L’IES FIGUERAS PACHECO GANADOR EN LA V OLIMPÍADA D’HISTÒRIA DE L’ART

L’IES FIGUERAS PACHECO GANADOR EN LA V OLIMPÍADA D’HISTÒRIA DE L’ART.

El passat 1 de març es va celebrar en la Universitat d’Alacant la V Olimpíada d’Història de l’Art per a l’alumnat de 2n de Batxillerat de centres públics, concertats i privats de la província d’Alacant, matriculats en Història de l’Art o Fonaments de l’Art. El nostre Institut va estar representat per alumnat de 2° de Batxillerat E i D matriculat en Fonaments de l’Art. Julia García Tébar, Marina Espinosa García , María Jaras Hurtado i Gonzalo Martínez Quintas van ser els membres del nostre equip, coordinats i preparats pel professor Tomás Andreu. Durant el matí es van realitzar les proves consistents en el temari d’Història de l’Art de 2n de Batxillerat, temari EBAU, i la posterior realització d’un comentari d’una obra artística, així com de classificació d’altres obres tant de pintura, com d’escultura i arquitectura. L’alumnat participant va gaudir durant el matí de la visita al Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) i van rebre les explicacions dels seus guies d’algunes de les exposicions que es troben en estos moments en el Museu, entre elles la destinada a la Dona: Mulier, Mulieris o l’exposició Molt de Conte en la qual es reflectixen diversos relats visuals, entre ells destaquen els relacionats amb la Immigració. Una vegada coneguts els resultats finals, el nostre Centre es va alçar amb el PRIMER PREMI en la V Olimpíada d’Història de l’Art, resultant guanyadora la nostra alumna Julia García Tébar de 2° de Batxillerat E, a més Julia rebrà el premi extraordinari que concedix el Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i la Unió de Col·legis Professionals d’Alacant (UPA). La cosa no va quedar ací, ja que María Jaras Furtat de 2n de Batxillerat D, es va alçar amb un dels premis als millors exercicis de comentaris d’obres artístiques que atorga en este cas el Museu de la Universitat d’Alacant “Premi MUA” consistent en un lot de llibres d’art.

Cal destacar que és la primera vegada que el nostre Centre aconseguix ser guanyador en esta disciplina, destacant també la labor del professor Tomás Andreu que com a tutor-preparador ha aconseguit ja tutoritzar primers premis en 4 disciplines diferents punt en les Olimpíades d’Història, de Geografia, d’Estudis Àrabs i Islàmics i ara en Història de l’Art. Amb estos guardons en Olimpíades Científiques i del Saber el nostre professor porta coordinant, preparant i tutoritzant ja 41 premis aconseguits en les Olimpíades d’Història 7 premis en les Olimpíades de Geografia i 17 en les Olimpíades d’Estudis Àrabs i Islàmics. Als quals cal sumar la coordinació d’estos dos últims en les Olimpíades d’Història de l’Art, la qual cosa fan un bagatge gens menyspreable de 67 premis preparant a alumnat en Olimpíades entre premis nacionals, de comunitat autònoma i provincials. Des d’ací el professor preparador posa l’accent i dona les gràcies a tot l’alumnat que durant estos anys li ha seguit i a l’alumnat que ha confiat en ell i en les seues pròpies capacitats ja que amb interés i esforç, tot és possible. Recordar que el pròxim 26 de juny se celebrarà la gala de lliurament de guardons com va sent tradicional en el Paranimf de la Universitat d’Alacant en la seua Facultat de Dret.

Enhorabona a tots i a totes! I a seguir…dignificant el coneixement i representant al nostre Institut.

ENLLAÇ AL NOSTRE INSTAGRAM: https://www.instagram.com/p/c48cv8nklym/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==