La setmana del 8 al 13 de febrer de 2016 alumnes i professors d’Holanda, Romania, França, Polònia i de l’Institut Fco. Figueras Pacheco van realitzar una trobada de treball en el marc dels programes europeus escolars Erasmus+.
En aquesta trobada internacional, els participants van treballar continguts del projecte European Classroom, del qual forma part l’IES Fco. Figueras Pacheco. Aquest projecte de tres anys va obtindre una puntuació de 10 sobre 10 en el procés de selecció realitzat per la Unió Europea en el 2014. L’objectiu principal era treballar punts comuns del currículum escolar dels països participants en el projecte, amb l’objectiu de demostrar que és possible trobar coincidències per a un futur marc comú europeu en el camp de l’educació.
Els dos temes centrals de treball de la trobada a Alacant foren el fenomen artístic del Romanticisme europeu i l’estudi d’obres d’art des d’un punt de vista matemàtic. És important destacar la dimensió plurilingüe del projecte perquè s’utilitzarien com a llengües de treball nostres dues llengües oficials i l’anglés, que seria la llengua de comunicació principal durant la trobada en el nostre centre.
Les activitats van començar el dilluns 8 de febrer amb l’acte de benvinguda, la visita de les instal·lacions del centre i l’exposició del treball realitzat per cada centre escolar al llarg del curs.
Es va preparar una interessant visita de la ciutat d’Alacant i dels seus museus des de la perspectiva històrica i artística del Romanticisme i des de la perspectiva de la relació de l’art amb les matemàtiques. Es va oferir als visitants europeus una imatge diferent de la nostra ciutat, que posava en valor la seua història recent i la seua estètica més huitcentista amb l’objectiu d’allunyar-se dels tòpics turístics de sol i platja.
Gràcies a la col·laboració del Vicerectorat de Cultura de la UA els nostres visitants van tindre ocasió de conéixer les instal·lacions i el disseny avantguardista dels edificis del campus universitari per a aprofundir en la relacions entre art i matemàtiques. Amb el mateix objectiu es va realitzar la visita de la ciutat de Granada i del palau de l’Alhambra, on els estudiants participants van treballar les simetries geomètriques dels mosaics que decoren aquest monument. La llengua de treball i de comunicació durant la trobada, tant per als professors com per als alumnes, va anar en tot moment l’anglés.