Mural per la cura del Medi ambient

MURAL PER LA CURA DEL MEDI AMBIENT.

Treball realitzat pels alumnes de 1r Bach. d’Arts 2022-23, en l’assignatura “Projectes Artístics” coordinat per la professora Rosa Ventura.

PROCÉS previ: Cerca d’informació. Llista de “pluja d’idees”. Mapa mental. Primers esbossos, dibuixos de detall i esbossos. Esbós definitiu: Les temàtiques tractades en el projecte:- Els plàstics (envasos, productes, vestimenta…), i els abocaments tòxics, i de petroli (en este cas en la mar). Alternatives com el plàstic biodegradable compostable, i la biotecnologia blava, i les investigacions sobre tecnologies per a recollida de microplàstics. –Causes de la contaminació per fum (excés de consum, comerç internacional, mitjans de transport… Efectes : destrucció de la capa d’ozó i major radiació solar, malalties com les respiratòries, aigua i pluja àcida, entre altres. Algunes contribucions per a evitar-los i biotecnologia blanca: reducció de la producció i del consum, canvi a una producció més sostenible, biodièsel i mitjans de transport menys contaminants, materials més biodegradables com la canya de sucre, reciclatge , economia circular. –Pluja àcida i altres contaminants de la vegetació, la terra i l’aigua: fertilitzants químics, pesticides, herbicides. Tractaments alternatius en els cultius i biotecnologia grisa i marró: desbrossament i abone animal, bestiar sostenible, tractament de les aigües i sistemes de reg més efectius, ús de maquinaria que no augmente la degradació dels nutrients en el terreny. –Biotecnologia verda, biogenètica: Pros: millora en medicaments, cultius i bestiar, biopesticidas, biofertilizantes, eliminació de contaminants, biocombustibles, productes biodegradables, protecció de la biodiversitat… Contres : productes transgènics cars–llavors no reutilitzables ,i disminució de la biodiversitat, pol·linització i dispersió en camps circumdants, empobriment del sòl, imprevisibles malalties- . – Conseqüències del canvi climàtic: pujada de la temperatura i del nivell de la mar, sequera i desertització, inundacions; migració, també d’animals per la destrucció del seu hàbitat i de l’equilibri de l’ecosistema, millorant a vegades les condicions per al seu desenvolupament (com el del mosquit tigre en clima subtropical), augmentant la població i la zoonosi (traspàs de malalties d’animals a humans: com a VIH-SIDA , COVID- segurament transmés per ratpenats, ébola, àntrax, salmonel·losi, grip aviària, malaltia de la vaca boja, l’anisakis); desglaç i alliberament de bacteris i contaminants continguts en ell.- Energies fòssils exhauribles, que al costat de la desforestació potencien el canvi climàtic. Renovables, inesgotables però que consumeixen materials, i la seua invasió en entorns naturals i cultius. I projectes internacionals-com el corredor mediterrani des d’Àfrica a Europa, passant per la Comunitat Valenciana-de l’encara cara producció de l’H2 o hidrogen verd a partir de les renovables, com a mitjà per a millorar el seu magatzematge i transport.

VÍDEOS DEL MURAL:

https://www.youtube.com/watch?v=d0pih5etmkg
Mural de Medi ambient. IES FIGUERAS PACHECO D’ALACANT. CURS 2022-23. Canal de YouTube del Figueres.
https://www.youtube.com/watch?v=jtud4kwmdzq
Treballant el Mural que llueix al pati del Figueras Pacheco d’Alacant. Curs 2022-23. Canal: Projectes Figueras.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies