
D’aquest manera, les pràctiques a Javalambre proporcionen a l’alumnat una oportunitat única per conèixer una de les estacions d’esquí més properes a València i valorar la diversitat paisatgística i natural de la comarca de Gúdar-Jaavalambre. Aquesta connexió amb el medi ambient esdevé essencial per a futurs i futures guies, que han de ser conscients de la importància de conservar i respectar els espais naturals.


17/02/2025
El proper 21 de març se celebrarà la cursa solidària del nostre IES.
Com ja ve sent tradicional, l’IES de Massamagrell celebrarà la seua carrera solidària. Enguany, ja la 4a edició, la data escollida és la del dia 21 de març proper, just retornats de les vacances de les Falles.
Estan convidats a l’esdeveniment l’alumnat de 5è de Primària dels CEIPs de Massamagrell i de Massalfassar, així com l’alumnat de l’IES de Museros, totes tres localitats veïnes de l’Horta Nord. També s’ha convidat el Centre Ocupacional Reina Sofia i la Residència i Centre de Dia de Majors de Massamagrell. L’organització està pendent de la confirmació de la participació d’aquests centres i entitats.
Qualsevol col·lectiu o persona que vulga participar o col·laborar és benvinguda i pot enregistrar-se mitjançant el QR que hi ha als cartells o enviant un correu electrònic al centre
El producte de les inscripcions serà destinat a benefici del CSA “El Manyà”, de la nostra localitat; i a les ONG Cazarettos, que fomenta la inclusió en els esports de muntanya i Un mar sin barreras, que fomenta la integració dels col·lectius amb dificultats d’inserció social mitjançant la navegació marítima.
13/02/2025
Xerrada sobre procrastinació organitzada per l’AMPA.
El formador David González Muñoz, psicòleg expert en procrastinació, oferirà una sessió formativa que ajudarà a identificar i combatre aquest fenomen en l’entorn educatiu. Serà el proper dia 19 de febrer a les 18:00 hores, amb una durada estimada d’entre 1’5 i 2 hores. L’acte tindrà lloc al nostre centre..
La procrastinació és un terme que prové del llatí procrastinare i significa diferir o ajornar. En l’àmbit educatiu, aquesta conducta s’entén com un hàbit que provoca que l’alumnat dilate les tasques d’aprenentatge per a un futur no definit, sense planificar períodes o terminis per a la seua realització.
Segons diversos estudis pedagògics, la procrastinació esdevé un dels factors més influents en el rendiment acadèmic. De fet, es pot considerar un indicador del possible abandonament primerenc dels estudis. Posposar les tasques fins l’últim moment pot portar a que resten inacabades, alhora que genera una ansietat que augmenta amb cada minut i produint sentiments d’estancament, frustració i incapacitat per afrontar les responsabilitats.
Aquest comportament esdevé més comú entre les persones més impulsives, aquelles que són propenses al perfeccionisme, que se senten aclaparades per les expectatives dels altres i que temen el fracàs. Les persones joves són les més afectades, atès que amb el desenvolupament i la maduració les persones solen aprendre a controlar millor les seues emocions.
No et perdes l’oportunitat d’ajudar els teus fills i filles a millorar el seu rendiment acadèmic!

11/02/2025
ITACA3 – Creació d’usuaris telemàtics.
11/02/2025
Consulta elecció llengua base: Manual d’ajuda per a les famílies.
10/02/2025
Informació sobre la consulta per a la elecció de la llengua base.
Enllaç a la carta del conseller
Benvolgudes famílies,
En compliment de l’Ordre 2/2025 de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació, us informem de l’obertura del procés de consulta per a l’elecció de la llengua base en l’ensenyament dels vostres fills/es matriculats en 1r, 2n i 3r d’ESO a l’IES Massamagrell.
Detalls de la consulta:
• Inici: 25 de febrer de 2025, a les 9:00 h.
• Finalització: 4 de març de 2025, a les 14:00 h.
• Opció d’elecció: Valencià o Castellà.
• Mode de votació: Un representant legal podrà votar per cada fill/a matriculat/da.
Per a participar hauran d’accedir a la web de la Secretaria Digital: https://consulta.gva.es. En els pròxims dies, el vostre fill/a rebrà en mà una còpia de l’annex I amb informació important sobre elprocediment, i la seua fitxa individual, que inclou el número d’identificació de l’alumnat (NIA) i les dades familiars d’on es trau la informació per al cens. Aquest número (NIA) serà necessari per a accedir a la plataforma de votació.
Accés a la votació:
Les famílies hauran de realitzar el procés a través de la Secretaria Digital en la web: https://consulta.gva.es.
En cas de no participar en la consulta, el centre, en virtut de la seua autonomia, assignarà la llengua base segons el resultat general obtingut.
Calendari:
• Publicació del cens provisional: 17 de febrer de 2025.
• Període de reclamacions al cens: Fins al 21 de febrer de 2025.
• Publicació del cens definitiu: Fins al 24 de febrer de 2025.
• Període de consulta: Del 25 de febrer de 2025, a les 9:00 h, fins al 4 de març de 2025, a les 14:00 h.
Per a qualsevol dubte o incidència, podeu contactar amb el centre a través de WebFamilia o pels canals habituals.
Atentament,
Equip directiu IES Massamagrell

