Projecte ERASMUS+ “European Media Coaches In Action”

L’alumnat de 3r i 4t d’ESO que participa en el projecte ERASMUS+ ha realitzat el curs de formació de cibertutores. Aquesta formació ha tingut una duració de 15 hores i s’ha dut a terme durant tres dies consecutius (del 28 al 30 de gener) en horari diürn. La formació ha sigut impartida per professors de l’IES Fco Figueras Pacheco i s’ha efectuat en el Centre de Formació de l’Agència local de Desenvolupament en el barri de Natzaret de la Ciutat d’Alacant.
Per a aprendre com utilitzar Internet de manera segura i minimitzar els riscos del seu ús, l’IES Fco. Figueras Pacheco participa en el Projecte Erasmus+ KA229 European Media Coaches in Action. L’objectiu d’aquest projecte consisteix a formar a un grup d’alumnes i alumnes en l’ús adequat i segur d’Internet perquè al seu torn puguen transmetre aquests coneixements a altres alumnes. Les alumnes i alumnes que participen en el projecte reben un curs de formació en la prevenció del ciberassetjament, l’ús adequat de les xarxes socials o la protecció de dades. Després d’aquest període de formació són reconeguts com a Media Coaches o Cibertutores i estan preparats per a assessorar altres alumnes en l’ús d’Internet.
El Projecte Erasmus+ KA229 European Media Coaches in Action està coordinat per França i, al costat d’Espanya, participen Alemanya, Gran Bretanya, Polònia i Romania. Té una duració de 24 mesos (des de l’1 de setembre de 2018 fins al 31 de juliol de 2020). El projecte inclou tres trobades internacionals per a afavorir l’intercanvi de bones pràctiques entre els països participants. El primer va tindre lloc a principis d’octubre de 2018 a Heidelberg (Alemanya) i va servir per a formar al professorat que articula el projecte en cadascun dels sis països. La segona trobada, es durà a terme a la fi de novembre de 2019 a Alacant (Espanya), en el qual els cibertutores formats en els sis països col·laboraran per a crear materials dirigits a conscienciar sobre els riscos de l’ús d’Internet. Finalment, a la fi de maig de 2020 tindrà lloc la tercera trobada en Dax (França). En aquesta última trobada, en el qual participaran diversos representants dels cibertutores per país, s’avaluarà la repercussió del projecte en els sis països i es dissenyaran estratègies per a la seua continuïtat en els centres docents.
PROFESSORS FORMADORS: CARLOS SAMPEDRO, GLÒRIA GÒMEZ I JOSÉ DOMÉNECH.