Informació sobre els Cicles Formatius en règim Semipresencial o a Distància

Què és l’FP Semipresencial o a Distància?

És un dels règims del sistema educatiu a la Comunitat Valenciana en els quals s’ofereix l’FP Té com a objectiu la formació permanent de contingut professional per a persones adultes que no posseïsquen l’adequada qualificació professional ja que amb aquests ensenyaments s’acrediten les competències professionals que demanden els diferents nivells d’ocupació.

S’utilitza, com a metodologia específica, les tecnologies de la informació i la comunicació a través d’Internet.

Condicions generals d’accés

Requisits generals:

  1. Requisit d’edat: és necessari es major de 18 anys o complir aquesta edat l’any natural en el qual s’efectua la matrícula. També poden accedir a aquests ensenyaments majors de 16 anys sempre que s’acredite documentalment alguna de les següents situacions:
    • Estar donat d’alta com a treballador per compte propi o alié.
    • Tindre la condició d’esportista d’elit.
    • Trobar-se en situació extraordinària de malaltia, dificultat física o sensorial, o en situació de dependència que dificulte la mobilitat.
    • Residir en una zona que impedisca realitzar normalment els ensenyaments en la modalitat presencial.
  2. Requisit acadèmic: poden accedir els qui reunisquen els requisits acadèmics exigits per la Via d’Accés directe, o els qui acrediten haver superat les Proves d’Accés per a cadascun dels cicles, de Grau Mitjà o Superior.

Requisits acadèmics específics:

Els alumnes que desitgen participar en el procés d’admissió i matrícula, hauran de seguir els procediments establits en l’Ordre 18/2016, d’1 de juny i els terminis prescrits en les Resolucions que es publiquen cada curs acadèmic.

El procediment d’admissió es farà exclusivament de manera telemàtica a través del programa ITACA, emplenant la sol·licitud i entregant-la en el centre educatiu.

És molt important tindre clar que per a matricular-se en un cicle formatiu es passa per un procediment de 3 passos:

  1. Sol·licitud telemàtica dels mòduls a través del programa ITACA.
  2. Comprovació d’admesos en la llista provisional i, en el seu cas, presentació de reclamació.
  3. Comprovació de les llistes definitives
  4. Matriculació en la secretaria del CEED

Els terminis i procediments de cada curs escolar es publicaran en la web del CEED.

Criteris d’accés per a mòduls de 1r curs

A GRAU MITJÀ

Accés directe (Per ordre de prioritat)

  1. Accés directe (per ordre de prioritat)
    • Graduats en ESO.
    • Tècnic Auxiliar.
    • Tècnic.
    • Haver superat 2n de BUP.
    • Haver superat 2n curs del primer cicle experimental de REM.
    • Haver superat el 3r curs del Pla d’Estudis de 1963.
    • Haver superat altres estudis equivalents a efectes acadèmics amb algun dels anteriors.
    • Haver superat el primer nivell d’un programa de qualificació professional inicial.
  2. Accés mitjançant curs o prova:
    • Certificat d’haver superat la prova d’accés a cicles formatius de grau mitjà.
    • Haver superat el curs de formació específic per a l’accés directe a cicles de grau mitjà.
    • Estaran exempts de fer la Prova d’Accés a CFGM:
      • Els qui demostren haver superat la prova d’accés a cicles formatius de grau mitjà.
      • Els qui demostren tindre superada la PA a CFGM en qualsevol opció.
      • Els qui demostren tindre superat el primer nivell de PCI, sempre que es tinga 17 anys com a mínim, o complir-los l’any de realització de les PA.

Criteris de prioritat:

  • Accés directe: nota mitjana obtinguda en l’ESO o en estudis equivalents amb preferència els qui reunisquen el requisit en la convocatòria final ordinària.
  • Curs de formació específic d’accés directe o prova d’accés: les sol·licituds es prioritzaran segons la nota obtinguda.