08/02/2025
Jornada d’agermanament amb l’IES Andreu Alfaro de Paiporta.
El passats dies 18 i 19 de desembre tingueren lloc les jornades d’agermanament amb l’IES Andreu Alfaro de Paiporta. Van consistir en la vinguda en dos dies de 180 alumnes d’aquest centre de l’Horta Sud per participar en les activitats lúdiques i de convivència preparades per la comunitat educativa del nostre centre. Igualment, es van desplaçar fins Massamagrell dotze professors i professores, junt amb director de l’institut de Paiporta, Vicente Almenar.
Les jornades van estar organitzades pel nostre centre en col·laboració amb diverses entitats com l’Ajuntament de Massamagrell, la Mancomunitat de l’Horta Nord, l’AMPA de l’institut i diversos forns de la localitat (Bellver, Pallardó, Campos i Clemente). En concret, l’AMPA subvencionà els autobusos per al desplaçament de l’alumnat, i l’Ajuntament i la Mancomunitat de l’Horta Nord es van fer càrrec de l’esmorzar saludable amb què s’obsequià l’alumnat de Paiporta. Els forns van contribuir altruistament amb el pa que fou necessari.
Es an realitzar tallers conjunts, activitats col·laboratives i en grup entre l’alumnat de 1r i 2n d’ESO, a més de compatr per a l’organització dels esdeveniments amb la col·laboració d’alumnat voluntari de 3r i 4t , a més d’alumnat del Cicle Superior de formació professional del centre. Podemdestacar, també, la gran participació en l’activitat de de decoració dels estels de Nadal, realitzada per tot l’alumnat d’ESO i que serví per decorar els carrers de les localitats afectades, tal i com recull aquest article de Levante-EMV
Des de la direcció del centre s’ha agraït tot el treball, l’esforç i la implicació del claustre i de l’alumnat voluntari i col·laborador que heu fet possible les jornades d’agermanament amb l’IES Andreu Alfaro. Des d’aquest centre s’ha valorat molt positivament el treball realitzat i la iniciativa, en el sentit que ha significat molt per a ells i elles com a comunitat educativa.
Amb aquesta activitats es fomenta en primer lloc la solidaritat entre les persones i els pobles, amb la comprensió i el coneixement de primera mà de les situacions difícils per les quals han passat altres alumnes d’edat similar.
A més, a convivència amb alumnat d’un centre no afectat pot proporcionar un important suport emocional per a aquell que han viscut l’impacte de la DANA. Les activitats conjuntes, com ara tallers, esports o projectes col·laboratius, poden ajudar a millorar l’autoestima i la cohesió social entre els alumnes, facilitant la superació de les dificultats emocionals derivades de la situació viscuda. Aquests beneficis no només contribuiran al benestar dels alumnes afectats, sinó que també fomentaran una comunitat educativa més cohesionada i resilient.
Col·laboració amb l’IES Carles Salvador d’Aldaia
El nostre centre ha col·laborat amb l’IES d’Aldaia amb la tramesa de llibre de text i de lectura en valencià tant per a la biblioteca com per a l’alumnat que no podia disposar-ne. Els llibres s’acompanyaren amb punts de llibre dissenyats i realitzats pel Departament d’Educació Plàstica i Visual per a l’ocasió.
Fotografies de l’esdeveniment































29/01/2025
Exposició sobre Economia del Bé Comú.
Al rebedor de l’institut ha estat instal·lada una exposició temporal sobre l’Economia del Bé Comú, organitzada pel Departament d’Administratiu i Finances del centre. Consisteix en una representació de la matriu de l’EBC amb exemples d’empreses reals que apliquen esta manera d’entendre l’economia i la vida.
L’alumnat de 2n del Grau Superior d’Administració ha instal·lat en el rebedor de l’institut una mostra sobre l’economia del bé comú (EBC). És una representació de la matriu de l’EBC amb exemples d’empreses reals que apliquen aquesta manera d’entendre l’economia i la vida.
L’Economia del Bé Comú és un model econòmic que busca orientar les activitats econòmiques cap al benefici de la societat i el medi ambient, en lloc del simple creixement del capital. Aquesta proposta, formulada per Christian Felber, promou la idea que les empreses haurien de mesurar el seu èxit no només a través del lucre, sinó també a través de la seua contribució al bé comú, que inclou aspectes com la justícia social, la sostenibilitat ambiental i la transparència.
Els beneficis d’adoptar l’Economia del Bé Comú són múltiples. En primer lloc, fomenta un entorn empresarial més ètic, on les organitzacions es comprometen amb pràctiques responsables. Això pot millorar la reputació de les empreses i augmentar la fidelització dels clients. A més, impulsa la col·laboració entre les empreses, les comunitats i les institucions públiques, tot creant un ecosistema més resilient i equitatiu.
Aquesta filosofia es connecta estretament amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides, que promouen accions per erradicar la pobresa, protegir el planeta i garantir la prosperitat per a tots. En integrar els principis de l’Economia del Bé Comú, les organitzacions poden contribuir activament a la consecució d’aquests objectius globals, construint un futur més just i sostenible.



