Enfocament STEAM

Desenvolupament del pensament científic amb projectes multidisciplinaris que inclouen robòtica, programació, impressió 3D, disseny de productes, laboratori, etc. en els quals es mescla ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques.

Projecte Innovació 2017. Robòtica a l'aula
Projecte Interdisciplinari 2018. Robòtica en el laboratori de Física i Química
Projecte Innovació 2019. Programació amb Arduino.

Edició de vídeo digital en 3r ESO

Per iesleliana | 21 Maig, 2021

Edició de vídeo digital en 3r ESO L’alumnat d’Informàtica ha elaborat diferents produccions d’informació digital creant contingut audiovisual utilitzant l’aplicació Kdenlive. El resultat ha sigut espectacular, ací us deixem un dels seus treballs. Tot un malbaratament de creativitat !

Programació de videojocs amb Unity

Per iesleliana | 19 Maig, 2021

Programació de videojocs amb Unity L’alumnat de 1r batxillerat, utilitzant el motor de videojocs Unity, ha construït un terreny al qual li han afegit un personatge en primera persona per a recórrer-lo. Els passos per a fer el terreny han sigut: Dissenyar les elevacions i clivelles del terreny Aplicar diferents textures adequant-les al terreny Afegir … Llegiu més Programació de videojocs amb Unity

Instal·lant a casa una màquina virtual

Per iesleliana | 19 Desembre, 2020

Instal·lant a casa una màquina virtual Els alumnes d’informàtica de 1r batxillerat, a causa del caràcter semipresencial de les classes, han necessitat duplicar a casa l’entorn de programació que tenim a l’aula. Cracs! Per a això han hagut d’instal·lar en els ordinadors de casa: La màquina virtual VirtualBox i el seu Extension Pack Sistema operatiu Lliurex dins … Llegiu més Instal·lant a casa una màquina virtual

Portal d’aprenentatge de l’Olimpíada Informàtica Espanyola

Per piqueras_marmur | 14 Desembre, 2020

https://aprende.olimpiada-informatica.org Per als alumnes interessats en aprendre programació, hui us recomanem aquest portal que recopila manuals d’algorítmica, C++ i Python i en la creació de la qual ha participat el nostre ex-alumne Félix Moreno. Els manuals d’aquesta pàgina web estan redactats, en principi, amb l’objectiu de que qualsevol que vulga aprendre programació competitiva tinga un lloc on obtindre i desenvolupar … Llegiu més Portal d’aprenentatge de l’Olimpíada Informàtica Espanyola

Smart Cities. Activitat complementària per a l’alumnat de 1r batxillerat.

Per iesleliana | 22 Octubre, 2020

Smart Cities Activitat complementària per a l’alumnat de 1r batxillerat El dijous 22 d’octubre l’alumnat de 1r batxillerat va realitzar el taller Smart Cities: tecnologia i ciutadania, emmarcat en el programa Universitat de la Tardor de l’Eliana. El taller versava sobre la influència de la tecnologia en les activitats quotidianes de la ciutadania i el … Llegiu més Smart Cities. Activitat complementària per a l’alumnat de 1r batxillerat.

Parlem sobre… metodologies actives

Per iesleliana | 1 Octubre, 2020

Parlant sobre gamificació i metodologies actives a l’aula, hem recordat la participació de la nostra companya María Orero, fa uns anys, en el programa de televisió Poder Canijo. Ací us deixem un vídeo, per als que no coneixíeu aquesta faceta televisiva de la nostra benvolguda companya.

Concurs Beamline for Schools del CERN

Per piqueras_marmur | 1 Juny, 2020

En classe d’Informàtica parlem hui sobre la influència de les radiacions solars en els circuits electrònics i concretament sobre el seu efecte en els vols transoceànics. I recordàvem la nostra participació en 2018 en el concurs del CERN per a instituts BL4S. https://beamlineforschools.cern/ Ací teniu el vídeo del projecte que presentem. Agraïm la col·laboració de Kiko … Llegiu més Concurs Beamline for Schools del CERN

Aprendre a programar sense ordinador?

Per piqueras_marmur | 25 Maig, 2020

És molt interessant intercanviar els papers i que l’alumne faça les funcions de l’ordinador. Que execute pas a pas cadascuna de les instruccions d’un programa, tal com ho faria la computadora. Aprenem així algorítmica bàsica, passos a seguir per a la resolució d’un problema, que després apliquem no sols a la programació informàtica, sinó a … Llegiu més Aprendre a programar sense ordinador?

Processing. Colors i transparències

Per piqueras_marmur | 14 Març, 2020

En l’optativa de Programació Avançada, comencem a treballar amb Processing. Després de repassar la diferència entre els colors llum i els colors pigment, experimentem amb els codis de colors RGB i les transparències. Ací teniu un exemple senzill.