L’IES de Massamagrell participa en en el primer Foro de Conversación organitzat per Funderétic

Una vintena d’alumnes de Batxillerat de l’IES de massamagrell han participat avui en el primer Foro de Conversación celebrat a València, organitzat per la Fundación Europea para el Estudio y Reflexión Ética (Funderética) i patrocinat per Caixa Popular. (03/11/2023)

Amb una total de vora 200 alumnes de diversos centres educatius de la província de València, Funderética ha organitzat aquest fòrum amb l’objectiu de potenciar la conversa com a eina per a l’enteniment. Els dos temes sobre els quals ha tractat del fòrum han estat la influència dels influents en la joventut i les repercussions de l’ús de les tecnologies en l’educació actual.

La trobada ha tingut lloc al Centre Arrupe de València i ha comptat amb participants de set centres educatius, tant d’ESO i Batxillerat com de Cicles Formatius, tant de València com de localitats com Bétera, Guadassuar i Massamagrell. Els joves han estat organitzats en setze equips de dues persones, que han conversat en quatre espais diferents i simultanis. L’alumnat assistent com a espectador ha seguit amb interès el diàleg i ha participat en el torn de paraula oberta que ha seguit a la conversa.

Alumnat del centre participant en la jornada a València.

La directora de l’IES Massamagrell, Isabel Tamarit, ha valorat la trobada com “Una experiència important en la formació i el creixement personal de l’alumnat participant, on a més de millorar habilitats tan importants com el diàleg i la recerca de consens, han sabut posar de manifest la importància de l’ensenyament que creu en les persones, la cultura de l’enteniment i el diàleg com a ferramenta privilegiada per trobar solucions”.

Aquest projecte pretén potenciar el diàleg davant la polarització i la confrontació, com un mecanisme de construcció social i d’integració, molt diferent al debat on es pretén vèncer l’oponent. Es tracta de millorar una autèntica comunicació que aporte solucions des del consens. Prèviament, professorat dels centres participants han estat format per Funderética en les tècniques de la conversa per poder incorporar-les a l’ensenyament l’alumnat.