28/01/2025
2n de Batxillerat visita els laboratoris de la UVEG.
El passat 16 de gener l’alumnat de 2n de Batxillerat de Biologia assistí al Campus de Burjassot de la Universitat de València (UVEG) per realitzar l’activitat que ofereix en els seus laboratoris des de fa vint edicions, La biologia a les teues mans.
En una de les pràctiques van poder extraure ADN de mostres de tim de vedella, repassàrem les característiques de la molècula d’ADN i la seua estructura. En l’altra pràctica van aprendre sobre taxonomia i van poder classificar peixos i diversos fòssils, una tasca tan complexa com gratificant.
Realitzar pràctiques als laboratoris de la Universitat de València ofereix a l’alumnat de batxillerat una experiència educativa molt valuosa, que complementa la seva formació acadèmica. A través d’aquestes pràctiques, té l’oportunitat de treballar amb equipament d’última generació i materials de qualitat, cosa que els permet aplicar els coneixements teòrics adquirits a classe en un entorn real.
A més, estar en contacte amb professionals del sector ajuda l’alumnat a entendre millor les diferents disciplines científiques i les seues aplicacions pràctiques. Aquesta experiència no només enriqueix el seu currículum, sinó que també fomenta el seu interès per la ciència, potenciant les seues habilitats analítiques i de resolució de problemes.
Les pràctiques als laboratoris també promouen el treball en equip i la comunicació, ja que els alumnes han de col·laborar amb altres estudiants i professors. Això no només millora les seves competències socials, sinó que els prepara per a futurs estudis superiors o per a la seva futura vida professional.





16/01/2025
QR d’accés al formulari
Opinió famílies: Què necessiteu?
Link al formulari
Fes clic per accedir: https://forms.office.com/e/BcbusBQ8sW
Açí teniu el codi QR per accedir al formulari dirigit a les famílies.

13/01/2025
Teatre en anglés per a 1r i 2n d’ESO.
El passat 7 de gener tot primer i segon d’ESO assistí a l’obra de teatre en anglés Influencer, basada en les interaccions socials i musicals entre dos amics i que es resol en un escape room que resolen amb la col·laboració del públic participant..
Assistir a representacions teatrals en una llengua estrangera, com l’anglès, ofereix nombrosos beneficis per a l’aprenentatge d’idiomes, especialment per als estudiants d’ESO. En primer lloc, el teatre introdueix l’alumnat en situacions reals i contextos culturals que ajuden a entendre millor la llengua. Les emocions, el llenguatge corporal i les expressions facials dels actors i les actrius faciliten la comprensió del significat més enllà de les paraules.
A més, el ritme de la llengua parlada i les variacions en l’accent ajuden a millorar l’habilitat auditiva. L’alumnat aprèn vocabulari nou i estructures gramaticals en un entorn dinàmic i entretingut. D’aquesta manera, el teatre promou la creativitat i la imaginació, motivant els estudiants a explorar i practicar l’anglès d’una manera lúdica i significativa.

10/01/2025
Concurs de decoració de portes d’aula per Nadal.
Amb el patrocini de l’AMPA, el centre realitzà durant la darrera setmana de classe de desembre un concurs per tal que l’alumnat de 1r i 2n d’ESO decorara les portes de les seues aules amb motius nadalencs. Amb un jurat format per representants de les famílies i del centre, la porta guardonada ha estat la de 2n E. Des d’acó volem expressar no sols l’enhorabona al grup guanyador, sinó a tothom qui ha participat per la imaginació demostrada l’enginy aplicat en dur a terme aquest treball.
La porta és un símbol potent que ens convida a reflexionar sobre el pas del temps i la transició d’un any a un altre. Quan s’obri, ens permet accedir a un nou espai, a noves oportunitats i experiències. Cada vegada que creuem una porta, deixem enrere un moment passat, un capítol que es tanca, per donar pas a un altre que s’inicia.
En el moment de celebrar el canvi d’any, la porta es converteix en un límit simbòlic. Ens acomiadem del que hem viscut, amb les seves alegries i desafiaments, mentre ens preparem per entrar en un futur incert però ple de promeses. L’ensenyament i l’educació són una promesa i una recompensa contínua. Aquesta transició ens convida a reflexionar sobre les lliçons apreses, els somnis per complir i les metes per assolir
A través de la porta, l’alumnat pot veure el món amb ulls renovats, amb la il·lusió de començar de nou. Cada any és una nova oportunitat per reinventar-nos, per obrir les ales i volar cap al futur que ens aguarda. Així, la porta –decorada per a la festa o amb la senzillesa del dia a dia– ens recorda que, malgrat els moments de dificultat, sempre hi ha un nou horitzó esperant a ser descobert.







08/01/2025
Transformant el nostre món amb l’Economia del bé comú. Emprenedoria social. Programa Emprén.
Un curs més, des del curs 2018-2019, hem començat a implementar projectes d’Economia del bé comú i, com des d’aleshores, contem amb la col·laboració de la Fundació Novessendes.
Els projectes d’emprenedoria social els realitzem sota la marca “Transformant el nostre món amb l’Economia del bé comú”. Els esmentats projectes permeten a la nostra comunitat educativa conéixer que existeix una altra manera d’emprendre i fer empresa. Sense deixar de banda la necessària rendibilitat econòmica, emprenem amb una orientació cap al benestar social i la conservació mediambiental.
Els projectes empresarials del nostre alumnat, mitjançant l’Economia del Bé Comú, s’enfoquen cap a l’assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible. Són projectes que creen valor econòmic generant un impacte social i mediambiental positiu. Projectes que tenen presents els valors de l’Economia del bé comú: transparència i participació democràtica, sostenibilitat ambiental, dignitat humana, justícia social i solidaritat.

