Projecte

En l’última dècada, l’ús d’Internet en els adolescents ha augmentat exponencialment. La majoria dels adolescents navega diàriament, i molts d’ells estan connectats constantment en la xarxa. Internet els ofereix múltiples possibilitats en l’àmbit acadèmic, per al seu entreteniment i en les seues relacions socials. No obstant això, el seu ús no està exempt de riscos, ja que, a través de la xarxa, els adolescents poden ser víctimes de ciberassetjament, ciberviolencia de gènere, robatori d’informació o radicalització, entre altres.

Per a aprendre com utilitzar Internet de manera segura i minimitzar els riscos del seu ús, l’IES Fco. Figueras Pacheco participa en el Projecte Erasmus + KA229 «European Mitjana Coaches in Action». L’objectiu d’aquest projecte consisteix en formar un grup d’alumnes en l’ús adequat i segur d’Internet perquè al seu torn puguen transmetre aquests coneixements a altres alumnes.

Les alumnes i els alumnes que participen en el projecte rebran formació en la prevenció del ciberassetjament, l’ús adequat de les xarxes socials o la protecció de dades a Internet. Després d’aquest període de formació seran reconeguts com a Mitjana Coaches o Cibertutores i estaran preparats per a assessorar altres alumnes en l’ús d’Internet.

Finalment, a la fi de maig de 2020 tindrà lloc la tercera trobada en Dax (França). En aquesta última trobada, en què participaran 3 cibertutores per país, s’avaluarà la repercussió del projecte en els sis països i es dissenyaran estratègies per a la seua continuïtat en els centres docents.