7 EQUIPS DE L’IES FIGUERAS PACHECO CLASIFICADOS PER A LA FASE AUTONÒMICA DEL CONCURS NACIONAL CONSUMÓPOLIS 19

7 EQUIPS DE L’IES FRANCISCO FIGUERAS PACHECO CLASIFICADOS PER A LA FASE AUTONÒMICA DEL CONCURS NACIONAL CONSUMÓPOLIS 19

CONSUMÓPOLIS, arriba a la seua denovena edició durant este curs 2023-2024. Este curs sota el lema “SUMA’T A L’ENERGIA RESPONSABLE” l’equip de Consumópolis dependent del Govern d’Espanya, Ministeri de Consum en col·laboració amb el Ministeri d’Educació juntament amb la Conselleria d’Innovació, Comerç i Turisme en col·laboració amb la Conselleria d’Educació promou la reflexió crítica i solidària sobre diferents aspectes del consum responsable i sostenible. Els drets i les obligacions de ser un consumidor responsable i la necessitat del respecte al medi ambient i el coneixement i posada en pràctica dels Objectius de Desenvolupament Sostenible prescriptius per l’ONU i la UE.

7 equips del nostre Institut han aconseguit classificar-se per a la fase autonòmica després de la superació d’una primera fase consistent en 10 proves on es demostren diverses habilitats en la formació per a ser persones crítiques, informades, saludables, conscients i solidàries amb el consum i la preservació del nostre planeta. En elles han de desenvolupar les seues competències lingüístiques, jocs de paraules, problemes matemàtics, coneixements de Geografia, d’Història, de Ciències Naturals, de Consum Energètic, respostes a problemes quotidians sobre Consum, coneixement dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, així com proves de memòria. L’alumnat es divertix mentres aprén sobre alimentació, transport, publicitat, noves tecnologies, comerç just i medi ambient i molts més temes.

Després de superar esta primera fase i aconseguir ser un CONSUMIDOR RESPONSABLE, l’alumnat amb treball col·laboratiu va haver de realitzar un vídeo musical conjunt, este curs amb les melodies de fons i estil musical proporcionat per l’organització de Consumópolis, on havien d’elaborar la pròpia lletra de la cançó relacionada amb el tema tractat sota el lema “Suma’t a l’Energia Responsable” i la seua temàtica triada. Amb això l’alumnat aprén a treballar en equip, distribuir-se el treball, assumir les seues responsabilitats, no sense dificultats i introduir-se en les tècniques del treball col·laboratiu que és en definitiva el treball en la seua posterior vida real. Així com aprén sota la coordinació del professor a la realització de vídeos, edició, tècniques, etc. Una vegada complida la tasca encomanada corresponent a la segona fase del Concurs l’equip es classifica per a la Fase Autonòmica sempre que complisca amb les directrius marcades i per descomptat haja superat amb puntuació la primera fase.

Van ser entregats els diplomes als equips que han aconseguit classificar-se després de la superació de la primera i segona fase i passar a la fase autonòmica als següents equips:

En la Categoria 2. Nivells de 1r i 2n d’ESO:

Equip: Radioactivad@s compost per: Daniela Alemán Lagos, Abdelhadi Guelmine, Sergio López Domínguez, Gerad Emanuel Bou Soto i Yoandra Ramos Rodríguez de 1r ESO F2

Equip: IMPARABLES compost per Rafael García Iglesias, Ian Percy Croat-Gómez de 2n d’ESO A, Manuel Bermell Tarí de 2n d’ESO B, Carlos Santiago Leiva González i Anaís Ariadna Gutiérrez Nadal de 1r d’ESO F2

Equip: POWERBATERY compost per Leire Dueñas Troncoso, Amira Kortas, Alba Rubio Villanueva, Lenka Març Corachán de 2n d’ESO A, i Stéfano Jesús Ponce Valdivia de 1r ESO F2.

Equip: ARTWORK2 compost per Adrián Flor Fernández, Dangel Rodríguez Mata de 2n d’ESO A, Daniela Novillo Molina, Ainoha Sánchez González i Valeria Rico Albert de 2n d’ESO B.

En la màxima Categoria del concurs. Nivells de 3r, 4t d’ESO i FP:

Equip FIGUERAS WARRIOR compost per Álvaro Martínez Duro, Javier Gutiérrez Mayayo, Valentina Araujo García, Samuel Chocano Esteve i David López Llopis de 3r ESO D.

Equip: INCOMBUSTIBLES compost per Marcos Sánchez Moreno, Bruno Moncada de Sant Martí, Ángel González Rodríguez, Carmen Navajas Cuesta i Eira Hidalgo González de 3r ESO D.

Equip: SOSTENIBLES compost per Rodrigo Fuentes Gómez, Ángela Ayuso Pastor, Sofía Gozálvez Akpojotor, Lucas Menéndez Serra i Gabriel Caballero Rodríguez de 3r ESO C.

En esta edició 2023-2024 s’han inscrit a nivell nacional 2.266 equips amb un total de 11.330 alumnes participants treballant per a millorar els continguts educatius i formatius. Recordem que els guanyadors de les fases autonòmiques es classifiquen automàticament per a la fase nacional. El nostre Institut ha aconseguit ja dos primers llocs en la màxima categoria de 3-4t d’ESO i FP com primers de la Comunitat Valenciana els dos últims certàmens, així com un segon premi a nivell nacional. El curs passat vam aconseguir també un segon premi autonòmic en la categoria de 1r i 2n d’ESO. En estos moments s’està en la fase de deliberació de guanyadors.

Coordina l’activitat: Professor Tomás Antonio Andreu González.

Enhorabona a tots pel seu treball incansable!

ENLLAÇ AL NOSTRE INSTAGRAM: https://www.instagram.com/p/c7vy5n2kvgc/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==