08/01/2025

DONEM VEU, CONVIVIM I APRENEM.
CONVIVÈNCIA I BENESTAR EMOCIONAL.
Donem veu, convivim i aprenem és una proposta dialògica basada en l’escolta activa, la inclusió i la innovació educativa per millorar el benestar emocional i la convivència.
Una nova organització i disseny d’espais potencien la inclusió i el diàleg amb la pretensió de generar un impacte positiu en les relacions, participació i transformació de la comunitat educativa i de l’entorn.
Tenim la intenció de crear llaços inclusius, sostenibles i perdurables en el temps per créixer, aprendre i evolucionar col·lectivament.
El projecte es desenvoluparà mitjançant l’implementació de les següents activitats:
Ací tens veu: Alumnat realitza entrevistes internivell i es publiquen al web de l’institut. | Setmana inclusiva: Tallers, activitats i xarrades internivell i interdisciplinarsa càrrecd’alumnat d’FP i agents externs. Activitats al voltant de la inclusió per a tots els nivells del centre.Mostra de les APS que es realitzen al centre. |
Massabéentreiguals: Diversos grups de diferents nivells fan aliances basades en educació emocional, convivència, l’escolta activa i el diàleg. | L’ajuntament t’escolta: Taller d’organització municipal d’alumnat de Gestió administrativa per a 3r d’ESO. L’alumnat d’ESO s’organitza com un Ajuntament i trasllada propostes a l’Alcaldia en format plenari municipal. |
Disseny d’espais per al diàleg: Tot alumnat participa en la creació d’un àgora. Taller de plàstica de 4t d’ESO decora l’estudi de ràdio. | Gabinet de premsa: Alumnat de FP de grau bàsicaGB i de PDC en l’àmbit lingüístic redacta notícies i grava pòdcastpublicades mensualment en el web de l’IES. La selecció de notícies és el resultat d’un procés dialògic. |
Fem família, fem centre: Conjunt d’actuacionsper promoure la participació de les famílies al centre: intervenció a les aules, assemblees, tallers, formació, activitats lúdic-recreatives, comunitats d’aprenentatge,… | Espai interalumnat, xarxa aprenem: Alumnat del centre es forma, prepara tallers per a altres nivells: currículum, sexualitat, primers auxilis, ofimàtica, prevenció d’incendis, programa de ràdio,… L’evocació com eina d’aprenentatge. |
Empodera’t, fes voluntariat: Alumnat de les diverses comissions teix relacions amb les ONG i associacions de l’entorn. | La teua veu a la Ràdio del Mercat: Taller d’Administració, Electrónica, Música i llengües. Cada grup del centre prepara, al menys, un programa de ràdio d’emissió setmanal sobre el centre i l’entorn. L’emissió del programa es realitza, cada dimarts, en el Mercat Municipal de Massamagrell. |
Fòrum de converses intergeneracionals: Alumnat de 4t d’ESO i persones majors del municipi es formen per a conversar. | |
Comissions: PIIE, Qualitat i Inclusió educativa i DUA |

12/12/2024
L’escriptor Xavier Aliaga presenta “El meu nomno és Irina”, una de les seues novel·les més reconegudes.
L’autor de Xàtiva presentà el passat 17 de desembre al nostre centre una de seues les novel·les juvenils que potser més repercussió ha tingut entre el públic lector més jove, alhora que també és llegida i celebrada per un públic adult.
Autèntica capsa de sorpreses, és una història que n’amaga d’altres amb un final –i un principi– inesperats i que trenquen amb el mite que la literatura dita juvenil no reuneix els estàndards de qualitat de la literatura en general. Està recomanada al segon cicle d’ESO com a lectura del Departament de Valencià.
L’acte consistí en una xerrada col·loqui de l’autor amb l’alumnat que havia llegit la novel·la. L’alumnat havia preparat preguntes que el novel·lista prengué com a base per poder explicar el relat. Es tractà d’una experiència molt enriquidora i que serví a l’alumnat per aprofundir en aspectes com la creació dels personatges, les tècniques literàries i l’especial relació entre l’autor, la ficció i la interpretació que cada lector i lectora realitza de l’obra artística.