Els empats es dirimiran per l’ordre alfabètic dels cognoms dels sol·licitants.

A GRAU SUPERIOR

  1. Accés directe (Per ordre de prioritat)
    • Estar en possessió de Títol de Batxiller (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig). O bé, estar en algun dels casos següents:
      • Estar en possessió de títol de Batxiller LOGSE.
      • Haver superat el segon curs de qualsevol modalitat de batxillerat experimental.
      • Haver superat el Curs d’Orientació Universitària o preuniversitari.
      • Estar en possessió de títol de Tècnic especialista, Tècnic superior o equivalents a efectes acadèmics.
      • Estar en possessió d’una titulació universitària o equivalents.
  2. Accés mitjançant prova:
    1. Haver superat la prova d’accés a cicles formatius, opció corresponent amb la família o cicles que sol·licita. (annex V-b) les sol·licituds s’ordenaran de major a menor qualificació.
    2. Per als quals hagen superat la PAU per a majors de 25 anys, s’ordenaran per nota mitjana que conste en el seu certificat, sempre que es desitge accedir a un CF adscrit a la mateixa branca de coneixement que l’opció de la prova que es va superar, d’acord amb l’indicat en l’annex Vb),l atenent el que es disposa en l’Annex II Ordre EDU 3242/2010, de 9 de desembre. Quan es desitge accedir a altres cicles formatius no adscrits a la branca de coneixement corresponent a la seua opció de prova, se li assignarà la qualificació de “5”.

Criteris de prioritat:

  • Accés directe: en funció de l’expedient acadèmic tenint en compte que tindran preferència vols en convocatòria ordinària reunisquen els requisits. La valoració de l’expedient estarà referida a les modalitats i matèries vinculades a cada títol. Dins del contingent d’accés directe per tindre títol de batxiller o equivalent, s’estableixen els següents criteris de prioritat (primera columna del quadre de l’annex V-a):
    • Tindran preferència, segons nota mitjana d’expedient, els sol·licitants que hagen cursat batxillerat o COU.
    • Dins d’aquests, tindran preferència els sol·licitants que hagen cursat la matèria o matèries assenyalades en la 3a columna de l’annex Va), ordenades al seu torn per la nota mitjana de l’expedient acadèmic. Si hi ha dues matèries, es donarà prioritat als qui han cursat 2 matèries en lloc de 1, i en cada subgrup, s’ordenarà per nota mitjana.
    • A continuació, seran ordenades, segons nota mitjana de l’expedient acadèmic, les restants sol·licituds dels qui complisquen la condició d’accés directe. Dins d’aquests, tindran prioritat els qui han cursat la matèria o matèries assenyalades en la 3a columna de l’annex Va) ordenades per nota mitjana de l’expedient.

Reserves de plaça:

Es reservarà un 5% del total de places per a les persones amb discapacitat i un altre 5% per als esportistes d’elit de nivell A i de nivell B de la
Comunitat Valenciana.

Procediment de sol·licitud, admissió i matrícula

Hi ha un ÚNIC procés d’admissió.

Els interessats formularen la seua sol·licitud de manera telemàtica mitjançant el procediment informàtic establit en l’aplicació per a la
admissió d’alumnat en l’adreça: http://www.ceice.gva.es/web/admision-alumnado

S’han d’imprimir dues còpies que s’entregaran en el centre educatiu triat en primera opció.

La sol·licitud d’admissió en semipresencial o distància es realitzarà per mòduls professionals. Cada sol·licitant formularà la seua sol·licitud de
forma telemàtica i presentarà una única sol·licitud que entregarà en el centre educatiu triat en primera opció. En la sol·licitud es
relacionaran fins a un màxim de 50 mòduls professionals, corresponents a un màxim de 5 centres educatius.

En la sol·licitud d’admissió, no es podrà sol·licitar el mòdul de FCT i, en el seu cas, de Projecte.

