FINALISTES EN LA XIX EDICIÓ DELS MILLORS RELATS JUVENILS DE LA PROVÍNCIA D’ALACANT I PREMI DE RECONEIXEMENT A LA LABOR DOCENT I TRAJECTÒRIA AL NOSTRE PROFESSOR TOMÁS ANDREU.

Prop de 20.000 alumnes i alumnes de la nostra província, i de Colòmbia, 85 centres, han participat enguany en la denovena edició del Concurs dels Millors Relats Juvenils de la Província d’Alacant. Este certamen, amb una llarga tradició i repercussió, té com a objectiu fomentar la lectura, l’escriptura i la cultura entre els estudiants de l’Ensenyament Secundari Obligatori (ESO). S’estén a joves amb edats entre els 12 i 15 anys, abastant així un rang crucial del seu desenvolupament educatiu.

Els relats escrits tant en castellà com en valencià, una vegada avaluats per experts que determinen els relats finalistes, són triats 101 relats que formen part d’un llibre compilatorio d’estos. Enguany els relats s’han destacat en els temes de solidaritat, imaginació i emocions.

Diumenge que ve 9 de juny a partir de les 7 de la vesprada, l’Auditori de la Diputació d’Alacant (ADDA) acollirà la gala final de lliurament de premis d’enguany com veient sent tradicional. En ella es donarà a conéixer el nom dels premiats. Este acte que ha arribat a comptar amb més de 1200 persones d’assistència com a tribut al talent literari dels joves, compta enguany amb la participació de l’Orquestra Simfònica Acadèmica de Sant Vicent.

Enguany com a novetat es dedicarà esta denovena edició al docent, així com ressaltar la seua figura com a part indispensable del concurs pel que es premiaran a tres docents de la província d’Alacant, per la seua trajectòria professional i treball amb l’alumnat, entre ells al nostre professor Tomás Antonio Andreu González.

Han sigut seleccionades dos obres presentades pel nostre Institut, es tracta d’Estela Azahar Martín González pel seu relat “Per què plou tant?”; i Salma Amal Zaidi amb “El llac” totes dues alumnes de 4t d’ESO. A tots els alumnes seleccionats se li regalarà llibre, diploma i trofeu, així mateix tindran disponible el llibre on apareix el seu relat en totes les llibreries de la província, que està prologat pel diputat provincial de Cultura, Juan de Dios Navarro.

L’alumnat finalista rebrà diploma, el llibre d’enguany i el premi de tindre publicat el seu relat en el llibre d’enguany. Recordem que en els dos últims anys hem obtingut un segon i un primer premi el que mostra un gran mèrit si tenim en compte el nombre de participants.

Donar ànims i també les gràcies a tot l’alumnat que s’ha implicat en l’elaboració de relats ja que alguns dels presentats tenien un gran nivell.

Coordina i tutoritza: Tomás Antonio Andreu González.

Enhorabona a tots!

ENLLAÇ AL NOSTRE INSTAGRAM: https://www.instagram.com/p/c7uc-rkklju/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==