Xavier Aliaga, nascut a Madrid el 1970, és un destacat periodista i escriptor valencià que va passar la seva infància a Xàtiva. Format en Filologia, ha dedicat la seva carrera periodística a diversos periòdics valencians. La seva obra literària comença a guanyar reconeixement amb la publicació de la novel·la Si no ho dic rebente l’any 2005, amb la qual va obtindre el VII Premi de narrativa Vila de la Lloseta, a Mallorca. Després d’aquesta primera incursió, Aliaga continua la seva trajectòria amb una sèrie de publicacions significatives. L’any 2008, obté el Premi Andròmina de narrativa, un dels més prestigiosos en la nostra literatura, gràcies a Els neons de Sodoma. Tres anys més tard, el 2011, aconsegueix el Premi Joanot Martorell de narrativa a Gandia amb la seva novel·la Vides desafinades. El 2013, Aliaga publica El meu nomno és Irina dins la col·lecció “Trencadís” de l’editorial Andana. Un any més tard, eapareix Dos metres quadrats de sang jove, una obra de novel·la negra. El 2017 és un any de reconeixement, ja que guanya el Premi Pin i Soler de narrativa amb Les quatre vides de l’oncle Antoine. L’any 2018, Aliaga rebé el Premi de la Crítica dels Escriptors Valencians en la categoria de narrativa per aquesta novel·la.

10/12/2024
El nostre institut s’agermana amb l’IES Carles Salvador d’Aldaia i l’IES Andreu Alfaro de Paiporta.
El nostre institut ha iniciat un procés d’agermanament amb dos centres de l’Horta Sud que han patit de manera significativa les conseqüències de la riuada. Es tracta de l’IES Carles Salvador d’Aldaia i l’IES Andreu Alfaro de Paiporta. Aquesta iniciativa té com a objectiu establir una línia de col·laboració i suport entre els nostres centres, en un moment en què és més necessari que mai.
La col·laboració entre els nostres centres no es limitarà només a les activitats escolars, sinó que també implicarà l’Associació de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA) de Massamagrell, que treballarà de manera conjunta amb les associacions homòlgues dels altres dos instituts. Aquesta relació es traduirà en accions d’ajuda dirigides tant als alumnes com a les seues famílies, amb un enfocament especial en els estudiants d’ESO. Entre les iniciatives previstes hi ha la recollida de material escolar i llibres de lectura, així com ajudes directes a les famílies amb necessitats que es coordinaran a través de les associacions familiars implicades.
Jornades especials el 18 i 19 de desembre
Els dies 18 i 19 de desembre seran molt especials per a tots els membres de la nostra comunitat educativa, ja que rebrem alumnat de l’IES Andreu Alfaro de Paiporta per participar en una jornada plena d’activitats lúdiques i d’oci. Aquesta trobada inclourà tallers i experiències divertides i enriquidores, que seran dutes a terme tant pel professorat com per l’alumnat del nostre institut. És important ressaltar que les propostes dels docents i dels estudiants han coincidit en un alt percentatge, cosa que reflecteix la sintonia i col·laboració existent entre tots nosaltres.
A més, durant aquests dos dies es portarà a terme un esmorzar de germanor, que comptarà amb les aportacions del comerç local, de l’Ajuntament de Massamagrell i de voluntaris. En aquest context, també es prepararan un mural de benvinguda i diverses decoracions de Nadal, que tant els nostres alumnes com els de Paiporta realitzaran i compartiran, fomentant així la creativitat i la cohesió entre els estudiants.
Per facilitar la participació de tot l’alumnat de Paiporta, l’AMPA de Massamagrell s’encarregarà del transport durant la jornada. És important destacar la gran resposta de la nostra comunitat escolar, ja que molts alumnes s’han presentat voluntaris per ajudar en l’organització de les activitats i en els diferents grups de treball que es formaran.
Finalment, volem reconèixer la notable col·laboració de tota la comunitat educativa, en especial de l’AMPA la Vicedirecció del centre, el professorat del projecte d’educació emocional Massabé, així com el Departament d’Orientació. Junts, estem treballant per construir un futur millor i més solidari per a tot el nostre alumnat.


9/12/2024
Tallers pràctics d’educació emocional a 1r i 2n d’ESO.
El Grup de Mediació i Educació Emocional del centre, format per professorat i per alumnat, ha realitzat xerrades en tots els grups de primer i segon d’ESO sobre educació emocional i resolució de conflictes. Les sessions han consistit en tallers i experiències pràctiques.
El centre
L’educació emocional ha guanyat un protagonisme cada vegada més important en el sistema educatiu, especialment en l’ensenyament secundari obligatori. En un món cada vegada més complex i canviant, les habilitats emocionals esdevenen fonamentals per al desenvolupament integral dels adolescents. Aquesta etapa de la vida està marcada per canvis significatius, tant físics com psicològics, i és crucial que els joves aprenguen a gestionar les seues emocions i relacions interpersonals.
Cal destacar que l’educació emocional contribueix a millorar la salut mental dels estudiants, i redueix les possibilitats de patir ansietat i depressió. A més, fomenta un clima escolar positiu, on els alumnes se senten segurs per expressar-se, cosa que afavoreix l’aprenentatge. Incorporar aquesta educació al currículum no només ajuda a desenvolupar competències socials, sinó que també potencia l’autonomia i l’autoconeixement dels joves.
L’alumnat aprèn a identificar i gestionar les seues emocions, així com a resoldre conflictes de manera constructiva. En definitiva, l’educació emocional no resulta només un complement, sinó una necessitat urgent que pot transformar l’experiència educativa i preparar millor els adolescents per afrontar els reptes del futur i adquirir habilitats necessàries per la vida en societat.