Els participants amb mòduls susceptibles de convalidació, podran no incloure aquests mòduls en la seua sol·licitud i, posteriorment, en el
cas que foren admesos en algun altre mòdul, podran realitzar la matricula en els uns i els altres.

Quan en un mateix centre no existisquen places suficients per a atendre totes les sol·licituds, s’atendrà l’ordre de preferència
següent:

  1. Sol·licitants que estiguen cursant en el curs acadèmic immediatament anterior a aquell en què es pretén ser admés.
  2. Sol·licituds que reunisquen els requisits d’accés segons els criteris especificats anteriorment.

Tindran prioritat els residents a la Comunitat Valenciana, la qual cosa s’acreditarà mitjançant el DNI o permís de residència o certificat d’empadronament.

En el cas de sol·licitar els mateixos cicles en règim presencial i a distància, s’ha d’especificar en la sol·licitud la preferència per un dels dos. Quan no s’especifica aquesta opció, es considerarà que s’opta per l’admissió en règim presencial.

Quan es constate falsedat en les dades o documentació aportada, la sol·licitud serà exclosa del procediment d’admissió.

A la sol·licitud s’adjuntarà tota la documentació acreditativa necessària per a l’accés i per a l’aplicació dels criteris de prioritat.

L’assignació de places es realitzarà mitjançant aplicació informàtica.

Els sol·licitants no admesos quedaran en llista d’espera i podran ser admesos en cas de quedar places vacants

Matrícula

Els candidats admesos, formalitzaren la seua matrícula en els mòduls professionals en els quals han sigut admesos fins a un màxim de 1000 hores.

En formalitzar la matrícula, els interessats hauran de sol·licitar expressament el torn de demà o de vesprada en què volen rebre la tutoria col·lectiva.

La matrícula del mòdul de FCT i, en el seu cas del Projecte, podrà fer-se quan l’alumne haja superat els mòduls teòrics.

Els alumnes admesos podran formalitzar matrícula en els mòduls objecte de convalidació.

ÉS MOLT IMPORTANT tindre clar que per a matricular-se en un cicle formatiu es passa per un procediment de 4 passos:

  1. Sol·licitud telemàtica dels mòduls a través del programa ÍTACA i lliurament en la secretària del centre de primera opció.
  2. Comprovació d’admesos en la llista provisional i, en el seu cas, presentació de reclamació.
  3. Comprovació de llistes definitives.
  4. MATRICULACIÓ en la secretària del CEED.

EN CAP CAS L’ADMISSIÓ EN LES LLISTES DEFINITIVES IMPLICA LA MATRICULACIÓ. L’alumnat que no formalitze la matrícula en les dates oficials, perdrà el dret a la plaça.


ANUL·LACIÓ DE MATRÍCULA O RENÚNCIA A l’AVALUACIÓ

  • Anul·lació de matrícula completa: aquesta opció implica la pèrdua dels drets a l’ensenyament, avaluació i qualificació de tots els mòduls dels quals s’haguera matriculat l’alumne. D’aquesta manera, no s’esgota el límit de número màxim de matricules d’un mòdul ni el corresponent a les convocatòries. El termini per a sol·licitar aquesta opció és de dos mesos abans del final del període lectiu.
  • Anul·lació de matrícula i renúncia a l’avaluació de determinats mòduls: Es tracta del mateixos que l’anterior, però només de determinats mòduls. També implica no esgotar límit de matrícules ni de convocatòries. El termini per a aquesta opció és d’1 mes abans de la data d’avaluació final del mòdul afectat per la renúncia.
  • Renúncia a l’avaluació de mòduls concrets: Implica la renúncia a l’avaluació d’un o diversos mòduls, bé al juny o bé al setembre, segons la convocatòria per a la qual s’haja sol·licitat la renúncia. No es renuncia a la matrícula, per la qual cosa no esgota el límit de convocatòria, però sí de matrícula, ja que aquesta continua viva. El termini serà també, com en el model anterior, d’1 mes abans de la data d’avaluació.

