Experiències a l’aula

barrets_colors3

Gamificació, pedagogia inversa, aprenentatge col·laboratiu, projectes-servei, design thinking,...

Noves metodologies que ofereixen escenaris en els quals l'aprenentatge de l'alumne siga realment significatiu.

Ajudes Ampa: departament de Música i Anglés

Per iesleliana | 10 desembre, 2020

Una vegada més, aquest curs hem comptat amb diverses ajudes econòmiques per part de l’AMPA. De moment, en el departament d’Anglés s’han comprat dos ordinadors portàtils, i en el de Música s’ha adquirit la “actualització” del programari de seqüenciació musical CUBASE que es va comprar ja fa uns anys i s’havia quedat obsolet. CUBASE és un programa … Llegiu més Ajudes Ampa: departament de Música i Anglés

Projecte Níger: venda de calendaris

Per piqueras_marmur | 10 desembre, 2020

  Com tots els anys, els alumnes de l’optativa de francés de 1r de batxillerat passaran per les classes per a informar els seus companys de com poden participar i col·laborar en el projecte Níger en el qual estem treballant. Enhorabona per la gran faena que feu tots els participants! Vols saber més sobre el projecte? Coneix el projecte Níger

Fotografies juxtaposades: Ugur Gallen

Per piqueras_marmur | 27 novembre, 2020

Amb un muntatge de fotografies perfectament encaixades, el tuitero Ugur Gallen ens mostra dues realitats paral·leles que, malgrat ser completament diferents, estan ocorrent al mateix temps. Hui en Informàtica treballem la Imatge Digital i parlem d’aquestes realitats i de la forma en què Ugur Gallen les denuncia usant les xarxes socials. Veure imatges @ugurgallen

Repte filosòfic núm.1: Cerca una reflexió amb la qual t’identifiques i comparteix-la

Per garcia_elvbel | 31 octubre, 2020

En la classe de Filosofia de 4t d’ESO hem treballat el nostre primer repte filosòfic: Buscar una reflexió amb la qual t’identifiques i compartir-la amb el teu entorn més pròxim.

Parlem sobre… metodologies actives

Per iesleliana | 1 octubre, 2020

Parlant sobre gamificació i metodologies actives a l’aula, hem recordat la participació de la nostra companya María Orero, fa uns anys, en el programa de televisió Poder Canijo. Ací us deixem un vídeo, per als que no coneixíeu aquesta faceta televisiva de la nostra benvolguda companya.

Estudi interdisciplinari del clàssic de Bram Stoke, Drácula

Per collado_mdecri | 13 agost, 2020

Enguany els alumnes de 1r de Batxillerat han pogut aprofundir en la novel·la Drácula a través de la realització de tertúlies literàries que han fomentat el pensament crític. Al mateix temps han dut a terme  un procés d’investigació interdisciplinària de diferents aspectes reflectits en l’obra.  Mitjançant un treball cooperatiu els alumnes han creat diferents webs … Llegiu més Estudi interdisciplinari del clàssic de Bram Stoke, Drácula

Representació teatral

Per collado_mdecri | 13 agost, 2020

El passat 9 de març els alumnes del Taller de Teatre de 1r d’ESO van representar davant els alumnes d’infantil del CEIP El Garbí  l’obra L’emperador invisible i el vestit impossible de Cristian Palacios. Va ser la culminació de tot un intens treball en equip al llarg de tot un trimestre. Al mateix temps vam … Llegiu més Representació teatral

Taller de Teatre 1r ESO

Per collado_mdecri | 13 agost, 2020

Insta posts on books

Per iesleliana | 1 juny, 2020

My colleague Teresa designed this activity and shared it with all of us in the Department. She assigned it for 1 Bachillerato with the book The Client, and I have used it in 3 ESO with The Invisible Man. It’s super creative and lots of fun. And you can apply it to any language, any … Llegiu més Insta posts on books

Aprendre a programar sense ordinador?

Per piqueras_marmur | 25 maig, 2020

És molt interessant intercanviar els papers i que l’alumne faça les funcions de l’ordinador. Que execute pas a pas cadascuna de les instruccions d’un programa, tal com ho faria la computadora. Aprenem així algorítmica bàsica, passos a seguir per a la resolució d’un problema, que després apliquem no sols a la programació informàtica, sinó a … Llegiu més Aprendre a programar sense ordinador?