5/12/2024
2n d’ESO vista la depuradora de la Pobla de Farnals.
Part de l’alumnat de 2n d’ESO ha visitat recentment l’estació depuradora de la Pobla de Farnals (tot i que es troba al terme municipal de Massamagrell), per conèixer de primera mà el reciclatge de les aigües residuals procedent dels nuclis urbans de l’Horta Nord. Ha estat una experiència organitzada des de l’àrea de Projectes d’aquest nivell.
Una depuradora urbana es defineix com una instal·lació on es realitzat el tractament de les aigües residuals urbanes prèviament al seu vessament. La de la Pobla de Farnals (o la Creu) té un volum d’entrada de líquid de 219.750 h.e., és la 9a en importància de la Comunitat Valenciana i la 128 de l’estat espanyol.
La depuració d’aigües residuals és un factor essencial per a la sostenibilitat ambiental, especialment a la costa mediterrània. Les Estacions Depuradores d’Aigües Residuals (EDAR) juguen un paper fonamental en la preservació dels ecosistemes marins i la salut pública, garantint que les aigües tractades tornen al medi ambient sense contaminants nocius.
La pressió del turisme estacional i el creixement poblacional a la costa han incrementat el volum d’aigües residuals. Si aquestes no es gestionen adequadament, poden provocar la contaminació de les platges i la degradació dels ecosistemes aquàtics. Les EDAR, a més de depurar, poden transformar les aigües tractades en un recurs útil per a l’agricultura.
El canvi climàtic també imposa nous reptes a la gestió de l’aigua. Les sequeres i les variacions en les precipitacions fan que la reutilització d’aigua siga imprescindible. La sensibilitat mediambiental ha crescut entre la població, i l’educació en aquest àmbit és clau per fomentar una cultura de conservació i sostenibilitat. Iniciatives educatives que promouen el coneixement sobre la importància de les EDAR i la reutilització d’aigua poden contribuir a un canvi de mentalitat col·lectiva.





02/12/2024
Lliurament del guardó del Ministeri pel programa de benestar emocional .
El passat 23 d’octubre, Adelina Llorens, vicedirectora del nostre centre, i Núria Aznar com a coordinadora del programa, van assistir en representació de l’IES a l’acte de lliurament dels premis atorgats pel Ministeri d’Educació i Formació Professional en l’àmbit del Benestar Emocional en l’Àmbit Educatiu.
L’acte tingué lloc a Toledo i el guardó consistí en una “Menció especial” dins la II convocatòria del Premi Nacional de benestar Emcional en l’àmbit educatiu, on es presenten centres de tot l’àmbit territorial de l’estat espanyol.
Aquest acte va tindre lloc dins del IX Congrés Estatal de Convivència Escolar de Castilla La Mancha els dies 23 i 24 d’octubre amb el títol “Un cambio de mirada” i en un espai excepcional, com és el Campus Universitario de la Fábrica de Armas.
Durant la primera jornada es lliuraren els II Premis de Benestar Emocional a l’Àmbit Educatiu. Una trentena de centres reberen aquest guardó en reconeixement als seus programes adreçats a la promoció i cura del benestar emocional. En total 15 centres de primària i 15 centres de secundaria premiats, entre més de 200 participants de tot el territori, i l’únic centre que repeteix premi, per segona vegada.
Vam rebre el premi de la mà de la directora general d’Avaluació i Cooperació Territorial del Ministeri, Mónica Domínguez.
En rebre el guardó, vam projectar el vídeo resum i exposàrem el póster de Massabé de tu a tu amb el qual vam intercanviar experiències semblants i molt bones impressions en les parades d’exposicions amb la Cap de Servei de Inclusió Educativa, Esmeralda Llorca Valmaña, una representació del Cefire d’Inclusió i la resta de centres premiats.




02/12/2024
Un nou curs per l’hort escolar del centre.
Des de fa setmanes, el treball a l’hort escolar en l’àmbit de 1r i 3r d’ESO ja ofereix una sèrie de beneficis significatius per als estudiants, especialment en una comarca com l’Horta Nord, coneguda per la seva rica tradició hortofrutícola i en un centre com el nostre, a ben pocs metres de la coneguda Séquia de Montcada, veritable artèria agrària de Manises a Puçol. Les sessions de treball tenen lloc dimecres i divendres. Cal destacar que l’hort escolar promou l’ensenyament experiencial, on l’alumnat aprén a cultivar verdures i hortalisses de manera pràctica. Aquesta experiència no només fomenta el coneixement sobre les plantes i el seu cicle de vida, sinó que també els ensenya la importància de l’agricultura sostenible.
A més, treballar a l’hort desenvolupa habilitats com la responsabilitat, el treball en equip i la paciència. L’alumnat aprén a tindre cura de les collites, a respectar els temps de creixement dels conreus i a valorar els fruits de llur esforç. Això fomenta una connexió més profunda amb la natura, amb l’activitat agrícola i desperta una consciència ambiental més sòlida.
El consum de verdures i hortalisses conreades per ells mateixos també promou hàbits alimentaris saludables, ja que els alumnes descobreixen el sabor i els beneficis nutricionals d’aquests aliments frescos. Així mateix, l’hort escolar pot ser un espai de relaxació i benestar emocional, contribuint al desenvolupament integral dels adolescents en un entorn que afavoreix la col·laboració i el respecte pel medi ambient. En definitiva, el treball a l’hort escolar és una eina educativa valuosa que enriqueix l’experiència formativa de l’alumnat.