Per a això, s’ha de presentar en la Secretària del centre una sol·licitud per escrit, dins dels terminis establits, indicant l’opció que es desitja.

En el tercer cas (Renúncia a l’avaluació de mòduls concrets), haurà d’indicar-se algun dels motius següents:

  • Malaltia prolongada o accident.
  • Obligacions de tipus personal o familiar que impedisquen la normal dedicació als estudis.
  • Acompliment d’un lloc de treball.
  • Maternitat o paternitat.
  • Altres circumstàncies.

Tot això justificat documentalment.

Documents que s’han de presentar en formalitzar la matrícula

  • Fotocòpia del DNI-NIE. En el cas d’estrangers, la TIE, així com el visat d’estudis.
  • 3 fotografies grandària carnet.
  • Document acreditatiu dels requisits d’accés: Titulació, Certificació acadèmica o Certificat de superació de les Proves d’Accés. Els alumnes del centre, com ja van presentar aqueixa documentació en la seua primera matrícula, no han de tornar a fer-ho.
  • Document de taxes.
  • Carnet de família nombrosa vigent en la data de matrícula (si és el cas).
  • Certificat mèdic oficial.

Compatibilitat en la matrícula de diferents ensenyaments

Segons estableix l’article 4 de l’Ordre 18/2016, d’1 de juny :

  • La matricula en un cicle formatiu en règim presencial, qualsevol que siga la seua modalitat, serà compatible amb la matrícula en qualsevol altre cicle formatiu siga com fora el règim o modalitat, o altres ensenyaments sempre que existisca compatibilitat d’horaris.
  • Durant un mateix curs acadèmic, un alumne no podrà simultanejar matrícula en el mateix mòdul professional en règim presencial, semipresencial o a distància en la modalitat d’oferta completa i en la d’oferta parcial.
  • La matrícula en un cicle formatiu, en modalitat presencial o semipresencial, no serà compatible amb la matricula , durant el mateix curs acadèmic, en les proves per a l’obtenció del títol de Tècnic i de Tècnic superior d’FP del mateix mòdul professional que l’alumne es trobe cursant, excepte anul·lació de matrícula dels mòduls corresponents, prèvia a la sol·licitud de participació en la prova d’obtenció del títol.
  • Cap alumne podrà estar matriculat en el mateix o diferent centre, en el mateix o diferents règims o en un mateix cicle formatiu.
  • En un mateix curs acadèmic no podrà obtindre’s plaça en la modalitat d’oferta completa en més d’un cicle formatiu, qualsevol que siga el seu règim, sense perjudici de la qual cosa la persona interessada podrà sol·licitar l’admissió en altres cicles formatius si existiren vacants després del període de matrícula prèvia renúncia a la plaça adjudicada en el procediment d’admissió, a l’efecte de la qual haurà de presentar còpia segellada de l’escrit de renúncia.

Característiques especials dels estudis a distància, segons la normativa que regula aquest tipus d’ensenyament

El calendari escolar pot estar organitzat en trimestres o en quadrimestres, i correspondrà a 32 setmanes incloent el mòdul de FCT i Projecte. Això implica que els mòduls de 2n curs han de planificar el seu calendari de setembre a març en tres trimestres, de manera que els mòduls teòrics s’impartisquen de setembre a març i el mòdul pràctic FCT, i en el seu cas, Projecte, s’impartisca de març a juny.

En nostre centre en particular, els mòduls de 1r s’imparteixen distribuïts en quadrimestres i els de 2n, s’imparteixen distribuïts en trimestres, amb realització de proves escrites en finalitzar cada període.

En els mòduls de 2n hi haurà una convocatòria ordinària al març i una altra extraordinària al maig-juny (després de la realització del mòdul FCT).

