Exposició “Fòssils del segle XX”

EXPOSICIÓ “FÒSSILS DEL SEGLE XX”

Amb l’objectiu de conscienciar al nostre alumnat del greu impacte ambiental que originen els plàstics d’un sol ús, llueix en el nostre hall l’exposició “Fòssils del segle XX”, la història el plàstic a través de les bosses’. Wilfried Ludwig, autor de l’exposició, ha recopilat milers de bosses de plàstic al llarg dels anys per a ensenyar la història d’aquest objecte quotidià, present en totes les llars. Ha pogut gaudir de la seua explicació quasi tot l’alumnat de l’ESO. S’estima que en l’actualitat es produeixen i s’utilitzen cinc-cents mil milions de bosses de plàstic anualment a tot el món. Aquesta quantitat representa un 1% de la despesa del petroli mundial. Una bossa tarda 400-500 anys a degradar-se perquèno és un producte natural sinó artificial. Per les friccions el plàstic es redueix a boletes xicotetes com a grans d’arena que suren en la mar i posteriorment són absorbits per microorganismes i entren d’aquesta manera en la cadena alimentària. Hui dia, la nova generació de plàstics, els bioplásticos, a base de midó de dacsa o creïlla promet una solució per als problemes mediambientals perquè són biodegradables. Però, la utilització d’aliments per a usos industrials fan pujar els preus d’aquests aliments.

OBEJTIVO DE DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE Núm. 12: Garantir modalitats de consum i producció sostenibles. Activitat organitzada per vicedirecció (Yolanda Sala).