8/11/2024
La comunitat educativa de l’IES Massamagrell en solidaritat amb l’alumnat i el professorat afectat per la DANA a la Plana Utiel-Requena.
Des d’ací tota la nostra escalfor humana i ànims en el retorn a la tasca acadèmica del proper dilluns 11 de novembre.


5/11/2024
Un minut de silenci en record a les víctimes de la DANA
Avui tota la comunitat escolar del nostre centre, tant alumnat com professorat i personal d’administració i serveis, ha guardat un respectuós minut de silenci en record i homenatge a les víctimes de la DANA que aquests passats dies ha assolat part de les terres valencianes.
Des de l’IES de Massamagrell volem expressar el nostre més sincer condol i la solidaritat amb totes les víctimes de la DANA que ha afligit el nostre territori. En aquests moments, de dolor i pèrdua, ens unim per honorar la memòria dels qui han perdut la vida i per donar suport a les famílies que estan travessant aquesta difícil situació.
A nivell d’institució i a nivell personal ens volem sumem al dolor de les persones i dels pobles per tantes pèrdues humanes i volem acompanyar-los en aquests moments tan durs.

2/11/2024

18 d’octubre de 2024
Batxillerat visita Expoinnova, la fira de la ciència a la Universitat
Part de l’alumnat de Batxillerat del centre ha visitat avui EXPOINNOVA, una de les grans cites de la divulgació de la ciència i la innovació que es desenvolupa en el Parc Científic de la Universitat de Valencia per despertar l’interés i les vocacions per les carreres cientificotècniques.
L’alumnat ha visitat el parc científic universitari per conèixer de primera mà els últims avenços en ciència i tecnologia i la seua aplicació, amb conferències i exposicions. Després ha recorregut el museu i les instal·lacions de la universitat al campus de Burjassot, tant classes com laboratoris. Cal destacar en la visita que han pogut contemplar-se exemplars històrics dels fons antics de les col·leccions universitàries.
Apropar la ciència a l’alumnat és una de les tasques més agraïdes que es poden realitzar per despertar o reconèixer vocacions personals i professionals en aquest camp. La ciència i la innovació no han de resultar necessàriament avorrides. Aquesta edició d’Expoinnova ha reunit grans perfils de l’àrea de la investigació i l’empresa per tractar temàtiques tan diverses com la física, la microelectrònica, la biotecnologia o la ciència dels materials.

Un moment de la conferència
En aquest enllaç podeu accedir al contingut complet de les dues ponències a les quals ha assistit el nostre alumnat: “A la caça d’ésser diminuts i misteriosos”, a càrrec d’Ana María Pérez Adrián, i la següent, impartida per l’astrònom Iván Martí Vidal, sobre “Fotografia de forats negres amb un telescopi interplanetari”.
16 d’octubre de 2024
El centre participa en la jornada sobre bones pràctiques educatives
Una delegació del nostre IES, formada per les professores Ana Sánchez, Núria Aznar, Mónica Ibáñez i Rosario Lorenzo, han participat en la jornada “Compartim bones pràctiques, construïm benestar emocional” per divulgar la tasca en aquest àmbit que es realitza a l’IES.
La jornada va comptar amb l’experiència del nostre centre, guardonat pel Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports als II Premis de Benestar Emocional a l’àmbit educatiu per haver desenvolupat projectes d’actuacions de promoció i cura.
L’acte fou organitzat per la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació i ha servit per donar a conèixer bones pràctiques vinculades amb el benestar emocional de la comunitat educativa. L’acte també serví per inaugurar el curs escolar 2024-2025 del Programa de Cooperació Territorial de Benestar Emocional a l’àmbit educatiu. En aquest programa de Benestar Emocional hi han participat durant el curs 23/24 sis centres pilot de la Comunitat Valenciana: IES Clara Campoamor i CEIP Bonavista d’Alaquàs, CEIP Sanchis Guarner i IES Xebic d’Ondara i CEIP Joan Carles I i IES Almenara d’Almenara.
L’IES de Massamagrell, com a impulsor del Projecte de Benestar Emocional en l’Àmbit Educatiu, presentà un pòster del projecte Massabé de tu a tu, com a centre promotor del Benestar emocional i reconegut amb un premi a nivell estatal. En aquesta jornada es va reflexionar i treballar en comú sobre l’aprenentatge socioemocional en l’àmbit educatiu, sent conscients de la necessitat de treballar des dels centres educatius per afavorir el clima de benestar emocional.