Hi ha una convocatòria extraordinària per a mòduls de 1r curs a la fi de juny. Aquesta convocatòria és exclusivament per a alumnes que tinguen aprovats tots els mòduls de 2n curs (inclosa FCT i Projecte) i tinguen arracades d’aprovar algun mòdul de 1r i desitgen realitzar les PAU en la seua convocatòria extraordinària de juliol.

La convocatòria extraordinària per a alumnes amb mòduls de 1r curs serà a la fi de juny.

Els continguts dels mòduls estaran distribuïts en quinzenes, amb la finalitat que l’alumnat que no assistisca a les classes presencials puga conéixer els conceptes que s’estan treballant.

Tota la informació que precisa un alumne (horaris, tutories, continguts, etc..) estarà recollida en la Guia Didàctica que es posarà a la disposició dels nostres alumnes a l’inici de cada curs escolar.

És imprescindible que l’alumne consulte assíduament tant la web del centre com els cursos Moodle (Aula Virtual) de cada mòdul i de la tutoria per a estar convenientment informat de totes les novetats i canvis.

Es convocaran, a l’inici del curs, unes Jornades d’Acolliment en les quals es facilitarà informació a tot l’alumnat.

Donada l’especial metodologia seguida en educació a distància, l’alumne, obligatòriament, haurà de facilitar una adreça de correu electrònic, així com tindre accés a Internet i uns coneixements en tecnologies de la informació i de la comunicació, d’usuari bàsic.

Informació sobre els cicles que s’imparteixen en el Figueras Pacheco

L’objectiu d’aquesta informació és orientar sobre determinats aspectes de la modalitat d’ensenyament semipresencial, que poden ser d’utilitat en el moment d’inscriure’s i matricular-se.

Una dels avantatges d’aquesta modalitat és la seua estructura modular que permet a l’alumne decidir de quins mòduls es vol matricular. Perquè aquesta decisió s’adapte, el més possible, a les seues necessitats i disponibilitat ha de tindre en compte que cada mòdul té una càrrega horària, que es correspon amb les hores de dedicació que són necessàries per a un bon aprofitament del curs. Si té aquest aspecte en compte evitarà, per excés de responsabilitats, la pèrdua de convocatòries.


Cicles Formatius de Grau Mitjà


ATENCIÓ A PERSONES EN SITUACIÓ DE DEPENDÈNCIA

PRIMER CURS SEGON CURS
MÒDULHORESMÒDULHORES
ORGANITZACIÓ DE L’ATENCIÓ A les PERSONES EN SITUACIÓ DE DEPENDÈNCIA.128 hDESTRESES SOCIALS132 h
CARACTERÍSTIQUES I NECESSITATS DE LES PERSONES EN SITUACIÓ DE DEPENDÈNCIA128 hSUPORT A la COMUNICACIÓ110 h
SUPORT DOMICILIARI192 hATENCIÓ Sanitària132 h
ATENCIÓ I SUPORT PSICOSOCIAL192 hTELEASSISTÈNCIA176 h
ATENCIÓ HIGIÈNICA96 hEMPRESA I INICIATIVA
EMPRENEDORA
66 h
PRIMERS AUXILIS64 hINGLÉS TÈCNIC II44 h
FOL96 hFORMACIÓ EN CENTRES DE
TREBALL
380 h
INGLÉS TÈCNIC I64 h


CONVALIDACIONS ENTRE MÒDULS PROFESSIONALS DE TÍTOLS ESTABLITS A l’EMPARA DE LA LLEI ORGÁNCIA 1/1990 (LOGSE) I ELS ESTABLITS EN EL TÍTOL DE TÈCNIC EN ATENCIÓ A PERSONES EN SITUACIÓ DE DEPENDÈNCIA A l’EMPARA DE LA LLEI ORGÀNICA 2/2006.

