Mural per la cura del Medi ambient

MURAL PER LA CURA DEL MEDI AMBIENT.

Treball realitzat pels alumnes de 1r Bach. d’Arts 2022-23, en l’assignatura “Projectes Artístics” coordinat per la professora Rosa Ventura.

PROCÉS previ: Cerca d’informació. Llista de “pluja d’idees”. Mapa mental. Primers esbossos, dibuixos de detall i esbossos. Esbós definitiu: Les temàtiques tractades en el projecte:- Els plàstics (envasos, productes, vestimenta…), i els abocaments tòxics, i de petroli (en este cas en la mar). Alternatives com el plàstic biodegradable compostable, i la biotecnologia blava, i les investigacions sobre tecnologies per a recollida de microplàstics. –Causes de la contaminació per fum (excés de consum, comerç internacional, mitjans de transport… Efectes : destrucció de la capa d’ozó i major radiació solar, malalties com les respiratòries, aigua i pluja àcida, entre altres. Algunes contribucions per a evitar-los i biotecnologia blanca: reducció de la producció i del consum, canvi a una producció més sostenible, biodièsel i mitjans de transport menys contaminants, materials més biodegradables com la canya de sucre, reciclatge , economia circular. –Pluja àcida i altres contaminants de la vegetació, la terra i l’aigua: fertilitzants químics, pesticides, herbicides. Tractaments alternatius en els cultius i biotecnologia grisa i marró: desbrossament i abone animal, bestiar sostenible, tractament de les aigües i sistemes de reg més efectius, ús de maquinaria que no augmente la degradació dels nutrients en el terreny. –Biotecnologia verda, biogenètica: Pros: millora en medicaments, cultius i bestiar, biopesticidas, biofertilizantes, eliminació de contaminants, biocombustibles, productes biodegradables, protecció de la biodiversitat… Contres : productes transgènics cars–llavors no reutilitzables ,i disminució de la biodiversitat, pol·linització i dispersió en camps circumdants, empobriment del sòl, imprevisibles malalties- . – Conseqüències del canvi climàtic: pujada de la temperatura i del nivell de la mar, sequera i desertització, inundacions; migració, també d’animals per la destrucció del seu hàbitat i de l’equilibri de l’ecosistema, millorant a vegades les condicions per al seu desenvolupament (com el del mosquit tigre en clima subtropical), augmentant la població i la zoonosi (traspàs de malalties d’animals a humans: com a VIH-SIDA , COVID- segurament transmés per ratpenats, ébola, àntrax, salmonel·losi, grip aviària, malaltia de la vaca boja, l’anisakis); desglaç i alliberament de bacteris i contaminants continguts en ell.- Energies fòssils exhauribles, que al costat de la desforestació potencien el canvi climàtic. Renovables, inesgotables però que consumeixen materials, i la seua invasió en entorns naturals i cultius. I projectes internacionals-com el corredor mediterrani des d’Àfrica a Europa, passant per la Comunitat Valenciana-de l’encara cara producció de l’H2 o hidrogen verd a partir de les renovables, com a mitjà per a millorar el seu magatzematge i transport.

VÍDEOS DEL MURAL:

https://www.youtube.com/watch?v=d0pih5etmkg
Mural de Medi ambient. IES FIGUERAS PACHECO D’ALACANT. CURS 2022-23. Canal de YouTube del Figueres.
https://www.youtube.com/watch?v=jtud4kwmdzq
Treballant el Mural que llueix al pati del Figueras Pacheco d’Alacant. Curs 2022-23. Canal: Projectes Figueras.