D’esquerra a dreta: Ana Sánchez (Coordinadora de Secundària), Núria Aznar (Coordinadora de Formació), Mónica Ibáñez (Dep. d’EPV) i Rosario Lorenzo (Dep. de Matemàtiques).
15 d’octubre de 2024
El ministeri premia el centre per la millora de la qualitat en l’educació
El nostre centre ha estat guardonat amb una Menció Especial pel Ministeri d’Educació en la II Convocatòria dels Premis de Benestar Emocional a l’Àmbit Educatiu. Els guardons reconeixen l’esforç realitzat pels centre educatius i la seua contribució a la millora de la qualitat de l’educació. LEl centre ja fou premiat l’any passat pel mateix motiu.
Els objectius dels premis són reconèixer la incorporació en les estructures del centre de la promoció del benestar emocional de l’alumnat, així com la implementació dels projectes de participació del mateix que afavoresquen les competències socioemocionals, la cultura del bon tracte, la resolució pacífica de conflictes, la prevenció de l’assetjament i el cibersassetjament, la convivència positiva i el creixement personal en un ambient segur i saludable.
De la mateixa manera, reconeix el desenvolupament de projectes de coordinació comunitaris per la promoció del benestar emocional (com algunes de les activitats dutes a termes durant el curs passat, amb professionals socials i sanitaris externs).
Per part de la Direcció del centre, Isabel Tamarit valora molt positivament aquest reconeixement i felicita tots els professionals implicats, docents i no docents, així com es congratula que l’alumnat de l’IES de Massamagrell avance en la millora de les competències socials i emocionals, alhora que es produesca el reconeixement per part del Ministeri d’Educació de la progressió en la qualitat educativa integral del centre, que és l’objectiu final de tots els projectes duts a terme en el centre.

L’IES de Massamagrell, entre l’horta i la mar.
27 de septiembre de 2024
L’IES de Massamagrell arrenca el curs 24/25 amb 1184 alumnes i 131 docents.
El nombre d’alumnes ha augmentat un 3% i el del professorat ha descendit un 2% en comparació al curs passat. El sector d’administració i serveis arriba a 15 persones.
El nou curs ha arrencat amb un lleuger augment del nombre de l’alumnat, que ha passat dels 1150 del curs passat als 1188 de l’actual. En paraules d’Isabel Tamarit, directora del centre, entre els objectius del període 24/25 es poden destacar la sensibilització de la inclusió educativa al centre, amb accions que involucren tota la comunitat educativa i, d’altra banda, fomentar la participació activa de l’alumnat i de les famílies al centre. També es procurarà donar veu i escoltar més encara les propostes de totes les persones que formen part de la comunitat educativa, des del respecte, la igualtat i el full de ruta que suposa el projecte de centre.
En el mateix context, Isabel Tamarit, anima tot l’alumnat perquè aprofite l’oportunitat que brinda l’educació pública en un centre, a més, que realitzat un gran esforç en la millora de les instal·lacions tecnològiques amb pantalles ADI per a cada aula, a més de contribuir a la sostenibilitat amb la instal·lació de plaques solars més eficients, que poden convertir el centre en autosuficient energèticament.

CONVALIDACIONS 24-25
CONVALIDACIONS ESO.
Des d’ací poden descarregar-se la sol·licitud corresponent i imprimir-la (però, per si de cas, tingueu alguna còpia impresa):
https://ceice.gva.es/va/web/ordenacion-academica/secundaria/normativa/procedimientos
TERMINI: del 24 de setembre al 8 d’octubre.
CONVALIDACIONS BATXILLERAT.
Annexos XII, XIII i XIV, que es poden descarregar des de:
https://ceice.gva.es/va/web/ordenacion-academica/procediments
TERMINI: del 24 de setembre al 8 d’octubre.
CONVALIDACIONS CICLES.
https://ceice.gva.es/va/web/formacion-profesional/convalidaciones
TERMINI: del 23 de setembre a l’11 d’octubre.
Has acabat 4t? Que pots estudiar en l’IES Massamagrell el proper curs?
NOVETATS
- Educació emocional i mindullness per a famíliesEl dijous dia 12 de juny de 18:30 a 20:00 hores es va realitzar una … Saber mes
- TROBADES 2025. JORNADA DE SECUNDÀRIA A ALBUIXECHAquest curs ha sigut Albuixech on s’ha organitzat la Jornada de secundària de les Trobades … Saber mes
- Fes voluntaria’t, empoderat. Carrera solidàriaLa quarta edició de la Cursa Solidària de l’IES de Massamagrell ha estat un veritable … Saber mes
- ESCOLA DE PENSAMENT LLIUREL’Escola de pensament lliure ha visitat el nostre centre i ha realitzat un enriquidor taller … Saber mes
- Escola germanaJornada d’agermanament amb l’IES Andreu Alfaro de Paiporta. El dies 18 i 19 de desembre … Saber mes
- ONA JOVE la ràdio de l’IES MassamagrellL’assignatura d’Expressió artística de 4t d’ESO en la que l’alumnat treballa la creativitat mitjançant una … Saber mes

——————————————
REUNIÓ FAMÍLIES 2n batxillerat
Es pot consultar la presentació clicant sobre la imatge superior o l’enllaç següent:
Presentació Reunió famílies 2n batxillerat
——————————————

CONTACTE
Adreça: Av. Blasco Ibañez nº6
MASSAMAGRELL
CP: 46130
Telèfon: 961206260
Correu electrònic: 46022233@edu.gva.es
HORARI
• Dilluns, dimarts, dimecres i dijous: 08:00 a 15:15 hores.
• Divendres: 08:00 a 14:00 hores.
• Cicle formatiu semipresencial de Gestió Administrativa dilluns i dimecres: 15:00 a 20:00 hores.
• Secretaria de dilluns a divendres: 9:00 a 14:00
LOCALITZACIÓ