MÒDULS LOGSE AtensoMÒDULS LOE Atenció a Persones en
situació de Dependència
Planificació i control de les intervencions0210. Organització de l’atenció a les persones en situació de dependència. (1r curs)
Atenció sanitària (1r curs)0216. Atenció sanitària. (2n curs)
Higiene0217. Atenció higiènica. (1r curs)
Atenció i suport psicosocial. (1r curs)0213. Atenció i suport psicosocial. (1r curs)
Suport domiciliari. (1r curs)0215. Suport domiciliari. (1r curs)
Necessitats físiques i psicosocials de col·lectius específics. (1r curs)0212. Característiques i necessitats de les persones en situació de dependència. (1r curs
Comunicació alternativa0214. Suport a la comunicació. (2n curs)
Administració, gestió i comercialització en la petita empresa0219. Empresa i iniciativa emprenedora. (2n curs)
FCT0218. FCT



Cicles Formatius de Grau Superior


EDUCACIÓ INFANTIL

PRIMER CURS SEGON CURS
MÒDULHORESMÒDULHORES
DIDÀCTICA DE L’EDUCACIÓ INFANTIL256 hEL JOC INFANTIL I LA SEUA METODOLOGIA160 h
AUTONOMIA PERSONAL I SALUT INFANTIL160 hDESENVOLUPAMENT SOCIOAFECTIU100 h
EXPRESSIÓ I COMUNICACIÓ160 hHABILITATS SOCIALS100 h
DESENVOLUPAMENT COGNITIU I MOTOR192 hINTERVENCIÓ AMB FAMÍLIES I ATENCIÓ A MENORS EN RISC SOCIAL100 h
FORMACIÓ I ORIENTACIÓ LABORAL96 hPRIMERS AUXILIS40 h
ANGLÉS90 hEMPRESA I INICIATIVA EMPRENEDORA60 h
ANGLÉS40 h
FORMACIÓ EN CENTRES DE TREBALL400 h
PROJECTE D’ATENCIÓ A la INFÀNCIA40 h

INTEGRACIÓ SOCIAL

PRIMER CURS SEGON CURS
MÒDULSHORESMÒDULSHORES
CONTEXT DE LA INTERVENCIÓ SOCIAL128 hATENCIÓ A UNITATS DE CONVIVÈNCIA140 h
METODOLOGIA DE LA INTERVENCIÓ SOCIAL128 hSUPORT A la INTERVENCIÓ EDUCATIVA100 h
MEDIACIÓ COMUNITÀRIA128 hSISTEMES AUGMENTATIUS I ALTERNATIUS DE COMUNICACIÓ120 h
PROMOCIÓ DE L’AUTONOMIA PERSONAL192 hPRIMERS AUXILIS40 h
INSERCIÓ SOCIOLABORAL192 hEMPRESA I INICIATIVA EMPRENEDORA60 h
FORMACIÓ I ORIENTACIÓ LABORAL96 hANGLÉS40 h
ANGLÉS96 hFORMACIÓ EN CENTRES DE TREBALL /PROJECTE400 h / 40 h
  • Que la Formació Professional es basa en “el saber fer”. Per tant, en cada unitat de treball hi haurà un nombre d’activitats que és convenient fer.
  • Que l’accés als continguts del curs i a les orientacions del professorat, es podrà fer d’una forma flexible i des de qualsevol lloc, amb l’únic requisit de tindre connexió a Internet i coneixements informàtics a nivell d’usuari (processador de text, correu electrònic…) Això permetrà un ensenyament interactiu a través de l’ús de la plataforma Moodle.

