Informació sobre el Batxillerat a Distància (CEED)

El Centre Específic d’Educació a Distància de la Comunitat Valenciana (C.E.E.D. – CV) és l’únic centre públic de la nostra Comunitat que imparteix Batxillerat en règim a distància en les següents modalitats: modalitat d’Humanitats i Ciències Socials, modalitat de Ciències i Tecnologia i modalitat d’Arts (via Arts plàstiques, imatge i disseny i via Arts escèniques, música i dansa). Aquest centre està integrat en l’IVADED, creat pel Decret 105/201 de 12 de juny de 2001 (DOGV número 4.022, de 15 de juny)

Estudis i titulació

El C.E.E.D. – CV imparteix ensenyaments de Batxillerat seguint el pla d’estudis vigent i els seus alumnes tenen, amb caràcter general, la consideració d’alumnes oficials.

Oferta educativa:

La titulació expedida pel C.El C.E.E.D. – CV imparteix ensenyaments de Batxillerat. Aquests ensenyaments en règim a distància tenen la mateixa validesa acadèmica que les cursades en la modalitat presencial. Els alumnes i alumnes que cursen aquests ensenyaments seran considerats, amb caràcter general, alumnes oficials del centre. Accés dels alumnes:

Condicions generals:

• Tindre 18 anys o complir aquesta edat l’any natural en què sol·liciten la matrícula.
• Podran matricular-se aquelles persones que, sent menors de 18 anys i majors de 16 anys, es troben en situacions excepcionals que els impedisquen realitzar els estudis de batxillerat ordinari per compatibilitzar ensenyaments de règim especial o per ser esportistes d’elit, alt nivell o alt rendiment o per qualsevol altra circumstància excepcional que els impossibilite la seua assistència al règim ordinari diürn.

Condicions acadèmiques:

• Aquesta en possessió del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o ensenyaments equivalents.
• Acreditar la titulació de Tècnic després de cursar la Formació Professional de Grau Mitjà.
• Acreditar la titulació de Tècnic d’Arts Plàstiques i Disseny per a accedir a la modalitat d’Arts del Batxillerat.
• Estar en possessió de títols o estudis equivalents, a efectes acadèmics, als anteriorment citats.

Particularitats del CEED-CV

Alumnat

El CEED- CV és un centre per a persones adultes (majors de 18 anys).

Matrícula

No és necessari matricular-se de cursos complets. Es pot fer per assignatures soltes, amb les limitacions següents:

• Alumnes que es matriculen per primera vegada en el règim a distància: podran matricular-se del nombre de matèries que desitgen del primer i segon cursos, però no podran matricular-se de les assignatures de 2n incompatibles a l’efecte d’avaluació, amb altres de 1r.
• Els alumnes o alumnes que procedisquen del batxillerat diürn o nocturn, o bé hagen estat matriculats en el batxillerat a distància, podran matricular-se de totes les assignatures que desitgen. No obstant això, per a obtindre l’avaluació de les assignatures de 2n incompatibles, a l’efecte d’avaluació amb altres de 1r, serà requisit l’obtenció d’avaluació positiva en 1r.

Els alumnes de Batxillerat a distància no tenen límit de convocatòries i tampoc hauran de repetir, en cap cas, les matèries ja cursades i aprovades.

Qualificacions

Les qualificacions positives (De 5 a 10) obtingudes en qualsevol assignatura, es mantenen vàlides mentre que l’alumne continue els seus estudis en el C.E.E.D. – CV, independentment del nombre d’assignatures aprovades durant el curs.

Assistència

L’assistència al centreno és imprescindible. L’alumnat realitza un estudi personal sobre material preparat per a aquest fi (material didàctic) i és orientat i ajudat en la seua tasca pel professorat. (Veure apartat corresponent a Oferta Tutorial)

Exàmens

Els calendaris d’exàmens es publicaran en la web del centre.

Els exàmens de totes les assignatures tenen torn al matí i torn a la vesprada per a evitar la coincidència de proves. Si, així i tot, es donara algun cas de coincidència, l’alumne ha de comunicar-lo per escrit al professor d’aqueixa assignatura, almenys una setmana abans del començament del període d’exàmens.