NORMATIVA QUE REGULA L’FP SEMIPRESENCIAL O A DISTÀNCIA A LA COMUNITAT VALENCIANA

Existeix una gran quantitat de normativa que regula diversos aspectes, però la normativa específica que regula l’ensenyament en el règim semipresencial o distància, i que pot ser d’interés per a l’alumnat és la següent:

  • Instruccions sobre ordenació acadèmica i activitat docent:
    • Ordre 4 de juliol de 2008, de la Conselleria d’Educació, específica de la FP a distància, excepte els articles 4, 6, 7, 8 i 11, que queden modificats per la Disposició final de l’Ordre 78/2010 de 27 d’agost.
    • Resolució de 9 de juny de 2011l, de la Direcció General d’Ordenació i Centres Docents, de la Direcció general d’avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional i de la Direcció General de Personal.
    • RD 1538/2006 de 15 de desembre, pel qual s’estableix l’ordenació general del FP del Sistema Educatiu.
    • Ordre 78/2010 de 27 d’agost, de la Conselleria d’Educació, per la qual es regulen determinats aspectes de l’ordenació i organització acadèmica dels cicles formatius d’FP del sistema educatiu de la Comunitat Valenciana.
    • Ordre 79/2010, de 27 d’agost, de la Conselleria d’Educació, per la qual es regula l’avaluació de l’alumnat dels cicles formatius d’FP en l’àmbit de la Comunitat Valenciana.
    • Ordre 18/2016 d’1 de juny.
  • Sobre FCT:
    • Ordre 77/2010 de 27 d’agost, de la Conselleria d’Educació, per la qual es regula el mòdul professional d’FP en Centres de Treball (FCT) dels Programes de Qualificació Professional de la Comunitat Valenciana.
    • Resolució de 9 de juny de 2011, de la Direcció General d’Ordenació i Centres Docents.
    • L’accés a FCT en règim semipresencial:
      • Disposició final 4a Ordre 33 de 18 de maig.
      • Modificació dels articles 6 i 10 de l’Ordre de 4 de juliol.
      • Disposició final 1a de l’Ordre 78/2010 de 27 d’agost.
  • Sobre Proves d’Accés a Cicles Formatius per a l’obtenció de títols:
    • Ordre 31/03/09 de la Conselleria d’Educació que regula les Proves d’Accés a la Comunitat Valenciana.
    • Resolució 17/04/09 que convoca les Proves d’Accés.
    • Resolució 17/08/09 de la DG d’Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa de la FP per la qual s’estableix el currículum de les matèries que formen part de les proves d’accés a cicles formatives de grau mitjà i superior d’FP.
    • Resolució de 29 d’abril de 2009, de DG d’Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa de la FP, per la qual es convoquen prova per a l’obtenció de Títols de Tècnic i Tècnic Superior d’FP.
    • Resolució de 17 d’agost de 2009 de la DG d’Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa de la FP.
    • Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les Qualificacions i de la FP.
  • Sobre admissió d’alumnat:
    • Resolucions corresponents de les Direccions Territorials de Cultura, Educació i Esport .
    • Ordre 33/2011, de 18 de maig, de la Conselleria d’Educació, que regula l’accés, l’admissió i matrícula per als alumnes que cursaran ensenyaments de grau mitjà i superior de FPl, tant per a ensenyament presencial com semipresencial.
  • Sobre expedició de títols:
    • Ordre 7 de juliol de 1997 de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, per la qual es regula el procediment de l’expedició de títols.
    • Ordre 24 de juny de 1999, per la qual es modifica l’Ordre anterior.
  • Sobre accés a la Universitat:
    • Reial decret 558/2010, de 7 de maig, pel qual es regulen les condicions per a l’accés als ensenyaments universitaris oficials de grau.
  • Sobre Convalidacions:
    • Ordre 20 de desembre de 2001, per la qual es determinen convalidacions d’estudis d’FP específica derivada de la Llei orgànica 1/1990, de 3 d’Octubre d’Ordenació General del Sistema.
    • RD 777/1998, de 30 d’abril, pel qual es desenvolupen determinats aspectes de l’ordenació de la FP.
    • Ordre ECI/1217/2004, de 3 de maig, de Competències del Ministeri d’Educació i Ciència.